Erzurum 112'Ye Gelen Çağrıların Yüzde 90'ından Fazlası Gereksiz

112'Ye Gelen Çağrıların Yüzde 90'ından Fazlası Gereksiz

16.01.2018 - 11:27 | Son Güncellenme:

İl Sağlık Müdürü Uçar: "Geçen yıl 112 Acil hattına gelen 1 milyon 70 bin çağrının yüzde 90'ından fazlası gereksiz. Bu da gerçek hastalara ulaşmada büyük engel teşkil etmekte"

112Ye Gelen Çağrıların Yüzde 90ından Fazlası Gereksiz

ERZURUM (AA) - Erzurum'da, İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren 112 Acil Komuta Merkezine geçen yıl yapılan 1 milyon 70 bin çağrının yüzde 90'ından fazlasının gereksiz aramalar olduğu bildirildi.

Haberin Devamı

İl Sağlık Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, 112 Acil Komuta Merkezi elemanlarının 30 Acil Sağlık İstasyonunda 2'si snowtrack, 5'i kar paletli, biri obez ambulansı olmak üzere 78 karasal ambulansla hastalara şifa dağıtmaya devam ettiği belirtildi.

Acil Sağlık ekiplerinin kentteki vakalara en fazla 10 dakikada ulaştığının aktarıldığı açıklamada, 2017 yılında 67 bin 26 vakaya gidilerek, hastaların en yakın sağlık kuruluşuna ulaştırdığı bildirildi.

- Acil çağrı hattı gereksiz meşgul ediliyor

İl Sağlık Müdürü Mahmut Uçar da konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, geçen yıl Erzurum'un ilçelerinden 101 hastanın ve çevre illerden de 94 hastanın helikopter ambulansla hastanelere taşındığını belirtti.

Haberin Devamı

Taşınan hastaların 36'sının travma, 41'inin kalp ve damar hastalıkları, 53'ünün yenidoğan bebek, 12'sinin solunum sistemi, 9'unun gebe ve 8'inin kanamalı hastalardan oluştuğunu bildiren Uçar, Erzurum'da 2008 yılından itibaren hizmet veren ambulans helikopterin 2015'te 302, 2016'da 226, 2017'de ise 195 kez acil hastaların imdadına yetiştiğini dile getirdi.

Uçar, acil sağlık hizmetinde en önemli sorunlar arasında 112 Acil hattına yapılan asılsız ihbarlar ya da gereksiz çağrıların yer aldığını ifade ederek, şunları kaydetti:

"Geçen yıl 112 Acil hattına gelen 1 milyon 70 bin çağrının yüzde 90'ından fazlası gereksiz. Bu da gerçek hastalara ulaşmada büyük engel teşkil etmekte. Yetkililere kısa ve anlaşılır cümlelerle doğru adres bildirmekle vakitten büyük tasarruf ediliyor. Vatandaşlarımız panik yapmadan hastanın durumunu 112 Acil çağrı elemanına bildirdiği andan itibaren ambulanslar, şehir merkezindeki herhangi bir vakaya kısa sürede yetişebilmekte."

Türkiye'nin sağlık hizmetlerinde gelinen noktada artık hiçbir acil hastanın kendi imkanlarıyla hastane yoluna düşmesine gerek olmadığını anlatan Uçar, şunları ifade etti:

"Hava ve kara ambulansları günün her saatinde vatandaşın hizmetinde. Hiçbir hasta kendi imkanları ile hastane yoluna düşmek zorunda değil, bir telefon ile istenilen yerden hasta alınıp istediği hastaneye götürülüyor. Sağlık Bakanlığımızın her türlü zorlu hava koşullarında kullanmamız için bizlerin hizmetine sunduğu donanımlı, yaz ve kış şartlarına uygun araçlarla kapalı yollara rağmen hastalara ulaşmamız büyük bir hizmet."

Haberin Devamı

Uçar, bu hizmetin aksamadan sürdürülmesi için fedakarca görev yapan sağlık çalışanlarına da teşekkür etti.