22 Aralık 2000 Cuma




BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SANAT  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  TEKNOLOJİ  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  ENTELLEKTÜEL B.  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
 
 




Kahve bahane, manken şahane!

Kahvehanelerdeki yeni ‘yükselen değer’ moda kanalı Fashion TV... Podyumları inlete inlete salınan ünlü mankenlerin endamına, düştü düşüyor heyecanı yaratan elbise askıları da eklenince tansiyonlar yükseliyor

     GÜLAY FIRAT

     Beşiktaş’ın ara sokaklarında bir kahvehanede yaşları 40 ile 80 arasında değişen bir grup erkek bir yandan iskambil oynuyor, bir yandan da televizyona bakıyor. Sanmayın iskambil kağıtları ile televizyon arasında felfecir okuyan yorgun gözler maç falan seyrediyor. Bu gözler dünyanın en ünlü top model’lerinin gün boyunca salındığı Fashion TV’ye odaklanmış!
     Uluslararası moda kanalı Fashion TV, 24 saat kesintisiz moda yayını yapıyor. Türkiye’de bir yıldır kablolu yayınla halkımıza ulaşan kanalın son müdavimleri ununu eleyip eleğini asan yaşlı başlı emektar amcalarla zamanının büyük bir kısmını kahvelerde geçiren gençler.
     
     Taş olsa dayanmaz
     Beşiktaş’taki Adem Kıraathanesi’nin işletmecisi Adem Şeker, kablolu yayından keşfettiği Fashion TV’ye ‘kahvehanecek’ nasıl müptela olduklarını şöyle anlatıyor: "Bu moda kanalını bilmeyen yokmuş, ben kahvenin müşterilerinden öğrendim. Zaman zaman açıp, güzel mankenleri izlemek keyifli oluyor. Çok da ilgi var, tabii ki asıl neden dekolte giyimli mankenler. Açık giyimli kadınlar ister istemez insanın gözünün kaymasına neden oluyor. Hani taş olsa dayanamaz bu görüntüye, mutlaka bir bakış atar..."
     Moda kanalının meraklılarından biri de Ahmet Yavaş. Ancak onun ilgisi işiyle bağlantılıymış! "24 saat boyunca moda dünyasından görüntüler veriyor. Mankenlerin giydiği elbiseleri özellikle inceliyorum, dikimi, kesimi, renk ve kumaş seçimi ilgi alanım. Eh yıllardır geçimimi terzilikten kazandım. Orada mankenlerin giydiği elbiselerden dikmedim hiç; ama keşke gençlerden biri çıksa da bana öyle bir elbise sipariş etse, bu çok hoşuma giderdi doğrusu," diyor Yavaş.
     
     Gelinleri için izliyor!
     Aslında kahve sakinleri televizyondan gözlerini ayırabildikleri nadir zamanlarda da kanal hakkında ince yorumlarda bulunuyorlar. Kahvenin en kıdemlisi, 68 yaşındaki Yalçın Türk genç dostlarına yüksek sesle uyarıda bulunuyor: "Kalp hastası olanlar izlemesin! Biraz göbek görmek bile tehlikeli olabilir!" bu sözleri gülüşmeler bastırıyor. Ancak Türk’e bakılırsa, kanalı izlemesi farz. Çünkü Fashion TV’yi yalnızca gelinleri için son modayı takip etmek amacıyla izliyor. Yoksa neden izlesin ki? "Onlar bana danışıyorlar, ne giyelim diye. Ben de onlara ‘şu kanalda mankenlerin giydiği falanca elbise sana yaraşır’ diyorum. Mankenlere baktığım yok zaten. O işin şakası. Ben elbiselere bakıyorum yalnızca. Giyim konusunda çok titizimdir!" diyor.
     Fashion TV’nin neşesi bol fanatiklerinden bir diğeri 55 yaşındaki Ömer Çağatay. O konuya yaşıtlarından daha meraklı. Kahvede olmadığında evinde iki oğluyla birlikte moda dünyasının gözde mankenlerini takip ediyor. Favori kızı Cindy Crawford. Bu arada konuyla ilgilenen Ahmet Amca geliyor ve "İlle de Eva Herzigova!" diyor. O kızda yakıcı gençlik ateşi varmış...
     Anlayacağınız bizim kahvelerde şu sıralar iki tavla, bir okey arasında Fashion TV çok moda.. Kimi meslek icabı, kimi gelini için izliyor. Kimi Eva’yı kimi de Cindy’yi seviyor. Bakan bir, bakmayan bin pişman oluyor.
     
     "Televoleden bir farkımız yok"
     Kadın unsurunun ön planda olması kanalın erkekler tarafından çok izlenmesinde tabii ki büyük etken. Zaten Fashion TV’de iç çamaşırı, mayo, abiye kıyafetler çok ön planda. Nasıl ki televolelerde mayolu mankenler izleniyorsa, bu da aynı. Göze hitap eden kanalımızın kıraathanelerde izlenmesi çok güzel bir şey bence. Demek ki herkes takip ediyor kanalı. Bu da bizim için büyük başarı. Araştırmalar kanalı yüzde 65 erkeklerin izlediğini gösterdi. Türk insanının estetiğe de açlığı var. Kadınlar da moda dünyasındaki mankenler kadar güzel olmak için bu kanalı izliyor. Yılbaşından itibaren "Fashion TV Türkiye" adıyla yayın yapacağız. O zaman kanalın genel formatında bazı değişiklikler olacak. Türk mankenler de yer alacak. Gerçi son beş aydır bu konuda yayına başladık ama şimdi ‘Turkish Top Model’ adı altında yeni bir bölüm olacak.
     


 PAZAR


Doğumsuzluk...
Kahve bahane, manken şahane!
KİM NE OKUYOR?..
CİNAYETİ yazıyor
Bu da kitabın formülü: 13+1
Cervantes Ödülü sahibini buldu
Çetin Altan’ın İstanbul’u...
Liberalleşmekten mi liberalleşememekten mi?
Magazin sendromu
Film-food keyfi
Roboköp Türkiye’de
Academia yenilendi...
Safran sağlıksız dükkan
‘Sarhoş olma hakkım olmadı’
Surf
Köşeyi dönün nokta com!
En seksi sanal kadın
VİTRİN
Zina AIDS’ten koruyor
Biz onurlu insan ihtimalini sevmiştik!
Rüzgarın bildiği
Yurdumuzu tanımalı ama nasıl?
Gecelerin loş sesi
Yabancı şefler lokanta kültürünü değiştiriyor
Bataklık çiçekleri
"İngilizleştirilmiş Thai"
Antoloji nasıl yapılır?
Kuş bakışı anıtlar


 SAYFA BAŞI 





© 2000 Milliyet