Cadde 'İşimizi sevgiyle yapıyoruz'

'İşimizi sevgiyle yapıyoruz'

19.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dede mirası mücevherat  işini başarıyla devam ettiren Atasay’ın  CEO’su  Atasay Kamer, “Sevgini kattıktan sonra iş bambaşka noktalara  ulaşıyor.  Sevgiyle çalışmak, başarı getiriyor” dedi

İşimizi sevgiyle yapıyoruz

- Genç yaşta aile şirketinde büyük sorumluluk aldınız. Sohbete iş hayatıyla tanışmanızla başlayalım...

Haberin Devamı

2015 ocak ayında CEO’luk görevini devraldım. Üniversite eğitimimim ekonomi ve işletme üzerine... London School of Economics and Political Science’ı bitirdikten sonra 2008’deki kriz döneminde Goldman Sachs’ta bir sene finans üzerine çalıştım ve uluslararası tecrübe edinme fırsatını yakaladım.

Babam arayıp, bana ihtiyaçları olduğunu söyleyince İstanbul’a döndüm. Kapalıçarşı’da önce döviz işlemleri, ardından altın üzerine çalıştım. Asgold’un yeniden yapılanma sürecinde rol aldım. Şirkette özellikle operasyonel anlamda birçok değişiklik yaptım.

- Atasay’da ne gibi yenilikler planlıyorsunuz?

Yurt dışındaki mağaza sayımızı artırmak, Türkiye’dekiyle 10 yıl içerisinde eşit hale getirmeyi hedefliyoruz. Tabii müşteri segmentasyonu, Y kuşağıyla birlikte değişim gösteriyor.

Haberin Devamı

Odaklandığım en önemli noktalardan biri, bu yeni jenerasyon.

- Bu anlamda çalışmalarınız var mı?

Zeynep Fadıllıoğlu ile beraber çalıştığımız bir projemiz var. Bir diğeri, akıllı mücevher tasarımları... ‘Smart Jewelry’ ve ‘Smart Business’ olmak üzere iki kategoride ürün geliştirdik. Her bütçeye, yaşam biçimine uygun ve mücevher modasına yön veren tasarımlar... Y kuşağının da rahatça adapte olabileceği takılar... ‘Smart Jewelry’ içinde kişiye özel video, görsel barındıran kolye, bileklik, yüzük tasarımları yer alıyor. ‘Smart Business’ içindeyse kartvizit tanımlı kol düğmeleri ve yüzükler var.

- Teknoloji ve mücevher ilişkisini biraz açar mısınız?

Giyilebilir teknolojiler, gelecekte hepimizin alışkanlıklarını kökten değiştirecek. Bu anlamda teknolojiyle mücevheri buluşturmak ve bu alanda müşteri talebi yaratmak sektörümüz için artık bir zorunluluk haline geldi. Bunu yaparken bir başka zorunluluk da, tasarım kalitesini ön plana çıkarmak. Önceliğiniz şık, zarif ve kullanışlı ürünler tasarlamak olmalı.

- Hedefleriniz arasında başka neler var?

Şirket olarak vizyonumuz, dünya şirketi olmak...

Hem Türkiye’de hem dünyada trendlere uyumlu, tüketici önerileriyle hizmet vermeyi planlıyoruz. ‘Her hanede bir müşterisine dokunacak kadar yerel, marka değeriyle de globalde karşılık bulmuş bir marka’ yaratmak için sürekli çalışıyoruz. Global ölçekte kurumsallaşmış, trendlere ayak uydurabilmiş, tüketiciye değer katan bir marka yaratmak istiyoruz.

Haberin Devamı

- İş yaşamında başarılı olmanın sırrı nedir?

Çok çalışmak ve işini aşkla yapmak. Bizim ailece söylediğimiz bu. İşimizi aşkla ve sevgiyle yapıyoruz. Bir mekana gidersiniz, yediğiniz aynı yemektedir ama tadı ayrı güzel gelir. Derler ya ‘sevgisini katmış’ diye, bu iş hayatında da böyle. Sevgini kattıktan sonra iş bambaşka noktalara geliyor. Sevgiyle çalışmak, başarı noktası yani.

Ama bugünkü başarı ve imkanlar dedemindir. Atasay ismine güven duyuluyorsa, bu benim yaptığım bir başarı değil, dedemin başlattığı; babamın ve annemin geliştirdiği noktadır. Benim hedefim, başarının devamını sağlamak.

- Atasay bugüne nasıl geldi?

Kökleri, 1930’lu yıllara dayanıyor. Dedemin babası sarraf o dönemde. Manifaturacı dükkanında ziynet ve kumaşlar satılıyor. Dedem, küçük yaşta tek kolunu kaybedince, kumaş işine devam edemediği için altın işine giriyor. Onunla başlayan bir serüven bize Atasay’ı getiriyor. Babam Cihan Kamer, mücevherat sektörünü büyüterek, Türkiye ekonomisinin gelişimine katkı sağlayan önemli isimlerinden biri. Markalaşma sürecinin de lokomotifi oldu. Annem Çiğdem Kamer ise yenilikçi ve proaktif pazarlama fikirleriyle; ürün geliştirme ve tasarım süreçlerinde markamıza önemli katkılarda bulundu.

‘Retro zincirler geri döndü’

İşimizi sevgiyle yapıyoruz


- Bu yılın mücevher modası nasıl?

Baget pırlantalar yerini korumaya devam ediyor. Bagetleri, markiz kesim pırlantalar ve renkli taşlarla harmanlanan tasarımlar takip ediyor. Retro zincirler geri döndü. İnceden kalına burgu zincirler, göz boncuklu ve top top zincirler 2016’nın yükselen tasarımları arasında. Erkek koleksiyonunda ise; deri ve zincirle kombinlenmiş tasarımlar ön plana çıkıyor.

- Huqqa da sizin markalarınızdan biri. Mekanla ilgili neler söylersiniz?

Huqqa ve The Market’le babam ve kız kardeşimin eşi ilgileniyor. Ben daha çok iş geliştirme kısmında destek veriyorum. Kardeşim Simay Uras, çocukluk hayallerini Qurabiye‘ye taşıdı.