Ekonomi ‘Artık geleceği okumamız lazım’

‘Artık geleceği okumamız lazım’

12.12.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Doğru kurulmuş mekanizmaları sayesinde, her şeye rağmen çarkların döndüğünü belirten Haydan Yenigün, şirketlerin sürpriz geleceği yönetme becerilerini artırması gerektiğini söyledi

‘Artık geleceği okumamız lazım’

Türkiye’nin yaşadığı farklı gelişmelere rağmen istikrarını sürdürmeye çalışan otomotiv sektörü, iç pazarda kasım ayında rekora imza atarken, ihracatta ve üretimde de benzer bir çizgi izliyor. Ülkede mekanizmaların doğru kurulmasının önemine işaret eden Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, bu sayede çarkların her şeye rağmen dönmeye devam ettiğini kaydetti.

Haberin Devamı

Lisa King’in, Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcılığı ve Yönetim Kurulu üyeliğine atanması dolayısıyla düzenlenen toplantıda soruları yanıtlayan Yenigün, iç piyasanın yanı sıra ihracatta da rekorlar kırıldığını hatırlatarak, “Ülkenin gücü, genel resim ne olursa olsun, mekanizmaların çalışıp çalışmadığını test ettiğinizde ortaya çıkıyor. Ülkede her ne olursa olsun, doğru kurulmuş mekanizmanın çarkları yürüyor. Aynı zamanda otomotivi ihracat ve Ar-Ge canlı tutuyor” dedi.

İçinde bulunduğumuz dönemin bir kriz değil, geçici bir süreç olduğunu kaydeden Yenigün, iç piyasada olası bir düşüşün Ford Otosan’ın tamamını etkilemeyeceğini, bunu dengeleyecek farklı seçenekleri olduğunu vurguladı.

Yenigün, “Ford Otosan’ın lisans geliri, Ar-Ge’si, kamyon işi var... Bunları kombinasyon olarak düşünürsek, biri etkilense bile şirketin tamamı etkilenmiyor. Ford Otosan’ın sadece lisans gelirleri bile milyonlarca lira değerinde. Bu yüzden böyle bir ortamda şirket ve dolayısıyla ülke de etkilenmiyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Uygun kombinasyon

Yenigün, gelecek yıl sektörde, özellikle de iç pazarda geri gidiş beklemediğini, bu yılın yüzde 15 altında veya üstünde olabileceğini söyledi.

Dünyada pek çok şeyin değiştiğini hatırlatan Yenigün, büyük şirketler için bundan sonra çok sayıda “bilinmez” olacağının altını çizerek, “Bundan sonrası için bilinmeyeni veya sürpriz geleceği yönetebilme becerimizi artırmamız, geleceği okumamız lazım” dedi.

Genel Müdür Baş Yardımcısı Lisa King de, Ford Otosan’ın üretim ve ihracatıyla Türk ekonomisinin en sağlam taşlarından biri olduğunu belirtti. King, “15 yıl önce olsaydı, belki günlük değişimlerden çok etkilenirdik. Ancak bugün daha da güçlenerek yolumuza devam ediyoruz. Türkiye’nin ekonomisine daha fazla katkı sağlamak istiyoruz” dedi.

Mercedes’ten ikinci Ar-Ge yolda

‘Artık geleceği okumamız lazım’

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün, yatırımlarına hız vereceklerini ve Aksaray fabrikasında Mercedes dünyasına kamyon testleri konusunda hizmet verecek yeni bir Ar-Ge merkezi açacaklarını söyledi.

Haberin Devamı

Sülün, Türkiye’nin zor bir dönemden geçmesine rağmen otomotivin 2016’yı rekorla kap;atmasının beklendiğini hatırlatarak, “Bunu dünyada yapabilecek başka bir ülke de yok” ifadesini kullandı. Bu zorlukların 2017’ye de etki edebileceğine dikkat çeken Sülün, “Yatırımlar açısından, tam gaz devam ediyoruz. Hiç duraklamamız yok. Hatta 19 Temmuz’da yeni yatırım kararı aldık. Önemli olan süreklilik” dedi.

2017’nin bahar aylarında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yeni Ar-Ge Merkezi’nin temelini atacaklarını belirten Süer Sülün, şöyle devam etti:

“Aksaray’da da Ar-Ge Merkezi kurmaya karar verdik. İstanbul’da bir Ar-Ge merkezimiz var. Mart-Nisan gibi temelini atacağız. Türkiye’ye güveniyoruz. Yeni Ar-Ge merkezi, ağırlıklı test merkezi olacak ve global anlamda tüm Mercedes-Benz kamyonlarının testi yapılacak. Tüm Mercedes-Benz dünyasına hizmet edecek.”

Şubatta açıklanan ve Aksaray fabrikasına yapılacak 113 milyon euro’luk yatırımı da hatırlatan Sülün, “Aksaray’da 1.800 çalışanımız var. 2018 ve sonrasında bunu 3 bine çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Yatırımla, kamyon ihracatın da artırılacağını belirten Sülün, “2015-16 döneminde kamyon ihracatını yüzde 400’ün üzerinde artırdık. 2015’te üretimin yüzde 90-95’i iç pazara yönelikti. 2018’den sonra üretimin yüzde 50’si iç pazar, yüzde 50’si de ihracata gidecek” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Motorları yerli keyif otomatik!

‘Artık geleceği okumamız lazım’

Dacia’nın tüm modelleri, makyaj operasyonundan geçerken, yeni özellikler ve donanımlara da kavuştu. Duster, EDC otomatik vites kutusuna kavuşurken, sadece Türkiye’de üretilen 1.0 lt (75 HP) yeni benzinli motor da, Sandero ve Logan MCV modelleriyle sunulmaya başlanacak.

‘Artık geleceği okumamız lazım’

Sandero ve Logan MCV, ön tasarımlarının yanı sıra yenilenen iç mekanı, zenginleşen donanımlarıyla dikkat çekecek. Ayrıca bu iki modelde, sadece Oyak Renault’nun Bursa fabrikasında üretilen yeni nesil 1.0 lt (75 HP) benzinli motor kullanılmaya başlanıyor. Yenilenen Sandero, iki donanım paketi ve 6 motor seçeneğiyle 42 bin 550 TL’den, Logan MCV ise tek donanım paketi ve iki motor seçeneği (1.0 lt 75 HP benzinli ve 1.5 dCi 90 HP) ile 46 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı.

Haberin Devamı

Duster’a EDC geldi

Bununla birlikte Dacia’da, ilk kez Duster ile EDC otomatik vites seçeneği sunulmaya başlanacak. 2017 yılının mart ayında Türkiye’de satışa çıkacak otomatik Duster EDC, sadece 1.5 dCi (110 HP) motor, önden çekişli ve “Laureate” (üst donanım) paketiyle satılacak.