Ekonomi
13.04.2015 - 02:30 | Son Güncelleme: 13.04.2015-2:30

"Tasarım da yaparız motor da"

Türkiye’nin tek çatı altındaki en büyük Ar-Ge merkezini hayata geçiren Ford Otosan, bu alandaki iddiasını artırdı. Ford Otosan Genel Müdürü Yenigün, “Beyaz kağıttan bir araç yapıp üretebilecek tek firmayız” diyor

Sitene Ekle

LEVENT KÖPRÜLÜ - OTOKOLİK

Yeni fabrika ve kapasite artırımının yanı sıra Ar-Ge yatırımlarını da sürdüren Ford Otosan, bu amaçla İstanbul Sancaktepe’de devreye soktuğu ve resmi açılışını 29 Nisan’da yapacağı merkezle iddialı bir adım daha attı. 70 milyon TL yatırımla hayata geçirilen Sancaktepe Ar-Ge merkezi, bu alanda Türkiye’nin tek çatı altındaki en büyük tesisi olurken, Ford Otosan’ı da, Ford’un küresel ağında daha güçlü konuma getirecek.
Beyaz kağıttan bir aracı yaratıp, üretime geçebilecek kabiliyette Türkiye’nin tek otomotiv şirketi olduklarını söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “1961’den bu yana süregelen Ar-Ge geçmişimiz var. Türkiye’de hiç kimsenin yapmadığı bir şeyi yapıyoruz. Motor, iç ve dış tasarım dahil, bir aracı tasarlayıp hazırlıyoruz” dedi. Yeni tesisle Ar-Ge merkezlerinin sayısını 3’e çıkardıklarını vurgulayan Yenigün, “Gölcük ve İnönü’deki merkezlerimizin de katkısıyla Ar-Ge’deki öncülüğümüz sürecek. Bu Ar-Ge ile her şeyi yapabiliriz. Yapamayacağımız şey yok gibi” diye konuştu.
2002’den bu yana Ar-Ge personel sayısında 7 kat büyüdüklerini, yıl sonunda 1450 kişiye ulaşacaklarını hatırlatan Yenigün, son 5 yılda da 130 milyon TL Ar-Ge yatırımı gerçekleştirdiklerini vurguladı, şöyle devam etti:

Fırsatlara bakıyor
“Tasarımcılarımız, konsept çizimden kil modele kadar tüm süreçleri gerçekleştirebiliyor. Sıfırdan motor tasarlayıp, test ediyor, üretiyoruz. Yeni ürün geliştirme mühendislerimiz, Ford’un global Ar-Ge ekibinin birer üyesi. Türkiye’nin teknoloji ihraç eden otomotiv şirketiyiz. Ar-Ge gücümüzle, gelecek 10 yıl için Ford Otosan’ın daha da büyümesini sağlayacak global fırsatları araştırıp ve değerlendiriyoruz.”

Yatırımlara devam
2010-2014 arasında toplam Ar-Ge harcamalarının 1.22 milyar TL’ye ulaştığına dikkat çeken Genel Müdür Yenigün, bu yıl da 400 milyon TL’nin üzerinde harcama yapmayı öngördüklerini belirtti.
Liderliği sadece iç pazar satış rakamlarıyla değil, sağladıkları katma değerle ölçümlediklerini ifade eden Yenigün, “2011-2014 arasında 1.6 milyar dolara yakın yatırım yaptık. Üçüncü fabrikayı açtık. Geçen yıl 3.5 milyar dolar ihracat cirosu elde ettik. Son 5 yılda 2 milyar dolar ihracat fazlası verdik” diye konuştu.
415 binlik kapasiteye ulaştıklarına değinen Yenigün, “Yatırımlarımız bitmedi, sürecek. Hatta yönetim kurulu kararları da mevcut. Şimdilik bunu söyleyebilirim” dedi.

SANAL ORTAMDA ‘GERÇEK’E YAKIN TEST!..

Ford Otosan’ın, küresel Cargo’nun merkezi olduğunu, hafif ticari araç geliştirme üssü haline geldiğini anlatan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ernur Mutlu da, yeni Sancaktepe’de tasarıma yönelik “Sanal Gerçeklik Laboratuvarı”nın yanı sıra kapsamlı tasarım stüdyosu ve “Gömülü Sistemler ve Yazılım Geliştirme Laboratuvarı” gibi önemli unsurlar bulunduğunu anlattı. Bu laboratuvar, motorların gerçek dünyadan önce sanal testlerini yapıyor, test araçlarındaki motor verileri izleyip, değerlendiriyor..
Kamyonu akıllandıracaklar
Mutlu, yeni Ecotorq motor ailesi, yeni nesil global kamyon projelerinin yanı sıra Ford’un global projelerinde çalışmaya devam ettiklerini belirtti.
Mutlu, Cargo için yeni bir sistem üzerinde çalıştıklarının da ipucunu verdi. “Akıllı Hız Sabitleme” diye nitelenebilecek bu yenilik, motora yüklenen yol haritalarıyla çalışıyor.  Motorun beyni, haritalar sayesinde, örneğin yokuşa yaklaşınca hızını ve gücünü kendi ayarlayacak, daha az yakacak.

‘BAŞKA MARKALAR DA KULLANIYOR’

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yengün, sürekli “Bu kadar çok patent alıyorsunuz, neden motor geliştirmiyorsunuz?” diye sorulduğunu belirtirken, “Her şey yapılıyor, motor da... Üstelik biz Ar-Ge’de büyümeye, Türkiye’nin ilk yerli dizel motoru ERK’i geliştirerek başladık. Bugüne kadar da pek çok motor geliştirdik” dedi.
Sıfırdan geliştirdikleri motorların, sadece kendi ürettikleri değil, başka markalara ait araçlarda da kullanıldığını hatırlatan Yenigün, şunları söyledi:
“Motor geliştirme, aynı motordan, farklı güçler çıkartacak kadar farklı yazılımlar yapabilme yeteneğine de sahibiz. Kendi geliştirdiğimiz ve Cargo kamyonlarda kullandığımız ‘Ecotorq’ motorun Çin’de de üretilmesi için lisans verdik. Çin’den motor ithal etmeyeceğiz! Tam tersine, kendi geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz motorun, fikri mülkiyet hakları Türkiye’de kalmak koşuluyla orada da üretilmesine izin verdik.”

‘Mühendislerimiz boş durmuyor!’

Ford Otosan’ın Ar-Ge’sinde küresel Ford modelleri için de çalıştığını anlatan Haydar Yenigün, “Aynı zamanda dizel motor mükemmeliyet merkeziyiz. Avusturalya pazarı için üretilen ‘Everest’te, ‘Mondeo’ ve ‘Edge’ modellerinde bizim geliştirip, adaptasyonunu yaptığımız dizel motorlar kullanılacak. Ayrıca ABD’de üretilen Transit’lerin dizel motorunu da biz geliştirdik” dedi. Yenigün, son yıllarda 300 milyon dolarlık mühendislik hizmeti ihracatı yaptıklarını da vurguladı.
Mühendislerinin sürekli hareket halinde olduğunu da hatırlatan Yenigün, Rusya’dan Çin’e İspanya’ya kadar Türk mühendislerin fabrikalarda ürünlerin üretime hazırlanması konusunda Ford Motor Company için çalıştığını da sözlerine ekledi.

Accent Blue hem dizel hem otomatik

Hyundai’nin popüler modeli Accent Blue, 136 HP’lik 1.6 lt dizel motor ve 7 ileri DCT şanzımanlı versiyonuyla da satışa sunuldu. Böylelikle sınıfındaki iddiasını artıran Accent Blue, bir önceki 1.6 lt dizel motoruna göre yüzde 20’ye varan yakıt ekonomisi sunuyor.
Sınıfının önemli modelleri arasında yer alan Accent Blue, 2015 model yılında bir dizi yenilikler sunuyor. Bunlardan en önemlisi de, kuşkusuz gücü 128 HP’den 136 HP’ye çıkarılan yeni 1.6 CRDi dizel motor ve DCT otomatik şanzıman seçeneği. Bu vites kutusu, klasik otomatik şanzımanlara göre daha ekonomik ve sportif bir sürüş imkanı sunuyor. Bu sayede Accent Blue, bir önceki dizel-otomatik seçeneğiyle kıyaslandığında yüzde 20’ye varan yakıt ekonomisine sahip.
48 bin 250 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Accent Blue’nun, 7 ileri DCT şanzıman seçeneğinde Yokuş Kalkış Desteği (HAC) ve Supervizyon gösterge paneli de standart olarak bulunmakta.

Sadece siparişle gelecek

Porsche, yeni “Boxster Spyder” modelinin dünya tanıtımını New York Otomobil Fuarı’nda yaptı. Dünya çapında temmuz ayında satışa sunulacak yeni Boxster Spyder, Türkiye’ye özel siparişle getirilecek.
Yeni nesil Boxster’ın bu üstü açılabilen modeli, bir önceki nesline göre pek çok farklılık taşırken, hafifliği sağlamak adına kumaş tavan değişmemiş. Tavan elle açılıp kapanırken, araç, sadece manuel şanzımanla sunuluyor. Porsche’nin efsane spor ve yarış otomobillerini hatırlatan unsurlara da sahip araçta, 1960’ların 718 Spyder modelindeki gibi koltuk başlıklarının arkasında, uzun arka kapak boyunca uzanan iki adet belirgin ekilli bombe bulunuyor.
Eskisine göre alçaltılan Boxster Spyder, 911 Carrera’dan alınan frenler, farklılaşan direksiyon tepkileri, 3.8 lt hacimli 375 HP’lik 6 silindirli motorla birlikte sürüş zevkini artırmış. 0’dan 100 km/s hıza 4.5 saniyede ulaşabilen araç, 290 km/s’ye çıkabiliyor.

Bursalı Ram Amerika'da ‘iç güzelliği’ne aday!

Tofaş’ın, Amerika kıtası için Ram markasıyla Bursa’da geliştirip ürettiği Doblo, bu pazarda ilgi görmeye devam ediyor. Ram Promaster City adıyla mart ayında Amerikan pazarına sunulan Doblo, ABD’nin en köklü ve saygın otomotiv yayınlarından “wardsauto.com” tarafından, “En iyi iç tasarıma sahip 10 araç” arasında gösterildi.
ABD ve Kanada pazarlarına uygun olarak üretilip ihraç edilen Ram ProMaster City, 2.4 lt 178 HP’lik benzinli motor ve 9 ileri otomatik şanzımanla satılıyor. Uzun şasi versiyonuyla satılan Ram ProMaster City, ABD ve Kanada’da “Tradesman Cargo Van”, “Tradesman SLT Cargo Van”, “Wagon” ve “Wagon SLT” olmak üzere 4 farklı versiyonla tercih edilebiliyor. Aracın iç mekanı, Avrupalı Doblo’dan bir miktar farklılık taşırken, daha farklı koltuklar, büyük bardaklıklar, eşya gözleri gibi Amerikan beğenisine uygun özellikler taşıyor.

Peugeot’dan ilk çeyrekte yüzde 83’lük büyüme...

Bu yılın ilk çeyreğinde, Türkiye otomotiv pazarı 173 bin 248 adetlik satışla yüzde 50.3 büyürken, Peugeot Türkiye, satışlarını yüzde 82.6 artırarak yarışa geri döndü. 3 bin 995 adedi binek, 1.978 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 5 bin 973 adet satış gerçekleştiren Peugeot Türkiye, yüzde 3.4’lük pazar payına ulaştı. Peugeot’nun pazar payı artışı yüzde 21 oldu.
2015’e genç ürün gamıyla giren Peugeot Türkiye, bunun yanı sıra 308, 3008 ile 5008 modellerinde sunmaya başladığı yeni dizel motor ve tam otomatik vites seçeneğiyle de iddiasını artırmıştı.

Mercedes kamyon ve otobüs pazarının lideri

Mercedes-Benz Türk, 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye’de ürettiği otobüs ve kamyonlarla yüksek satış rakamlarına ulaşarak pazar liderliğini korudu. Üç ayda 5 bin 440 kamyon ve çekici satan MB Türk, kendi rekorunu yeniledi. Şirket, bu dönemde otobüs satışlarını da yüzde 10 artırdı, 205 adede ulaştı.
İlk üç ayda 6 ton ve üzeri kamyon pazarının geçen yıla göre yüzde 76 büyümeyle 10 bin 650 adede yükseldiğini söyleyen Mercedes-Benz Türk A.Ş. Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, çekici ve inşaat kamyonu satışlarındaki büyümenin bunda etken olduğunu,  bunu değerlendirerek, satışlarını yüzde 66 artırdıklarını kaydetti. Sülün, bu sayede hem sektörün rekorunu hem de kendi rekorlarını yenilemeyi başardıklarını vurguladı.

Toyota’dan Türkiye’ye özel uygulama

Toyota, Apple ile birlikte Türkiye’deki yetkili servislerine yönelik yeni bir uygulama geliştirdi. Birlikte geliştirilen “Toyota E-Check” sayesinde yetkili servislere giden Toyota sahipleri, servis danışmanlarıyla iPad üzerinden ve kişiselleştirilmiş bir ara yüz sayesinde araçlarının ön kontrollerini gerçekleştirebilecek. Bu uygulama ile müşteriler, araçlarının lastik diş derinlikleri, silecek ve paspas durumu gibi unsurları kontrol ederken, Toyota’nın çeşitli kampanya ve ürünlerinden anında haberdar olabilecek. Yapılan detaylı kontrol işlemi sonucunda tüm tespitleri içeren kontrol formu, elektronik ortamda müşterileriyle paylaşılıyor. Toyota E-Check  uygulaması, markanın 58 bayisinde hizmete sunuldu.

 

 


Bilgi Yarışması82. Oscar ödüllerinden "En İyi Orijinal Senaryo" ödülü hangi film tarafından kazanıldı?
Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
Ölen kimsenin arkasından söylenen ezgiye ne ad verilir?
En Çok Konuşulan Haberler
    İMKB 10093.616 %0.34
    Deger%
    CUSAN2.1020.00
    BOYP6.7019.86
    DOBUR4.1119.83
    SRVGY2.8514.00
    TRCAS1.6113.38
    Tümü »

    ©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
    İlginizi ÇekebilirX