
|
|
|
 |
|
|
Her gün bir kadeh kalbiniz için
11 bin 711 kişinin katıldığı bir araştırmada, her gün alınan bir ya da iki kadeh alkolün kandaki "iyi" kolesterol oranını artırıp kalp krizi riskini azaltabileceği ortaya çıktı
DIŞ HABERLER SERVİSİ
İNGİLTERE'DEKİ "Dahiliye Yıllıkları"nda yayımlanan çalışma, her gün alınan bir ya da iki kadeh alkolün kalbe yararlı olduğunu ortaya çıkardı. Ekip Başkanı ABD'deki Harvard Kamu Sağlığı Okulu'ndan Joline Beulens, "fazla miktarda alkol yüksek kan basıncına neden olduğu için, hipertansiyon sorunu yaşayanlara içki içmemelerinin tavsiye edildiğini, ancak aşırıya kaçılmadıkça içkinin kanın yoğunluğunu azaltarak bu konuda yararlı bile olabileceğini" söyledi.
Beulens ayrıca alkolü 3-4 günde bir birer kadeh sıklığında almanın kalp krizi riskinin azaltılmasında etkili olmadığını belirtti. Bununla birlikte Beulens araştırma sonuçlarının, "içkinin bir ilaç gibi kullanılabileceği" anlamına gelmediğini ve "içki içmek için bir bahane olarak kullanılmaması" gerektiğini vurguladı. Uzmanlar, kalp sağlığını korumak için sigaradan uzak durmayı, yemeklerde doymamış yağ miktarını azaltmayı önerdiler.
|
|
|

|
|