09.02.2018 01:30 | Son Güncelleme:
Ekonomi Servisi

30 mağazayla pırlantada yurtdışı atağına kalkacak

Mücevher markası Atasay, gençleşme planını açıklarken, yurt dışında mağazalaşma atağına kalkacak.

Şirket, yenilenen ve gençleşen yüzüyle 2023 yılında yurt içi ve yurt dışında 500 mağazaya ulaşma hedefi koydu. Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer, dünya markası olmak için yola çıktıklarını, bunun için de 18 yaş enerjisi ve heyecanı ile yenilendiklerini söyledi. Kamer, Dubai’deki bir AVM’de yer almak isterken “Siz yeterince gençlere yönelik bir marka değilsiniz” yorumu sonrası bu kararı aldıklarını anlattı.

Yatırım planı

 Dönüşüm için logo ve ürünlerini yenilediklerini aktaran Kamer, 3 yıl içinde mağazalardaki düzenden iletişim diline kadar değişeceklerini dile getirerek, bunun için toplamda 2 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını kaydetti. Türkiye’de 44 ilde, 151 mağaza sayısına ulaştıklarını ve geçen yıl 21 yeni mağazayı tüketiciyle buluşturduklarını dile getiren Atasay Kamer, 2023 yılında yurt içi ve yurt dışı dahil toplamda 500 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı. Kamer, yurt dışı atağına kalkacaklarını belirterek,  “Şu anda Irak ve Dubai’de mağazalarımız var. Bunların sayısını artıracağız. Bu yıl Suudi Arabistan, Kuveyt gibi ülkelerde 10, Birleşik Arap Emirlikleri’nde de 20 mağaza açmayı planlıyoruz. Yurt dışı mağaza sayımız 35’e çıkacak. 2018’de Türkiye’de 15, yurt dışında 30 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Yalnızca Ortadoğu’da değil, Türki Cumhuriyetler, Hindistan, Çin ve Asya-Pasifik’te de var olmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.  Kamer, 2018 yılı boyunca yeni mağaza açılışlarıyla yurt içinde 17 milyon dolar, yurt dışında da 30 milyon dolarla toplamda 47 milyon dolarlık bir yatırım yapacakları bilgisini de paylaştı.

Yüzde 24’lük büyüme hedefi

Finansal rakamlarına da değinen Kamer, “2016’da 396 milyon TL, 2017’de ise 530 milyon TL ciro elde ettik. Geçen yıl yüzde 17.8 oranında büyüdük. 2018 yılı ciro hedefimiz ise 661 milyon TL. Büyüme hedefimizi ise yüzde 24 olarak belirledik. 2017’de adet bazında 377 bin altın ve pırlanta ürünü satışımız oldu. Geçen yıl ciromuzda pırlanta oranı yüzde 41.3, altının oranı ise yüzde 58.7 oldu” dedi. Kamer, online satışlarla ilgili de, “Dünyada mücevherde online satışlar artıyor. 2020’de lüks mücevherde bu oranın yüzde 10 dolayında kalacağı düşünülüyor. Atasay olarak da bizim sanal mağaza satışlarımız 2017’de bir önceki yıla göre tam yüzde 265 büyüdü” diye konuştu.

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 1Şaşkınım
  • 1Kararsızım
  • 1Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy5