22 Aralık 2000 Cuma




BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SANAT  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  TEKNOLOJİ  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  ENTELLEKTÜEL B.  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
 
 




Koltukta alışveriş

İnternetten alışveriş yapmayanlar çok büyük fırsatlar kaçırıyor. Yazımızın etrafında dönen adresleri tıklayın ve koltuğunuzdan kalkmadan alışverişin tadını çıkarın

     Klasik alışveriş yöntemleri ile internetten yapılan alışveriş arasında çok büyük farklar var. Her ikisinin de olumlu ve olumsuz yönleri bulunuyor aslında.
     Net’ten alışverişin en büyük avantajı zamandan kazandırması ve uzak yerlerden sipariş verilebilmesi. Klasik yöntemde ise ürüne dokunabilme, koklayabilme ve hatta tadına bakma şansı var.
     Uzmanlara göre online alışveriş sayesinde tüketici ile satıcı arasındaki denge tamamıyla değişecek. Internet ve medya sayesinde tüketicinin alacağı ürün hakkında daha fazla bilgi sahibi olduktan sonra karar verdiği, gözle görülür bir gerçek.
     Satıcılar artık müşterilerini daha yakından tanımak istiyor. Müşterilerinin tüm hareketlerini izliyor, neleri sevip sevmediğini anlamaya çalışıyor.
     
     Sizi Tanıyorlar
     Teknolojinin tüm olanaklarını kullanan üretici ve satıcılara en iyi örnek, bir teknoloji şirketi olan Amazon! Amazon.com’dan alışveriş yapmak isteyenler küçük bir form doldurarak kendilerini siteye tanıtıyorlar. Mesela siteye giren kişi adına yazılmış bir "Hoşgeldin" mesajıyla karşılaşıyor. Siteden alışveriş yaptıkça sistem sizi daha yakından tanıyor. Diyelim ki Ramses dizisinden iki kitap ve U2’nun eski bir albümünü satın aldınız. Siteyi bir dahaki ziyaret edişinizde Amazon.com’un size bir mesajı olacak. Muhtemelen bu mesajda U2’nin yeni bir albümü çıktığı haberi ve Ramses kitaplarında büyük bir indirim olduğu yazacaktır... Türkiye’de faaliyet gösteren 180 siteye linklerin bulunduğu, Garanti Bankası’nın sitesi de sizin için iyi bir kaynak (http://eticaret.garanti.com.tr/tummgzlr.htm) olabilir.
     
5 altın kural
     Online alışverişin popülaritesini artırması için öncelikle firmaların alması gereken önlemler var. Özellikle Türkiye için acil olarak her biri üzerinde incelikli olarak çalışma yapılması gereken 5 altın kural:
     1- Internet kullanımının yaygınlaştırılması. Dijital televizyon, internet TV ve ucuz bilgisayarlarla bağlantı kurabilmek kolaylaştırılmalı ve ucuzlatılmalı.
     2- Hızlı, güvenli ve ucuz internet bağlantısı sağlanabilmesi.
     3- Tüketiciyi, online alışveriş konusunda bilgilendirecek ve bilinçlendirecek yayınların çoğaltılması.
     4- Bağımsız çalışan tüketici danışma servislerinin oluşturulması.
     5- Online alışverişin güvenliğinin tam olarak sağlanması ve kullanıcılar için pratik ve kolay kullanımlı sistemler hazırlanması.
     
Babadan Kalma Yöntem (BKY)
     Artılar:
•  Öncelikle ürünü yakından görme şansınız var. Küçücük bir resimden ne anlaşılabilir ki?
•  Ürüne dokunabilirsiniz, hatta onu deneme, koklama, mıncıklama ve tadına bakma şansınız da var.
•  Pazarlık yapabilmek. "Şunu düz hesap yapalım" ve "ayağımız alışsın" yöntemleriyle küsuratları kaldırabilirsiniz.
•  Bekleme derdi yok. Parayı ödemenizle birlikte ürün kullanımına hazırdır.

     Eksiler:
•  Trafik, kalabalık ve yol masrafları. Evet, hedefinize ulaşmak için maceralı bir yolculuk sizi bekliyor.
•  Dükkan dükkan dolaşmak. İstediğiniz fiyat ve özelliklere sahip ürünü bulmak için onlarca mağaza gezmek...
•  Ürünü denedikten sonra satın alma mecburiyeti, peşinizden ayrılmayan tezgahtar.
•  Görece yüksek etiketler. "Tabii, adam kira veriyor" tevekkülüyle kabullenilen yüksek fiyatlar...

Yeni Kuşak Yöntem (YKY)
     Artılar:
•  Ürünün tüm özelliklerini öğrenebilirsiniz. Tezgahtarın bilgisine ve niyetine göre bilgilenmek her zaman iyi olmayabilir.
•  Bilgisayarınızın başında birkaç dakika geçirerek istediğiniz fiyat ve özelliklerdeki ürünü bulabilirsiniz.
•  Kredi kartınızla yapacağınız alışverişinizi kolaylıkla taksitlere bölebilirsiniz. Üstelik güvenlik sorunu yaşamadan.
•  Sipariş ettiğiniz ürün, aynı günde veya birkaç gün içerisinde kapınıza kadar getirilir.
•  Zamandan kazandırır. İşyerinizdeyken verin siparişinizi, eve gittiğiniz saati söyleyin ve tüm market ihtiyaçlarınız kapınıza gelsin.
•  Fiyatlar genellikle daha uygundur.

     Eksiler:
•  Ürünle ilgili fiziki bilgiler tatmin edici olmayabilir.
•  Kredi kartı bilgileriniz kötü niyetli kişilerce ele geçirilebilir.
•  Ürünün teslimatında sorun yaşayabilirsiniz. Teslim sırasında evde olmanız gerekir, zamanında gelmez vs...



 CUMARTESİ


‘Ne kitapsız ne kedisiz’...
Ekonominin yeni motoru
Kedinin kuyruğu dilinden sivri
Çizmeden fazlası
Pişirirken pişiyorlar
DVD
Bu hafta ne var ne yok
Kabuğu erkek yüreği kadın
Sanal spikerden haberler
Koltukta alışveriş
Gideceğimiz yere geldik!
Bu yazıyı Nükhet Duru okumasın
Hayal gücü kaç para?


 SAYFA BAŞI 





© 2000 Milliyet