18 Şubat 2002 Pazartesi


BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  BİLİM & TEKNİK  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
·  KÜLTÜR & SANAT  
·  SERİ İLAN  

 




Sevgiden heykeller

Şermin Güner’in Ankara’daki sergisinde yer alan heykeller insanın duygu dünyasını harekete geçiriyor.

     DİLEK ŞENER

     Şermin Güner, hayata dair görüntüleri, parmaklarının arasından çıkan biçimlere yüklüyor. Bunu yaparken de "sevgi" temasında yoğunlaşıyor. Heykellere dokunma hissi hatta onları kucaklama isteği ile sevgi sözcüğünün anlam gücü parmaklarımızın arasında dolaşıyor. Bu buluşmanın gerçekleştiği yer ise sınırları hayal ötesine uzanan uzayın biçimlediği boşluk... Boşluğa kendini teslim eden figürler, eylemlerden uzak görünmekle birlikte; onların duruşlarında birbirleri ve izleyici ile olan iletişimi algılıyoruz. Belki bir yanılsama. Ama gerçek olan şu ki Güner’in üzerinde durduğu sevgi ve dostluğa ait duyumları boşluğun kucakladığı yalın figürlerin yüzeyinde hissediyoruz. Sadece bununla da yetinmeyip etraflarında dolaşarak kendimizi de bu yoğun telaşın içine katabiliyoruz.
     Şermin Güner’in, insan - insan, insan - yaşam ilişkileri etrafındaki konu arayışlarında kunt gövdelerin soğuk yüzüne duygusal anlamlar yükleniyor. Sanatçı - heykel - izleyici iletişimi bu noktada varolur. Yükseklikleri 10 ile 32 cm. arasında değişen tekil ya da ikili ve üçlü gruplar halindeki figürlerin dünyasına dokunarak...
     İstanbul’daki atölyesinde ve İtalya Loppiano Sanat Merkezi’nde çalışmalarını sürdüren Güner’in resim ve heykelin iç içe yaşadığı bir sanat çizgisi var. 1955 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Zeki Kocamemi Atölyesi’nden mezun olan sanatçı, Şadi Çalık ve Hüseyin Gezer Atölyeleri’nde başlayan heykel çalışmalarını İtalya Perugia Güzel Sanatlar Akademisi’nde sürdürdü. Cemal Reşit Rey, Hikmet Şimşek ve Suna Kan rölyefleri ile İstanbul Teknik Üniversitesi rektörleri, İstanbul St. Antuan Kilisesi için Maximillian Kolbe’nin büstleri diğer çalışmalarından verebileceğimiz örnekler... Şermin Güner’in tüm biçimleri izleyiciyi ve kendisini içsel dünyanın derinliklerine götürüyor. "Sevgi", "hüzün" ve "özgürlük" kavramlarını şiirselleşiyor. Maddeden hareketle duygularını en yalın bir biçimde bizlere aktarıyor.
     Bu serginin gelirinin bir kısmı Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışlanacak.
     
     İMKB Ankara Sanat Galerisi
     (0312 491 52 24)
     Bitiş tarihi: 16 Şubat 2002
     



 KÜLTÜR & SANAT


Cüretkâr aile komedisi
Çok dinlenenler
Haberiniz olsun
Çok izlenenler
Çok okunanlar
Haftanın filmleri
Sokağın şiddeti
"Kuş dili mi konuşacağım?"
İş Kule bakireleri
Chomsky neden geliyor?
İz bırakan adam anlatıyor
Alpay eylülü beklemedi
Her eve lazım!
Dergilerde ne var ne yok
Gençler ve kısaları
Almanlar’dan Anadolu dersleri
Oryantalizm cevap peşinde
Tecridi ifade imkânsız
Renkçi ressamın desenleri
Ara’da devam
Bir kaybetme oyunu
"Dedikodulu bir hikâyem yok"
Şoförlükten starlığa
Şehir mobilyaları gelişiyor
İki edebi kaynak
Sevgiden heykeller
Sayılardan heykele
"Requiem"
Geyiğe fon
Haftanın albümleri
Eski rockçılar yeni plaklar
Hitler dizisi
Hayat atölyesi
Kim haklı - kimin hakkı?
"Bozgunda Fetih Rüyası"
Yeni yayınlar


 SAYFA BAŞI 





© 2002 Milliyet