Ekonomi ‘Bilinmeyen’e yarım milyar lira harcadık

‘Bilinmeyen’e yarım milyar lira harcadık

28.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Gelişen teknolojiyle klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010 başında bu hizmeti veren birden fazla şirketin reklam kampanyalarıyla yeni bir ivme kazandı.

‘Bilinmeyen’e yarım milyar lira harcadık

Önceleri, halk arasında ‘Bilinmeyen Numaralar’ olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veri tabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118’li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına ilerleyen dönemde nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.

Haberin Devamı

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu’nun (BTK) verilerinden AA’nın yaptığı hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmetlerinin ivme kazandığı 2010 yılından bu yana bu hizmeti veren işletmecilerin toplam geliri 476 milyon lirayı aştı.

300 milyon çağrı

Başka bir ifadeyle vatandaşlar, bugüne kadar bilinmeyen numaraları öğrenmeye 476 milyon 220 bin 382 lira harcadı. Söz konusu dönemde rehberlik hizmeti almak için işletmecilere yapılan toplam çağrı sayısı ise 299 milyon 441 bin 346 olurken, 500 milyondan fazla isimle sorgulama yapıldı.

2016 ilk çeyrekte ise toplam çağrı sayısı 5.78 milyon olup toplam çağrı süresi 9.44 milyon dakika olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde 13.1 milyon isim ile sorgulama, 2.2 milyon da numara ile sorgulama yapıldı. 9.1 milyon bireysel numara, 7 milyon 924 bin 541 kurumsal numara sorgulandı. Rehberlik hizmeti sunan işletmecilerin üç aylık gelirleri ise yaklaşık 17 milyon lira olarak gerçekleşti.