Domatesin prostata faydası yokmuş
NEW YORK AA
Domatesin, prostat kanserine karşı en etkili gıda olduğu bilgisi tarihe karıştı. ABD'de yapılan ve sonuçları tıp dergisi "Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention"ın mayıs sayısında yayımlanan araştırmaya göre, antioksidan lycopene zengini domates, yaygın inanışın aksine prostat kanserine iyi gelmiyor.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Dr. Ulrike Peters, sonucun çok şaşırtıcı olduğunu ve önceki araştırmalarla çeliştiğini belirtti.
Araştırma sırasında prostat kanseri olmayan 55-74 yaşları arasındaki 28 bin 243 erkeğin 8 yıl boyunca beslenmeleri izlendi, düzenli taramaları ve kan tahlilleri yapıldı. Ve sonunda prostat kanserine yakalananlarla yakalanmayanların lycopene düzeyinde hiçbir farklılık gözlenmedi.

