11 Ağustos 2002 Pazar


BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  BİLİM & TEKNİK  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
·  KÜLTÜR & SANAT  
·  SERİ İLAN  

 




Futbola sponsorluk dünyaya tanıtıyor

Şirketler, takımlara sponsorluk için yarışıyor. Özellikle milyonlarca kişinin ilgisini çeken dünya kupası gibi büyük futbol organizasyonları en gözde reklam aracı oldu

     TUĞBA ÇİÇEK / ÖZGÜR GÖZLER

     Şirketler, başta futbol olmak üzere, özellikle popüler sporlarda takımlara, milyonlarca insanın dikkatini çeken spor organizasyonlarına sponsor olmak için adeta yarışıyor.
     Son dünya kupasında, şimdi de dünya basketbol şampiyonasında birçok şirket sponsor oldu. Aria, dört büyük futbol kulübü ile birden sponsorluk anlaşması yaptı. TV reklamı yasak olan bira üreticisi Efes, sponsorluğu en önemli reklam yolu olarak uyguluyor. Turkcell, Bonus Kart, Coca Cola, Pepsi, Shell gibi birçok firma, spor organizasyonlarına sponsorluğu, marka bilinirliliğini artırmak ve imajlarını güçlendirmek için başlıca yollardan birisi olarak uygulamaya başladı.
     Kurumsal İletişim Danışmanı Necla Zarakol, şirketlerin sponsorluk eğilimlerini şöyle değerlendiriyor:
     "Takım ile markayı bütünleştiriyor. Aria gibi bazı firmaların müşteri portföyünü genişletmede çok etkili olabiliyor. Bu reklam şekli son zamanlarda arttı. Şirketlerin itibarını da artırıyor. Bir saygınlık rekabeti yapılıyor."
     Efes’in reklamcısı LowLintes’ten medya planlama uzmanı Cenap Çetin, eskiden yıllık yapılan sponsorluk anlaşmalarının yerini daha uzun süreli sözleşmelere bıraktığını belirtti. Çetin, "Özellikle kriz dönemlerinde reklam giderlerinden kısılıyor. Sponsorluk öne çıkıyor çünkü harcanan daha çabuk geri geliyor ve kazandırıyor. Firmalar bunu farketti. Gelecekte sponsorluk daha da önem kazanacak. Sponsorluk in, ilan out oldu" dedi.
     
     Tolga: Firmaya yarıyor
     Uluslararası Reklamcılar Derneği (IAA) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İzmir Tolga, bu tür sponsorluklarda, ‘sosyal sorumluluk’ gerekçesinin zayıfladığına dikkat çekiyor. Tolga, "Eskiden şirketlerin desteğiydi. Mesela Rahmi Bey Beşiktaş’a destek olsun diye Beko yıllarca sponsor oldu. Ama şimdi öyle değil. Şimdi kulüpten çok firma yararlanıyor. ABD ve Avrupa’da firmalar sponsorlara boyun eğmeyecek kadar zengin. Türkiye’de böyle değil. Bizde de sonu gelecek" dedi.
     
İlk sponsor Atatürk
     Türkiye’deki ilk sponsorluk girişimini Atatürk başlatıyor. Üstü açık spor bir pır pır uçakla okyanusu geçmeyi tasarlayan John Polanda ve Russel Bortman adlı iki maceraperest Atatürk’ün girişimi ile Türkiye sponsor oluyor. Mali durumu hiç de iyi olmayan Türkiye’nin, dünya çapında tanınma ihtiyacı yüzünden yaptığı bu sponsorlukta, iki kafadar, 28 Temmuz 1931 günü aralıksız tam 49 saat 5 dakika uçarak rekor kırıyorlar. Proje beklenilenin de üzerinde, dünya gündemine oturuyor, olay ve Türkiye günlerce dünya basınının konusu haline geliyor.
     
     Aria Medya İliş. Sorumlusu Elif Boutlu
     "Dört büyük kulübün sponsorluğunu aldık. Aria spora önem veriyor ama asıl hedefi taraftarı yanına çekmek. Yatırım fazlasıyla dönüyor. Takımların Avrupa’da sağladığı başarı, bize Avrupa’da da isim duyurma şansı veriyor."
     
     Adidas Halkla İlişkiler Md. Işıl Alakuş
     "Takımlarımız başarılı oldukları için sponsorluk yapmak isteyenler artıyor. Firmalar reklam yapıyorlar. Adidas’ın felsefesi farklı. Sporcuya en iyiyi sunmak bizim bakış açımızla ilgili. Spora desteğimiz şirket felsefemizi ortaya koyuyor."
     
     Sarar Halkla İlişkiler Md. Funda Eriş
     "Sarar, 1997’den beri Milli Takımın ve Galatasaray’ın sponsoru. Sponsorluk birçok açıdan markaya yarar getiriyor. Markanın birçok yerde görünüp, bilinirliğinin artmasını sağlıyor. Bu avantajlarının yanında yarattığı maliyetin hiç önemi yok."
     
     İş Bankası Halkla İliş. Md. Gökçen Kazaklı
     "Sponsor olma fikrine, hitap ettiği geniş kitleleri göz önünde bulundurarak sıcak bakmadık. Futbol Federasyonu ile imzalanan antlaşma İş Bankası için ilk oldu. Çalışanlarından, müşterilerinden çok olumlu tepkiler alındı."
     
     Turkcell Sponsor Şefi Filiz Karagül
     "Sponsorluğu kurumsal kimliğimizin doğru kavranması açısından önemsiyoruz. Sponsorluklar markaya katkı, reklam ve imaj güçlendirmeyi destekliyor. Başarı başarıyı getiriyor. Sporcuların başarılarıyla birlikte bizim başarımız da artıyor."
     
     Shell Halkla İlişkiler Müdürü Arzu Berk Amirak
     "Sponsorluğun reklam katkısı olur. Milli takımı destekleyen firmalar tüketiciler tarafından da çok tercih edildi. Biz sponsorluğu ‘sosyal sorumluluk projesi’ adı altında yürütüyoruz. Milli Takım’la üç yıllık bir anlaşma yaptık."
     
     Pepsi Pazarlama Müdürü Selen Kantarcı
     "Milli Takım ve Pepsi’nin birlikte olmasının en büyük nedenlerinden biri ‘daha fazlasını iste’ kavramının iki taraf için de ortak amaç olması ve birbirine güç sağlamasıdır. Pepsi Milli Takımı’a 1996’dan beri sponsorluk yapıyor."
     
     




 SAYFA BAŞI 





© 2002 Milliyet