Ekonomi 100 milyon euro’luk alım yapacak

100 milyon euro’luk alım yapacak

25.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ayaydın-Miroglio Grubu Başkan Yardımcısı Giuseppe Miroglio, Türk ekonomisine güvenlerinin tam olduğunu belirterek, “11 markamız için Türkiye’den satın alımımızı iki katına 100 milyon euro’ya çıkarıyoruz” dedi

100 milyon euro’luk alım yapacak

Türk hazır giyim sektörünün öncülerinden Ayaydın ile İtalyan kumaş devi Miroglio’nun 2008’de kurduğu Ayaydın-Miroglio Grubu, Türk ekonomisine güven mesajı verdi. İpekyol, Twist gibi markaları bünyesinde bulunduran grup, yurtiçi ve yurtdışında mağaza atağını sürdürürken, İtalyan ortak da Türkiye’den yaptığı satın almayı iki katına çıkaracağını duyurdu.

Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, son aylarda ülke olarak olumsuz süreçlerden geçtiğimizi anımsatarak, “Ülkemizin güzel ve pozitif gelişmelere ihtiyacı var. Ama zorlukları aşmayı ve krizleri fırsata çevirmeyi başardık. Daha fazla çalışmamız gereken bir dönem olduğunu düşünüyoruz. Biz grup olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi.

400 milyon TL ciro

Ayaydın, yurtdışında büyüme performanslarının olumlu olduğunu da belirterek, bu yıl geçen yıla oranla cirolarını yüzde 20 oranında artıracaklarını söyledi. Ayaydın, “Geçen yılı 330 milyon TL ciroyla kapattık. Bu yıl da 400 milyon TL ciro planlıyoruz. 2023 yılında 500 milyon TL’ye ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Giuseppe Miroglio ise, Türk ekonomisine güvenlerinin yüksek olduğunu vurgulayarak, “Mevcut işbirliklerimizin yanı sıra grup olarak Türkiye’den büyük ölçekte satın almalar yapıyoruz. Grubumuz bünyesinde yer alan 11 markamız için satın almamızın büyük bir kısmını Türkiye’ye kaydırıyoruz. Türkiye bizim için daha stratejik bir nokta olmaya başladı. Bu nedenle 2016 yılı satın alma hedefimizi iki katına 100 milyon euro’ya çıkartıyoruz” açıklamasını yaptı.

Satın alma gözlüyor

Miroglio, önümüzdeki dönemde grubu daha ileri noktalara taşımayı hedeflediklerini belirterek, “Türkiye, güçlü bir ekonomiye sahip. Her ülkede inişler çıkışlar olur. Pazara güveniyoruz. Türkiye’deki yatırım ve satın alma fırsatlarına da odaklandık.
Kendi segmentimizdeki markalarla görüşmelerimiz sürüyor. Türkiye’nin ne kadar güçlü bir ülke olduğunu, tüm platformlarda anlatıyorum, anlatmaya da devam edeceğim. Türkiye’de son dönemde yaşanan sıkıntılara rağmen inancımız azalmadı aksine daha da arttı” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çalışan sayısını 1.750’ye çıkardı

Türkiye operasyonlarına da değinen Uğur Ayaydın, Türkiye’de 42 şehirde 136 İpekyol, 58 Twist ve 6 Machka olmak üzere 200 mağazalarının bulunduğunu söyledi. Ayaydın, “Bu yıl sonuna kadar 8 tane daha mağaza açacağız. Yılı 208 mağazayla ve 20 milyon TL yatırımla kapatacağız. İstihdamı da artırıyoruz. 2017 yılında ise yurtiçinde 20 mağaza daha açacağız. Geçen yıl 1.600 olan çalışan sayısını 1.750 çıkardık” dedi.

Yurtdışı mağaza atağına devam

Ayaydın-Miroglio Grubu Genel Müdürü Uğur Ayaydın, darbe girişiminin çalışmalarını etkilemediğini belirterek, şunları anlattı:
“Ertesi gün işimizin başındaydık. Hemen çalıştığımız uluslararası firmalara durumu anlatmak için harekete geçtik. Ortadoğu’daki franchise’larımızı ziyaret ettik. Onların Türkiye’ye inançlarının tam olduğunu gördük. Suudi Arabistan’da bu yıl sonuna kadar üç mağaza daha açacağız. Arabistan yanında İran, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Azerbaycan ve Kıbrıs’ta toplam 15 mağazamız var. Bu yıl sonuna adar 4 mağaza daha açarak 19 sayısına ulaşacağız. 2017’de daha agresif olacağız. Bu ülkelerde 17 mağaza daha açmayı planlıyoruz.”