Ekonomi ‘Yüzde 45 hissemizi sattık, 5 yılda 3 misli büyüyeceğiz’

‘Yüzde 45 hissemizi sattık, 5 yılda 3 misli büyüyeceğiz’

20.01.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Silk&Cashmere’in yüzde 45 hissesini Dubai merkezli Eastgate Capital Group’a satan Ayşen Zamanpur, “Ortaya çıkan sinerjiyle 5 yılda üç misli büyüme hedefledik. Bu hedef aynı oranlarla gidersek 450 satış noktası demek” dedi

‘Yüzde 45 hissemizi sattık, 5 yılda 3 misli büyüyeceğiz’

Bir süre önce Dubai merkezli Eastgate Capital Group’a yüzde 45 hissesini satan Silk&Cashmere’in CEO’su Ayşen Zamanpur, ortaya çıkan sinerjiyle beş yılda üç misli büyüme hedeflediklerini, bu hedefin 450 satış noktasına ulaşmak anlamına geldiğini söyledi.
Silk&Cashmere’e 2007’den bu yana pek çok firmanın talip olduğunu belirten Zamanpur, ortaklık sürecini şöyle anlattı:
“İlk zamanlar ortaklığa hiç sıcak bakmadım. Biz zaten istikrarlı bir büyüme yakalamıştık ve formatımız kar yaratıyordu. Finansal değerlerimiz iyiydi. Açıkçası arayışımız da yoktu. Her zaman dediğim gibi temkinliydik ve kendi alanımızda iddialıydık. Ama bize gösterilen ilgi hiç eksilmedi.
Bu süreçte biz de inceleme yaptık. Baktık ki dünyadaki şirketler belli bir noktaya gelince bu tip atlamalar yapmak için fonlarla ya da stratejik ortaklıklarla büyüyor. Bu ilgi şirketin başarısını da gösteren bir durum. Bu aşamada aile içinde değerlendirdik ve karar verdik. Deloitte’un güzel çalışmasıyla talipliler arasından iyileri belirledik ve kriterlerimize uyan Eastgate Capital ile görüşmelere başladık.”
‘Global bir iz...’
Eastgate Capital’in çok saygın ve güçlü bir fon olduğunu kaydeden Zamanpur, şöyle devam etti: “En önemlisi bizim çok inandığımız parlak geleceğimize en az bizim kadar inanıyorlardı. Eastgate Capital yönetimi, bizimle ilgilenme ve yatırım kararı alma nedenlerini ‘Silk&Cashmere hızla büyüyor. Güçlü bir yönetim ekibi var. Gerçek bir başarı öyküsü.?Global olarak bir iz bırakmaya aday ve ciddi bir büyüme potansiyeli taşıyor. Biz de bunun bir parçası olacağız’ diyerek açıkladılar.”
Yaptıkları ortaklığın 5 yıllık planlarına destek olacağını söyleyen Zamanpur, “Kaşmir ve ipekte dünya markası olma amacımıza çok yaklaştığımızı hissediyorum. Umarım herşey yolunda gider ve mahçup olmayız. Asıl iş şimdi başlıyor” dedi.

Haberin Devamı


‘154 SATIŞ NOKTAMIZ VAR’
Şu anda Silk & Cashmere ürünlerinin satıldığı 154 satış noktası bulunduğunu söyleyen Ayşen Zamanpur, “24 ülkeye yayıldık. Çin’de ilk mağazamızı haziranda Shenyang’da açacağız. Ardından Pekin ve Shanagai mağazaları gelecek” dedi. Avustralya’daki Melbourne bayileriyle büyüme planı yaptıklarını anlatan Zamanpur, “Bu kıtada ters sezon yaşandığı için ticari avantaj sağlıyor” diye konuştu. Turistik yerlerde artık daha çok mağaza açacaklarını belirten Zamanpur, “Sultanahmet,
Bodrum ve Londra yakın plan hedeflerimiz arasında”
dedi.

‘Şahsına münhasır markayız’
Bu yıl 20’nci yıllarını kutladıklarını anlatan Ayşen Zamanpur, şunları söyledi:
“Biz niş bir alanda dünyanın sesini duyduğu bir marka olduk. Çok büyük değiliz. Ama kaşmir ve ipek denilince alanımızda çok iddialıyız. Saf kaşmirden üretilen zengin ve büyük bir koleksiyon hazırlıyoruz.
Silk&Cashmere olarak iç Moğolistan kaşmirini kullanıyoruz. Biz moda dergilerinden fırlayan, moda yaratan bir marka değiliz.
Biz saf kaşmir ve ipekten zengin ama ulaşılabilir fiyatlı koleksiyon üreten bir markayız. Bence çok ilginç ve şahsına münhasır bir markayız.”

Haberin Devamı


Sapphire, JLL ile yollarını ayırdı
Kiler Grubu, geçen yıl mart ayında hizmete açılan Sapphire Çarşı AVM’de yönetimi üstlenen Jones Lang LaSalle (JLL) ile yollarını ayırdı. Konuyla ilgili olarak yeni bir yönetim ekibi oluşturulacağı öğrenilirken, AVM’nin başına Engin Yıldırım’ın geçeceği konuşuluyor.
Engin Yıldırım, alışveriş ve perakende sektörüne Türkiye’nin ilk alışveriş merkezlerinden Capitol’de başlamış. Kariyerine Ayrıca Olivium Outlet Center ve Metro Group’ta (M1 Alışveriş Merkezleri) üst düzey yönetici olarak çalışmış. Tepe Nautilus ve Flyinn Alışveriş Merkezi’nde ise genel müdür, Multi Turkmall’de Senior Center Manager olarak çalışan Yıldırım’ın şimdi ise Sapphire Çarşı AVM’de görev alacağı belirtiliyor.
Bu arada 46 bin metrekare alana yayılan ve 30 bin kiralanabilir alana sahip Sapphire Çarşı’da 130 mağaza yer alıyor.

Haftanın perakendeci tweet’leri
Hakan Kılıçkaya KotonIğdır mağazamızı açtık.
Hayırlı uğurlu olsun.

Haberin Devamı

Berat Gez gezgo.com
X al Y öde kampanyaları yalan gibi biraz.

Kelly Groehler Best Buy
İş hayatında Marilyn Carlson Nelson gibi (T.G.I. Friday’s’in sahibi Carlson Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı) liderlere ihtiyacımız var.

Talha Çilek
Çilek Odası Simurg’u arayan kuşlar...

AYAKKABI
RENKLİ SÜETLER
Aldo’nun kış indirimi devam ediyor. Aldo, leopar ve tay tüyü ayakkabılardan, vahşi doğanın izlerini taşıyan yılan, krokodil baskılardan renkli süetlere çeşitli alternatif sunuyor.

KOSOVA’YA MAĞAZA
41 ülkeye ihracat gerçekleştiren Cabani Ayakkabı, yurtdışı hedefleri kapsamındaki ikinci mağazasını Kosova’da açtı. Şirket ilk yurtdışı mağazasını İran’da açmıştı.

TEKNİK HASSASİYET
Camper özellikle iş hayatında gün boyu rahat etmek isteyen kadınların tercihi olan yüksek topuklu modelleri ile teknik özelliklere sahip ayakkabı ve botları yüzde 40’a varan indirimle sunuyor.

ETİKETİN YARISI
Polaris, işaretli ürünlerde ‘etiketin yarısı’ kampanyası ile alışveriş avantajı sunuyor. Kampanya Polaris’in bot, çizme, ayakkabı, ev içi terlik ve aksesuar ürünlerini kapsıyor.

Outdoor dönemi
Outdoor botlardan, casual modellere kadar pek çok alternatif sunan Scooter’ın yeni sezon koleksiyonu su geçirmez modeller içeriyor. Koleksiyonda nubuk ve deri seçenekleri mevcut.

Haberin Devamı

Perihan Savaş’la doğrudan satış
Doğrudan satış sektöründe faaliyet gösteren Lorems’in, Erol Şirketler Grubu bünyesinde Kasım 2007’de hayata geçtiğini söyleyen Lorems Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Erol, kısa süre içinde 30 bin satış temsilcisine ulaştıklarını belirtti.
Network marketing sistemiyle 9 ana kategoride 3 bin ürün sunduklarını kaydeden Erol, diğer şirketlerden farklılıklarının ‘hazır giyim’ olduğunu ifade etti. Erol, “Dış giyim satışı çok ciddi bir emek ve organizasyon istiyor. Beraberinde depolama ve lojistik de büyük önem taşıyor” dedi.
Hazır giyimde ünlü sanatçı Perihan Savaş ile çalıştıklarını anlatan Erol, “Anne ürün grubumuzun tanıtımını Perihan Savaş gerçekleştirdi. Satışlarımızda olumlu bir etkisi oldu. Önümüzdeki dönemde de onunla çalışmaya devam etmeyi düşünüyoruz” dedi.

Yüzde 50 büyüme
Lorems ile Türkiye şartlarına uygun bir yapı oluşturmaya çalıştıklarını vurgulayan Erol, “Her yıl yüzde 50 oranında büyüyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu büyüme hızını devam ettirmek istiyoruz” diye konuştu.
Doğrudan satış sektörünün e-ticaretten sonra en hızlı büyüyecek sektörlerden birisi olacağını söyleyen Erol, “Bu sektör önemli bir istihdam yaratıyor. Mesela Japonya’da her üç kişiden birisi bu sistemde çalışıyor” dedi.

Haberin Devamı

2015’te yurtdışına açılacak
Lorems Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mahmut Erol ise, doğrudan satış alanında faaliyet gösteren yerli firmaların aynı çatı altında olacağı bir dernek kurmak istediklerini belirtti.
Lorems’in ürün gamı içinde kozmetik, tekstil, temizlik grubu, bitkisel gıda takviyeleri, plastik mutfak gereçleri bulunduğunu ifade eden Erol, yakın gelecekte dünya pazarına açılmayı planladıklarını anlattı.
Hedef pazarlarının Avrupa ve Oratdoğu ülkeleri olduğunu kaydeden Erol, 2015’te Türkiye yapılanmasını tamamlayarak yurtdışına açılacaklarını ve 50 milyon TL’lik ciro hedeflediklerini söyledi.

Migros’tan kaldırımda alışveriş
Migros Grubu, farklı alışveriş deneyimlerini sunmaya devam ediyor. 2012’yi karşılarken Mobil Market uygulamasını İstanbul Bağdat Caddesi’nde halkla buluşturan Migros Ticaret A.Ş’nin mağaza dışı etkinliği tüketicilerin ilgisiyle karşılaştı. Tüketiciler, evlerinden veya bulundukları herhangi bir yerden barkod okutarak Migros’a sipariş verebildikleri ‘Mobil Market’ uygulamasını kurulan Sanal Migros Reyonları aracılığıyla sokakta deneyimledi.

Dekorasyon meraklısı için fırsat sunuyor
Mobilya ve ev aksesuarı perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Tepe Home, tüm mağazalarında mobilya ürünlerinde yüzde 5-15-20 arasında indirim fırsatı sunuyor. Böylelikle, yeni yılla beraber yepyeni bir yaşam alanına sahip olmak isteyen dekorasyon meraklıları için bir fırsat sağlıyor
Öte yandan Türkiye’de son yıllarda yılbaşı alışverişlerinde artan bir taleple karşılaştıklarını söyleyen Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, “Farklı renk alternatifleri ve ürün konseptlerinden oluşan zengin hediyelik koleksiyonlar, Tepe Home müşterilerinden ilgi görüyor” dedi.

Gurme konseptiyle Pelican Hill’e geldi
Perakende zincirlerinden CarrefourSA, İstanbul Büyükçekmece’deki lüks konut projesi Pelican Hill’de kapılarını müşterilerine açtı.
Pelican Hill CarrefourSA Expres, gurme konseptiyle et çeşitleri, şarküteri ürünleri, birçok yöresel ve ithal peynir çeşidinin yanı sıra organik sebze-meyve ürünleri ile sofraları donatacak.
CarrefourSA Ekspres Pelican Hill’in aileye katılmasıyla birlikte büyüyen CarrefourSA, Türkiye’nin farklı noktalarında müşterilerine alışveriş deneyimi sunmaya devam ediyor.

Tween, bir kez daha moda fuarı Pitti’de
Erkek giyim markası Tween, Floransa’da gerçekleştirilen ve erkek modasının bir numaralı fuarı olarak değerlendirilen ‘Pitti İmmagine Uomo’ya, dünya modasına yön veren en önemli markaların bulunduğu L’altro Uomo bölümünde yer alarak katıldı. Bu yıl dokuzuncu kez katıldığı fuarda Tween, Sonbahar / Kış 2013 koleksiyonunu sergiledi ve mitlerin gizemli dünyasından esinlenerek hazırlanan, soğuk kuzey rüzgarlarını andıran çok özel tasarlanmış stantta sunum yaptı.