22 Aralık 2000 Cuma




BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SANAT  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  TEKNOLOJİ  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  ENTELLEKTÜEL B.  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
 
 




E-konomi’de kalite

Yeni ekonomide ’’ilk olan kazanır’’ sloganı, artık eskisi kadar moda değil. Hızlı ve ilk olmaktan daha çok, kaliteyi tüm organizasyon yapısına sindirmiş bir şirket olabilmenin önemi giderek artıyor.

     Derleyen: BURAK MERGEN

     Sürekli artan internet kullanımı ve buna bağlı olarak gelişen e - ticaret, kendi sorunlarını da beraberinde getiriyor. Sanal ortamda ticaretin gelişiminin önüne çıkan en büyük sorun, müşterilerin güvenini sağlamada yaşanıyor. Ayrıca sınır tanımayan sanal ortamın yarattığı başıboşluk, kanunkoyuculara da fazla mesai yaptıracağa benziyor. Çünkü halihazırda e - ticareti düzenleyen uluslararası geçerliliği olan kanunlar mevcut değil.
     Bir tarafta bu belirsizlikler sürerken, diğer tarafta alan adı (domain name) kayıtlarındaki artış, geleceğin ne denli zorlu geçeceğini ortaya koyuyor. Açtıkları web siteleriyle yeni ekonomi için makyajlarını tazelemeye çalışan eskinin dev şirketleri de, rekabet ortamını daha da güçleştiriyor. Ancak sanal ortamın her geçen gün artan nüfusu, bu gelişmelere seyirci kalmanın doğru olmayacağını gösteriyor.
     Yeni ekonomide ’’ilk olan kazanır’’ sloganı artık eskisi kadar moda değil. Çünkü artık hızlı ve ilk olmanın yanı sıra, kaliteli hizmet sunmak da gerekiyor. Yeni bir pazarda ilk olmak tabii ki avantaj sağlayacaktır. Ancak yeni ekonominin artık ne kadar yeni olduğunun tartışıldığı bu ortamda, ilk olmanın yanı sıra kaliteli olmak da gerekiyor. Böylece eski ekonomide olduğu gibi 'kalitenin farklılaşmanın anahtarı olduğu' gerçeği bir kez daha yeniden karşımıza çıkıyor.
     Peki yeni ekonomide kalite nedir?
     Yeni ekonomide kalite kısaca;
•  Akılcı liderlik
•  Etkin strateji
•  Müşteri ve pazara yönelik sürekli ilgi
•  Çalışan eğitimi ve memnuniyeti
•  Verilerin etkin kullanımı
ile ifade ediliyor.
.com şirketlerinin kaliteyi yakalayabilmesi için bazı ana faktöre dikkat etmeleri gerekiyor: Müşteri deneyimleri: Memnun müşteri yeni müşteriler demektir sözü yeni ekonomide de geçerliliğini sürdürüyor. Çünkü iyi deneyimlerle ayrılmış bir müşteri, markanızın gelişimini sağlamanın yanı sıra size olan bağlılığı da artırabiliyor. Böylece gelirlerde de yüklü miktarda artış gözlenebiliyor. Birçok kullanıcı için internet halen korkutucu derecede yabancı bir ortam olmaya devam ediyor. İşte bu açıdan bakıldığında işin çok zor olduğu yargısına varılabilir. Ancak esasta çözüm o kadar da zor değil. Müşterilere kullanmaktan zevk alınan bir site sunmak, yeni ekonomide kaliteyi yakalayabilmenin ilk adımı olabilir.
Liderlik ve strateji: Yeni ekonomide İyi fikirlerin gerçek işlere dönüşmeye başlamasıyla liderlik ve izlenecek stratejilerde de değişim başladı. Eskinin kahraman liderleri yerlerini takım liderlerine bıraktı. Eskinin tek olmayı düşünen liderlerinin hırsları, başarıyı yakalayabilmek için artık tek başına yeterli olmuyor. Günümüz işhayatında bireysel yeteneklerle değil, takım çalışmasıyla bir yerlere varılabiliyor. Bu noktada bireysel yetenekleri takım çalışmasına yönlendirebilecek niteliklere sahip liderlere ihtiyaç duyuluyor.
Hareketlilik: Hareketliliğin gerekliliğini açıklamak için internette zamanın gerçek hayattakinden çok daha hızlı olduğunu söylemek yeterlidir. Uzmanların bir internet yılını bir ay olarak ifade etmesi, hızın ve hareketliliğin ne ölçüde gerekli olduğunu ortaya koyuyor. Ancak hız ve değişim için sağlam bir işleyiş yapısına sahip olmak gerekiyor. Yeni ürün veya hizmetlerin ortaya konabilmesi ancak bu korumalı yapıyla mümkün olabiliyor.
Etik ve mahremiyet: Güven kazanılması güç, kaybedilmesi ise son derece kolay bir duygudur. İzlenecek yanlış etik, işi bozmasının yanı sıra bir süre sonra devlet düzenlemelerini ve kanuni cezaları getirecektir. Kalite için, iyi iş ahlakı ve müşterilerin mahremiyetine saygı göstermek olmazsa olmaz koşullardır.


 SAYFA BAŞI 





© 2000 Milliyet