Danimarka’da yapılan bir araştırma, daha sağlıklı, daha zeki, eğitimli ve zengin olan insanların içki olarak şarabı tercih ettiklerini ortaya çıkardı.
Indiana Üniversitesi Kinsey Araştırma Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen ve 1990-1994 yılları arasını kapsayan araştırmada 363 erkek ve 330 kadın deneğe alkol tüketimi konusunda alışkanlıkları soruldu. Yaşları 29 ile 34 arasında değişen denekler ‘bira tüketicileri’ ve ‘şarap içenler’ olarak karşılaştırıldı.
Alışkanlık meselesi!
Araştırmacı June Reinisch’e göre sonuçta şarap içenlerin sosyo ekonomik, eğitim ve zeka açısından üst düzeyde bulunduklarını anlaşıldı. Reinisch "Şarap içmenin insanı daha zeki veya zengin yaptığını söylemiyoruz. Ama şarap içmeyi sevenler daha yüksek IQ’ya sahip, daha eğitimli ve daha zenginler. Sosyal olarak daha çekiciler" açıklamasını yaptı.