22 Aralık 2000 Cuma




BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SANAT  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  TEKNOLOJİ  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  ENTELLEKTÜEL B.  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
 
 




100 yıllık marka temize çıktı

"Ar - Ge çalışmalarımız, yönetim biçimimiz ve kalite ödüllerimizle sektöre damgamızı vurduk" diyen Hamidiye AŞ.’nin genel müdürü, yüzyıllık markayı korumak için verdiği mücadeleden zaferle çıktı.

     Adı son zamanlarda gündemden düşmeyen Hamidiye sularının en tepe yöneticisi ile konuştuk. Hamidiye sularının kalitesinden kimsenin şüphe duymamasını isteyen Genel Müdür Arif Dağlar, suların kirli olduğuna dair yapılan yayın için "Yanlıştan dönüldü. Haklılığımız ispat edildi’’ diyor. Şirket yönetiminde karşılaşılabilecek en zor durumlardan birini yaşayan Hamidiye AŞ.’nin Genel Müdürü Dağlar ile gelişmelerin yanı sıra, şirketin misyonunu, stratejisini, yapılanmasını ve yönetim biçimini masaya yatırdık. İşte ortaya çıkan sonuç:
     
     Son olaylardan nasıl etkilendiniz?
     Biz, Amerika’dan getirtilen makinelerle ozonlama yapıyoruz. Bu son sistem bir uygulamadır ve Türkiye’de henüz yoktur. Ozonlu suyu anında analiz ederseniz, aktif klor görülür. Suda renk değişimi olur. Bu mikrop ve kir değildir. Bu raporlarla sabittir. Biz dezenfekte işlemlerinde kesinlikle klor kullanmayız. Yönetmenliklere uygun olarak ozonla gerçekleştirmekteyiz. Yapılan testlerde bakiye ozon ihtiva eden sularda aktif klor varmış gibi görünmektedir. Marmara Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ahmet Mete Saatçi’nin de verdiği raporda da, numune testlerin buna uygun yapılması gerektiği, aksi halde ozon mevcutken klor kitiyle yapılan test sonuçlarında klor olmadığı halde aktif klor varmış gibi bir sonuca varılacağı bilimsel olarak ifade edilmektedir. Hamidiye suları, Amerika’nın önde gelen sağlık kuruluşlarından NSF İnternatıonal tarafından yapılan yıllık teftiş sonucunda yüzde 98 oranında Amerikan FDA ve IBWA standartlarına uygun görülmüştür. Suyumuza, sistemimize ve teknolojimize güveniyoruz. Sonuçta alınan ikinci su örneğinde suyumuz tertemiz çıkmış ve haklılığımız tespit edilmiştir. Biz bu yeni sistemin kurbanı olduk.
     
     Şirketin tarihçesi ve stratejisi?
     Hamidiye, İstanbul’a kaliteli içme suyu temini için Sultan II. Abdülhamit tarafından kurulmuştur. Biz 100 yıllık su dediğimizde Avrupalı şaşırmaktadır. Çünkü onlar 20 - 30 yıllık suları ile övünüyorlar. Bu nedenle de Hamidiye suyunun yurtdışında da ünü vardır. Biz şimdi bu bayrağı taşıyoruz ve bir numara olduk. Çünkü zamanında yatırımları yaptık. Teknolojiyi getirdik. Belki bir risk aldık ve başlangıç itibariyle pazar payımızı artırdık. Avrupa Birliği’ne geçişte uyum yasalarına göre hareket etmek ve bu konuda başarı sağlamak yönetim başarısıdır.
     
     Görev aldığınız yönetim kademeleri?
     İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunuyum. Halka açık 160 ortaklı bir şirketin yönetim kurulu başkanlığı ve genel müdürlüğünü yaptım. Gıda ve otomotiv sektörlerinde yıllarca tepe yöneticiliklerde bulundum. 30 yıldır özel sektörün içindeyim. Kamu ile özel sektör yönetimleri arasında fark var. Özel sektörde daha rahat bir değişim yaşanmaktadır. Hareket kabiliyeti daha geniş olmaktadır. Kamuda bu yok gibi görülse de, bunu bir güvence mekanizması olarak ele almak doğru olacaktır diye düşünüyorum.
     
     Misyonunuz?
     Bütün canlıların müşterek ihtiyacı olan suyu en iyi, en doğru, en güzel ve en sağlıklı şekilde İstanbul halkına sunmak hedefindeyiz. Bu nedenle profesyonel bir ekip kurduk. Modern tesislerimiz bulunmaktadır. Yaygın dağıtım ağımız sürekli gelişmektedir. Faaliyet alanımızı da kaynak suyu üretim, satış ve dağıtımı, su depoları dezenfekte etme hizmeti, şebeke suyu dağıtım hizmeti, yangın ve afetlerde destek hizmeti olarak ana başlıklarda açabiliriz.
     
     Kalite çalışmalarınız?
     Biz kendimize ve ürünümüze güveniyoruz. Ama bizleri denetlemeleri için bu konuda uzman dünya kuruluşlarına başvurduk. Denetimin her zaman kaliteyi daha da yükselteceğinin bilincindeyiz. Dünyanın çeşitli ülkelerinden 1200 üyesi bulunan Uluslararası Şişelenmiş Su Birliği’nin (ISWA) Avrupa bölümü olan EBWA (Avrupa Şişelenmiş Su Birliği) tarafından geçtiğimiz günlerde ödüllendirildik. Hamidiye AŞ. 13 kategori içinde 5 kategoride dereceye girerek, Türkiye’ye ödül kazandırdı. Öte yandan Hamidiye AQUA 2000 Ödülü’nü de aldı. Londra’nın ünlü Milennium Dome’unda düzenlenen AQUA 2000 töreninde Hamidiye Kaynak Suları AŞ. en başarılı firma dalında ödül aldı. En iyi web sitesi, en iyi reklam, en iyi araç giydirme ve en iyi video dallarında da dereceye girdik. Bu arada Hamidiye AŞ.’ye İspanya’nın önde gelen medya kuruluşu Editorial Office ve 112 ülkede 14 bin üyesi bulunan ticaret örgütü Trade Leaders Club tarafından kalite ödülü verildi. 28 yıldır ilk kez bir su firması böyle bir ödül alıyor.
     
YORUM
     Pahalı eğitim!..
İSMAİL BAŞTUĞ
     Konuk; Hamidiye AŞ. Genel Müdürü Arif Dağlar
     Konumuz; Hamidiye AŞ.’nin yönetimi, misyonu ve tanımı.
     Şirket son sistem teknoloji ile donatılmış. Otomasyon ise mükemmel. Ekip ruhuna inanıyorlar. Müşteri memnuniyeti de son derece iyi.
     Röportaj tamam. Yazıldı, bitti.
     Aradan iki gün geçti
     Bir rapor yayınlandı. Aralarında Hamidiye AŞ. de var.
     Durum böyle olunca, haliyle röportaj yenilendi. Ekler yapıldı.
     İşte ortaya çıkan iki farklı sonuç.
     İlk görüşmemiz;
     Dağlar, teknolojiyi sonuna kadar kullanmaktan yana olduğunu söylüyor.
     Ayrıca yarışmayı da çok seviyor. Yeniliklere alabildiğince açık.
     Markasını geniş kitlelere duyurmak için fırsat kolluyor.
     Kalite çalışmalarına son derece önem veriyor. Kazandığı başarıları sergilemeyi seviyor.
     Şirketi ve markasıyla gurur duyuyor. Projelerini heyecan ve hararetle anlatıyor.
     İkinci görüşmemiz;
     Dağlar’ın canı sıkkın. Stress dolu, biraz da şaşkın, olayları anlamaya çalışıyor.
     Markasını korumak için adeta çırpınıyor. İşi gücü bırakmış, kamuoyuna bilgi veriyor.
     Bir tepe yöneticinin yaşayacağı en zor durum işte bu.
     Dağlar, başarılı ve tecrübeli bir tepe yönetici, ama şu sıralar belki de en pahalı eğitimi alıyor!..
     Marka olmak kolay değil. Hamidiye de yüzyıllık bir marka, sektörün de liderlerinden. Bu nedenle kolay yıkılmaz.
     Tavsiyem bir an önce silkinmek olacaktır.
     Çünkü, piyasa sıkı, rakipler acımasız ve de rekabet acımasızca devam ediyor.
     Aksi halde bulanık suda yol alan çok olur.
     Benden uyarması.
     

 SAYFA BAŞI 





© 2000 Milliyet