Gündem ‘Çanakkale’ cephe ‘Kut’ül Amare’ zafer

‘Çanakkale’ cephe ‘Kut’ül Amare’ zafer

19.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Eğitim-İş Sendikası, tartışılan yeni müfredatı değerlendirdiği bir rapor yayımladı. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde, Kut’ül-Amare ‘zafer’ olarak nitelenirken Çanakkale’nin ‘cephe’ olarak ifade edildiği belirtildi

‘Çanakkale’ cephe  ‘Kut’ül Amare’ zafer

Eğitim-İş, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) önerilere açtığı müfredat taslaklarını değerlendirdiği raporunu tamamladı. Raporda öne çıkan başlıklar özetle şöyle:
İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde, Kut’ül-Amare bir, “zafer” olarak nitelenirken Çanakkale bir “cephe” olarak ifade edilmektedir.
İlkokul 3. sınıfa kadar verilen hayat bilgisi dersinde Atatürkçülük ile ilgili konulardan, “Anadolu’nun Atatürk’ün önderliğinde düşmanlardan kurtarılması”, “Türk milletinin Atatürk’ün önderliğinde kavuştuğu hak ve hürriyetler”, “Atatürk’ün kişiliği”, “Atatürk’ün verdiği hizmetler ve harf inkılabı, kılık kıyafet inkılabı” gibi devrimleri çıkarıldı. Atatürk’ün sadece doğum yeri, anne ve babasının adı, ölüm yeri, Atatürk’ün arkadaşlarıyla işbirliği içerisinde çalışması üzerinde durulması istendi.
Peygamberin hayatı
Hz. Muhammed’in hayatı dersinin yeni taslağında kullanılan dil daha ideolojik/ümmetçi bir içeriktedir. Ayrıca dersin kapsamı genişletilmiş ve sahabe kavramı da dahil edilmiştir. Yeni taslakta Emevi referanslı Sünni anlayışın sahabe görüşü esas alınmaktadır. Sahabe kavramı adı altında Muaviye de öğrencilere sevdirilmeye mi çalışılacaktır?
Taslaktaki, “peygamber tarafından cennetle müjdelenen on sahabi” anlamına gelen, “aşerei mübeşşere” kavramı tamamen uydurma bir kavramdır. Hiçbir ciddi hadis bilgini bu kavrama ilişkin doğru kabul etmemektedir. Bu kavramın müfredatta yer bulması eğitime egemen olan dinî anlayış açısından düşündürücüdür.
Toplumsal barış gitti
5. sınıf Siyer dersi programındaki dilde Arapça ağırlığı daha fazladır. Peygamberin giyim kuşamı gibi konuların ele alındığı bu alanın bir öğrenme alanı olarak belirlenmiş olması ilginçtir. Peygamberin fiziki özellikleri üzerinden topluma yeni bir giyim kuşam propagandası mı yapılmak istenmektedir?
11. sınıf Siyer programında, “helal kazanç, alın teri, emeğe saygı, toplumsal barış” gibi konular programdan çıkarılmış ve yerine, “Raşid Halifeler” başlığı altında Ebu Bekir’in soyu, halife seçimi sözde ridde savaşları gibi konular konulmuştur. Ayrıca, “İslam Medeniyetinin Hedeflediği İnsan Modeli” gibi başlıklar altında da ders ideolojik amaç doğrultusunda hedefinden saptırılmış, ulus yerine ümmet bilinci oluşturma gayretine yönelinmiştir.

Ders kitabı dışındaki yayınlar kullanılmayacak

Milli Eğitim Bakanlığı okullarda, ders kitapları dışında “yardımcı kaynak”, “test kitabı”, “tatil kitabı” gibi yayınların bulundurulmamasını istedi. Bakanlığın illere gönderdiği yazıda, yarışmacı bir eğitim anlayışı yerine, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini de keşfeden bilimsel ölçütlere dayalı, problem çözebilen, üreten bireyler yetiştirme anlayışını benimsediğine vurgu yapıldı. Yazıda, öğretmen ve öğrencilere dağıtımı yapılan ders kitapları ve eğitim materyalleri dışında “yardımcı kaynak”, “test kitabı”, “tatil kitabı” gibi adı altında diğer materyallerin okullarda bulundurulmaması istendi. l ANKARA Milliyet

Yazarlar