'Avrupa'nın G noktası Vilnius' reklamı Litvanya'yı karıştırdı

'Avrupa'nın G noktası Vilnius' reklam kampanyası Litvanya'yı karıştırdı. Papa'nın ziyareti öncesinde böyle bir reklamın patlaması, özellikle Katolik Kilisesi'nin tepkisini çekti. Uluslararası basına da yansıyan olay, bir anda dallandı budaklandı... Acaba 'reklamın iyisi kötüsü olmaz' derken yanlış mı düşünüyoruz?

'Avrupa'nın G noktası Vilnius' reklamı Litvanya'yı karıştırdı

Litvanya'ya denk geliyor

Litvanya'ya denk geliyor

Litvanyalı reklamcılık öğrencileri ülkenin başkenti için reklam hazırladı. Daha çok 18-35 yaş arasındaki turistleri hedef alan bu reklam kampanyasındaki görüntüde, arka planda Avrupa haritası desenli bir çarşaf yer alıyor. Bir kadın da haritada Litvanya'ya denk gelen kısmı avucunda sıkıyor.

Slogan başarılı

Slogan başarılı

Slogan ne? "Nerede olduğunu kimse bilmiyor, ancak bir kez bulduğunuzda inanılmaz bulacaksınız..."

Hem bir ülkenin ya da bir şehrin tanıtımı için, hem de adeta G noktasını tanımlamak için daha uygun bir slogan bulunamazdı. Evet, reklamcılık öğrencilerinin üreteceği yaratıcılıkta bir proje.

Tepki topladı

Tepki topladı

Ama gelin görün ki söz konusu bir ülkenin reklam kampanyası olunca e haliyle konuşanı, karışanı çok oluyor. Seksi benzetmeden ötürü de Katolik Kilisesi'nin tepkisini topladı. Şaşırtıcı değil, tepki verilebilecek bir şey. Dönüp dolaşıp yine aynı konuya denk geliyoruz: Yaratıcılığın sınırları var mı?

Sınırları esnetmek

Sınırları esnetmek

Ya da şöyle mi desek, yaratıcılığın sınırları olmalı mı? O tepki verecek, bu tepki verecek diye kimse herhangi bir adım atmasın o zaman. O kadar da değil. Elbette bir orta yol olacak. Ve her şeye büyük büyük tepkiler göstereceğimize, sınırları mümkün mertebe esnetmenin formülüne baksak, arasak... Hiç mi oluru yok?

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

 

Bu makaleye ifade bırak