07 Mart 2004 Pazar
 
 
 BİZE ULAŞIN | ARŞiV | KÜNYE | HABER İNDEKSİ |  SIK KULLANILANLARA EKLE |  AÇILIŞ SAYFASI YAP  
  ·  SON DAKİKA       
  ·  ANA SAYFA    
  ·  GÜNCEL         
  ·  SİYASET         
  ·  EKONOMİ         
  ·  YAZARLAR         
  ·  SPOR         
  ·  DÜNYA         
  ·  YAŞAM         
  ·  MAGAZİN         
  ·  SAĞLIK         
  ·  KADIN & MODA         
  ·  ASTROLOJİ         
  ·  OTOMOBİL         
  ·  ÇİZERLER         
  ·  BİLİM & TEKNİK         
  ·  TV'DE BUGÜN         
  ·  İŞ YAŞAMI         
  ·  OMBUDSMAN         
  ·  HAVA DURUMU         
  ·  CUMARTESİ         
  ·  PAZAR         
  ·  BUSINESS   
  ·  POPULER KÜLTÜR   
  ·  EGE   


gündeme karşı
   
Serin Duruş

    Alper Mestçi - Hüseyin Özcan
serindurus@milliyet.com.tr / Fax: 0212 505 69 19

       
   
Fırsat bu fırsat!..
    Atina'da olimpiyat var yaza. Olimpiyat meşalesi bizim memleketten de geçecek. Geçecek geçmesine de, kim taşıyacak? Tabii bir takım ünlülere de teklif yapılmış durumda. Hülya Avşar, "Benimle birlikte kimler olacak? Yan yana gelmek istemeyeceğim kişiler olabilir. Onları bilmeden kabul edemem!" diyor...
    Dostluk, kardeşlik ve barış gibi bilumum "zarif" kavramı temsil eden olimpiyatın meşalesini taşırken "yanımda şunu-bunu istemem" dememeli. Neden? Nedenleri aşağıda... Biz yol gösterelim ki yarın öbür gün meşaleyle yanlış yola sapmasın...
   
  • Koşuya mini etekle başlayıp frikiğini verdikten sonra basın mensuplarına fırçayı basarak yola eşofmanla devam edebilir. Bu sayede hoş ve neşeli bir "gündem" yaratmış olur...
  • Gülben Ergen ve Petek Dinçöz'e böyle bir teklif yapılmamış olmasından ötürü her molada lafı gediğine koyabilir (araları da düzeldi, Gülben Ergen bir zamanlar "Madam Matruşka" dediği Hülya Avşar'ın şovuna çıktı ama yakındır bozulması...)
  • Koşunun ortasında bir yerde evi arayabilir; Kaya Bey'le aylık "aldatma" konulu olağan kavgasını canlı yayında yapabilir (bu durumda koşunun canlı yayınlanacağına kesin gözüyle bakabiliriz...)
  • Bir markadır kendisi. Yani ismini bir nesnenin üzerine basıp satabilir. Tişörtü var, başka neyi var bilmiyoruz ama meşale şeklindeki çakmaklara markasını basıp "Hülya... Ateşi olimpiyatı yakar. Haydi durmayın, siz de yakın!.." sloganıyla satabilir...
  • Dünya kupasında Tarkan'ın Milli Takım için yaptığı besteden sonra Hülya Hanım "Asıl ve de resmi beste benimki" diyerek daha sonra bir daha duyamadığımız bir şarkı yapmıştı. Meşale taşımaktan nasıl bir pay çıkarır da şarkı haline dönüştürür olimpiyatla ilgili bilemiyoruz ama kendisi bulur bir yolunu, bizden bu kadar...

  •    
        Barometre diye bir şey bulduk ama kim takar, havacıva!..
        Evangelista Torricelli
       
       
    Türkçeye (Batı dilleri aracılığı ile) umulmadık dillerden geçen kelimeler Top10
        1) Çikolata (Aztek dili)
        2) Bere (Baskça)
        3) Sauna (Fince)
        4) Tayfun (Çince)
        5) Soya (Japonca)
        6) Kayak (Eskimo dili)
        7) Sigara (Maya dili)
        8) Tabu (Tonga dili)
        9) Pijama (Hindi/Urdu)
        10) Ketçap (Malay)
       
        Ne Komiğiz!
        Magazinci Kıvırcık Taner: Tut bi mikrofonu!..
        Cem Davran: Aaa ben herkesin mikrofonunu tutmam...
        Magazinci Kıvırcık Taner: Ama bu benim mikrofonum, yabancının değil!..
       
        Ğ'yi Seviyorum
        "Nemağ" => Defne Samyeli (30 saniye içerisinde tam 5 defa, "Nema" demek istiyor)
       
        Tülbent Verelim
        "Heyecan süzgecimizi o kadar follofoş yaptınız ki..." => Ahmet San (Turkstar'da çok heyecanlı olduğunu söyleyen adaya)
       
        İyice Mi?
        "Artık yemekleri yaparken salçayı ve yağı özümseyecek kadar azımsıyoruz..." => Selçuk Kuzu
       
        Laf Arası Adamı Bihter...
        Bihter abi epey azımsadım ama henüz özümsenmedi abi...
        Azımsamaya devam et, bir noktada mutlaka özümsenecektir...
       
        Çifte Kavrulmuş
        "O zaman bu noktayı burada noktalayalım..." => Kenan Onuk
       
        Hint Olsak?
        "Böyle durumlarda pasifik olmak gerek..." => "Sevda Masalı" adlı programdaki yeni damat adaylarından biri
       
        Laf Arası Adamı Bihter...
        Bihter abi "pasifik" büyük harfle yazılmıyor muydu abi?
        Dikkat ettiysen sıfat olarak kullanmış, sıfatta küçülür...
       
        Dolu Dolu Yaşamak
        "Hayatımın 3'te 4'ü Üsküdar 'da geçti..." => Cem Davran
       
        Alplere Doğru Bakarak
        Metin Uca: Kılıcını havaya kaldırıp "gölgelerin gücü adına, güç bende artık!'' diyen çizgi kahraman, 'h' harfi?
        Yarışmacı: Heidi!..
       
        Laf Arası Adamı Bihter...
        Bihter abi bu Heidi'nin bi düşmanı mı ne vardı, neydi adı abi?
        Peter!.. İskeletor Peter!..
       
       
    Köşe Yazısı
        Dr. İSMET SALU / ismetsalu2003@yahoo.com
        Türkçe üzerine derin araştırmalar yapıyorum son günlerde. Yukarıdaki Top10 listeyi de ben yaptım zaten. Şu dikkatimi çekti: En fazla müteradifi yani "eş anlamı" olan kavramlardan biri de tuvalet. Say say bitmiyor: Ayakyolu, memişhane, apteshane, kenef, hela, yüznumara, kademhane, hacet yeri... Ne bileyim daha bir sürü kelime var, ama bu Helmut ve onun zihniyetindekiler ısrarla WC diyor. Hadi Helmut alışamadı diyelim, bizim Reha niye kullanıyor anlamıyorum. Hepsini deşifre edeceğim yavaş yavaş... Işık Sizinle Olsun!..
       

    GÜNCEL


    Meydan okudular
    Hem sofrayı hem ödülü paylaştılar
    Ross'un nefesi Ağrı'ya yetmedi
    70 pasaport çalındı
    Eriyen karlar sel oldu
    Paris'te türban yasağına destek
    Çetin Emeç'i ölümünün 14. yılında anıyoruz
    Mersinli, uyarıyı dikkate almayınca
    İstanbul'da çiçekler kar altında kaldı
    7 kardeş çığ kurbanı
    Serin Duruş
    Tarihte bugün





    Melih AŞIK
    Futbol anıları...
    Can DÜNDAR
    Unutulmuş bir kadın
    Hasan PULUR
    Erkan'ın macerasının devamı...
    Çetin ALTAN
    Atkestaneleri


     2002 yılında neler oldu?
     2001 yılında Türkiye'de olan önemli olaylar
     Adım Adım Susurluk