Instagram'ım için: Umumi tuvalete 280 bin dolar harcanır mı?

Gittiğimiz yerde fotoğraf çekme alışkanlığımız ve fotoğraf çekilebilecek yerlere gitme hevesimiz, Avustralya'nın Perth şehrindeki bir umumi tuvalete yılda 278 bin dolar yatırım yapılmasına neden oldu.

Instagram'ım için: Umumi tuvalete 280 bin dolar harcanır mı?

Instagram'lık bir şehir

Instagram'lık bir şehir

Turizmin her türlüsü iyidir, turist para getirir. Turist 'tanınırlık' getirir, 'bilinirlik' getirir ve kendinden başka turistleri getirir. 

Günümüzün 'turizm kaynağı' olan Instagram da şehirlerin turizm faaliyetlerinde önemli bir rol oynuyor.

Amsterdam'daki "Amsterdam'ı seviyorum" yazılı büyük tabelaların daha sonra onlarca şehirde ortaya çıkışını düşünün misal...

Şehirdeki 'önemli' yerler sadece 'güzellikle' bağlantılı değil üstelik.

Bir video kasetçi de pekala önemli olabiliyor.

Son Blockbuster şubesi konusu

Son Blockbuster şubesi konusu

Avustralya'daki Perth isimli şehrin de Instagram'lık köşeleri var.

Önceden kültür turizmi, kış turizmi, yaz turizmi gibi faktörler devredeyken, artık bunların yanına bir de Instagram turizmi dahil oldu. 

Söz gelimi, düyanın kalan son video kasetçilerinden biri, birazdan yine geniş geniş bahsedeceğim bir şehirdeydi: Avustralya'daki Perth kenti.

Blockbuster isimli video kasetçi zinciri, çok uzun yıllar faaliyetlerine devam etmesine ve artık kimsenin video kaset izlememesine rağmen geçtiğimiz yıla kadar varlığını sürdürdü.

Nihai olarak ABD'de bir tane ve Avustralya'da bir tane Blockbuster şubesi kaldı: Oregon ve Perth'de.

İnsanlar önünde selfie çekti

İnsanlar önünde selfie çekti

Perth'deki şube kapatılınca, yalnızca Oregon'daki Blockbuster şubesi kaldı ve insanlar uzun süre o şubeye ilgi gösterip önünde fotoğraf çekti.

Perth'deki şubenin de kapanışında çok fazla fotoğraf çeken insana şahit olduk.

Fakat tek olayı bu değil

Fakat tek olayı bu değil

Fakat Perth'in tek olayı, 'direnebilen' bir Blockbuster şubesine sahip olması değildi.

Şehir, turist çekmek için yeni yeni yollar buluyor ve açıkçası 'Instagram turizmi için' kendine büyük bir kaynak yaratıyor.
 

Bir umumi tuvaletin masrafı

Bir umumi tuvaletin masrafı

Perth'de, kıyıda iskelenin en ucuna konumlandırılmış bir küçük kulübe var.

Bu kulübe, esasen düpedüz bir umumi tuvalet.

Ancak öyle özel, öyle güzel görünüyor ki, şehrin bilinirliğini artırdığı için yüz binlerce dolar harcanıyor bu tuvalete.
 

Instagram'lık hayat, hakikattir

Instagram'lık hayat, hakikattir

Instagram'dan paylaşıp eş-dost çatlatmak ve aşırı iyi bir fotoğrafçı gibi görünmek için iyi ve verimli bir kare yaratıyor bu kulübe.

İskelede, öylece, sessizce

İskelede, öylece, sessizce

Sakinliği çağrıştırıyor.

'Kıyıda' olmayı, 'eşikte' olmayı çağrıştırıyor.

Rüzgarların ve dalgaların arasında 'öylece' durabilmeyi çağrıştırıyor. 

İnsanın durup bakası geliyor.

Instagram'da karşınıza çıksa, bir süre ekranı kaydırmadan bakarsınız.

Öylece durmayı özlediğimiz için, hayallerimizi süslediğini düşünerek bakıyoruz o kulübeye.

Fotoğraf çekmek için gittiğimiz yerler

Fotoğraf çekmek için gittiğimiz yerler

İşin 'lirik' kısmını bir yana bırakırsak, biraz da yalnızca fotoğraf çekmek için gittiğimiz yerleri düşünmemiz gerek . 

Hiçbirimiz bu konuda pek de masum değiliz. Hepimizin aklından yola çıkarken "Birkaç fotoğraf çeker, paylaşırım" gibi şeyler geçiyor. 
 

Salda Gölü'nü hatırlayın (tabii, unutabildiyseniz!)

Salda Gölü'nü hatırlayın (tabii, unutabildiyseniz!)

Salda Gölü'nün meşhur oluşunu hatırlayın. Yıllardır 'orada, öylece' duran göl nasıl oldu da bir anda popüler olup Instagram'dan Instagram'a bulaşmıştı.

Avustralya'nın Perth'deki şu umumi tuvaleti 'orada öylece' tutabilmek harcadığı 278 bin dolar hiç de şaşırtıcı gelmiyor. 


andac.uzel@demirorenmedya.com
 

Bu makaleye ifade bırak