02 Ağustos 2002 Cuma


BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  BİLİM & TEKNİK  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
·  KÜLTÜR & SANAT  
·  SERİ İLAN  

 




Sigaraya karşı meyve kokteyli

Bilim adamları, sigaranın yarattığı sağlık risklerine karşı düzenli olarak meyve-sebze tüketilmesini öneriyor. Yine de en etkili yol bırakmak...

     DIŞ HABERLER SERVİSİ

     300 tiryaki birebir incelendi
     İNGİLTERE’DEKİ Southampton Üniversitesi, 10 yılı aşkın süredir günde bir paketten fazla sigara içen 300 tiryaki üzerinde bir araştırma yaptı. Sonuçta meyve - sebze tüketimiyle sigaranın yarattığı sağlık sorunları arasında yakın ilişki saptandı. Günde ortalama 121 gramdan fazla sebze ve meyve tüketen tiryakilerde ortaya çıkan kronik bronşit vakasının yüzde 50 azaldığı gözlendi.
     
     Sadece sebze-meyve etkili
     ARAŞTIRMA sonucunda, sebze - meyve kokteylinin içerdiği antioksidan maddelerin sigaranın oluşturduğu serbest radikaller denilen ve hücrenin yapısını bozan zararlı molekülleri bloke ettiği belirlendi. Sadece sebze ve meyvenin böyle bir etki yaptığını vurgulayan araştırmacı Dr. Louise Watson, yine de sigarayı bırakmanın sağlık için en iyi yol olduğunu söyledi.
     



 YAŞAM


Televizyon şişmanlatıyor
Sigaraya karşı meyve kokteyli
Tarihi rüya değil insanlar yazar
Ciple birlikte İrem de ‘çalındı’
Rezalet ortada sorumlusu nerede?
‘Formula 1 için üç il yarışır’
İranlı turistlerin tercihi de Antalya
Yok aslında pek farkımız
Amerikalı mankenle Kızılcabölük hayalleri
İkisi de ayrı telden çalıyor
En küçük kayakçı
‘Biberon yerine anne sütünü teşvik edin’
Bir yıl içinde iki tecavüz!
‘Canını verecek’ parası çıkışmıyor
Göçük iki can aldı
‘Eşim 6 bin 500 erkekle yattı!..’


 SAYFA BAŞI 






© 2002 Milliyet