16.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a eşlik ettiği Çin gezisinin ardından, yaptığı görüşmeler, Pekin’de katıldığı Uluslararası İşbirliği İçin Kuşak ve Yol Forumu Üst Düzeyli Diyalog Altyapı Bağlantısı Bakanlar Konferansı ve gündemdeki projelere ilişkin, AA’ya değerlendirmelerde bulunan Arslan, şöyle konuştu:
“Türkiye’nin orta koridor olarak da bilinen Modern İpek Yolu stratejisi, Türkiye ile Çin’i, Hazar Denizi ve Orta Asya ülkeleri üzerinden bağlamayı hedeflemektedir. Bu hat, Doğu-Batı ekseninde mevcut hatları tamamlayıcı, güvenli ve ekonomik bir güzergah. Anılan güzergaha yönelik olarak gerek yurt içinde gerekse bölge ülkeleriyle önemli altyapı projeleri gerçekleştirmekteyiz. Güzergahtaki eksik hatların tamamlanmasıyla Çin’den Avrupa’ya kesintisiz bir demiryolu hattı tesis edilmiş olacaktır.”
10 araçlık konvoy
Arslan, Çin ile imzalanan Karayolu Taşımacılık Anlaşması’na büyük önem atfettiklerini belirterek, şunları kaydetti:
“Çinli mevkidaşımın da mutabık kalması halinde, Çin ve Türkiye arasında Kervan Projesi başlatılmasının ve bu kapsamda İpek Yolu orta koridorunda 10 araçlık bir konvoyun Türkiye’ye ve Avrupa’ya yük taşımacılığı gerçekleştirmesinin faydalı olacağını düşünüyorum. Bu deneme seferiyle güzergahtaki muhtemel sorunları, engelleri ve zorlukları tespit edebiliriz.”