13.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Burcu Ünal
Genç Hayat Vakfı, mevsimlik tarım işçilerinin çocukları için Düzce’de 2 yaz okulu açtı. “Fındık Bahane” adlı proje kapsamında servislerle alınan çocuklara, matematik ve İngilizce gibi dersler veriliyor ve çocukların tarım işçisi olmasının önüne geçiliyor.
Genç Hayat Vakfı, yaz aylarında çalışmak için gittikleri bölgelerde hayatlarını idame ettirebilmek için zor koşullarda yaşayan mevsimlik işçilerin çocukları da işçi olmasın diye çocuklara yönelik 2 yaz okulu açtı. “Fındık Bahane” adı verilen projede vakıf tarafından eğitim alan gönüllü gençler, çocukları aileleri sabah saat 07.00’de tarlaya gider gitmez servislerle evlerinden alarak okullara getiriyorlar. Kahvaltılarını burada yapan çocuklar daha sonra öğretmenlerle Matematik, Türkçe, İngilizce, Sosyal Bilgiler gibi dersleri işliyorlar. Ardından öğle yemeği yiyen çocuklar daha sonra da gönüllü gençlerle resim, tiyatro, dans, spor gibi etkinliklere katılıyorlar.
Aileleri karşı çıkıyor
Günde 2 kez ara öğün de yiyen çocuklar saat 16.30’da yine servislerle gönüllü gençler tarafından evlerine bırakılıyorlar. Düzce’de bulunan iki okula aynı zamanda bölgede yaşayan çocuklarla Suriyeli çocuklar da istedikleri takdirde dahil ediliyor.
Geçen yıl 10 köyden 5-15 yaş arası 230 çocuğun katıldığı projede, 11 yaşından büyük eğitimine devam eden çocuklara bahçede çalışarak kazanacakları para ise eğitim bursu olarak veriliyor. Projenin önündeki en büyük engel ise çocuklarının tarlada kendileri ile çalışması yerine okula gitmesine karşı çıkan aileler. Vakfın Genel Müdürü Uğur Gülderer, ailelerin “Çocuklarının artık çalışacak yaşa geldiğini” ve “Paraya ihtiyaçları olduğunu” söyleyerek çocuklarını okula göndermek istemediklerini söylüyor.
Farkındalık da arttı
Bu noktada yerel yönetimlerle işbirliğine giren vakıf yetkilileri gerçekleştirdikleri ev ziyaretleri ile aileleri ikna ederek çocuklarını okula göndermelerini sağlıyorlar. Gülderer, 11 yaşından büyük çocuklar için verilen eğitim bursunun da ailelerinin fikrini değiştirmede önemli bir etken olduğune dikkat çekiyor.
Başta çocuklarını okula gönderme konusunda direnç gösteren ailelerin fikirleri projenin bitimi ile değişiyor. Çocuklarından gelen olumlu tepkiler aileleri bir sonraki sene aynı bölgeye mevsimlik işçi olarak geldiklerinde yine onları okula göndermeye itiyor.