EğitimRSS
29.08.2012 - 16:45 | Son Güncelleme: 29.08.2012-16:58

4 4 4 eğitim sisteminin yeni müfredatı

Öğretmen kılavuz kitabında ve öğrenci çalışma kitabında bulunan etkinliklerin tamamı okul öncesi ile ilkokul birinci sınıf öğretim programlarının birleştirilmesi olarak ele alınıyor.

Sitene Ekle
4 4 4 eğitim sisteminin yeni müfredatı

Zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4 4 4 eğitim  sistemiyle bu yıl okula başlayacak 60 ayını tamamlayan öğrencilere okullarda ilk  3 ay uygulanacak uyum ve hazırlık çalışmalarına ilişkin kitaplar hazırlandı.

Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın internet sitesinde yer alan öğrenci  çalışma kitapları ve öğretmen kitabı, 12 haftalık süreyi kapsıyor.

Uyum ve hazırlık çalışmalarını içeren Öğretmen Kitabı’nın giriş  bölümünde, okuma ve yazmayı yalnızca okul başarısını etkileyen bir unsur olarak  görmemek gerektiği, çünkü okuma yazmanın hayat boyu devam eden bir süreç olduğu  belirtiliyor.
 
İlkokul 1. sınıfa doğrudan okuma yazma çalışmaları gibi bir öğretim  alanıyla başlamak yerine onların öğretim alanlarına sağlıklı bir başlangıç  yapabilmelerini sağlamak için eğitim ve öğretimin harmanlanması, etkinliklerle  sunulmasının önemli olduğu vurgulanan giriş bölümünde, bunun için çocuğun  gelişimini çok yönlü ele alacak şekilde hazırlanmış etkinliklere yer verilmesi  gerektiği, onların keyif alacakları sınıf içi oyunların düzenlenmesi; boyama ve  çizme etkinlikleriyle, kesme yapıştırma çalışmaları, müzikli oyunlar ve  şarkılarla, kitap okuma saatleri düzenlenmesi ayrıca şiir dinleme, ses bilinci ve  yazı bilinci farkındalığına yönelik etkinlikler tasarlanması öneriliyor.
         
Uyum ve hazırlık çalışmaları 12 hafta sürecek
Kitaba göre, uyum ve hazırlık çalışmaları 12 haftalık bir süre için  düzenlenen etkinlikleri içeriyor.
 
Türkçe dersi, uyum ve hazırlık çalışmaları süresince, ”görsel okuma,  dinleme, sesleri tanıma, ses benzerliği, iletişim kurma, görsel algının  geliştirilmesi, dikkat becerilerinin geliştirilmesi, ses farkındalığı ve yazı  bilincinin oluşturulması, çizgi çalışmaları gibi becerilerin yapılandırılması”nı  amaçlayacak.
 
Hayat Bilgisi dersi kapsamında genel olarak sınıfına ve okuluna uyum;  kendini, arkadaşlarını ve okulunu tanıma, sınıf ve okul kurallarını öğrenme, öz  bakım becerilerini edinme, değerleri tanıma, günlük yaşam becerilerinin yanı  sıra, araştırma ve yeni şeyler öğrenme isteğinin kazandırılması gibi becerilerin  edinimi sağlanacak.
 
Matematik dersi kapsamında öğrencilerin muhakeme yapma ve problem çözme  becerilerini geliştirmek amacıyla sıraya koyma, kıyaslama, hatırlama, eşleştirme,  günlük hayatta sayıları kullanma, basit ölçme çalışmaları yapma, nesneleri  gruplama, örüntü tamamlama, görsel algıyı destekleme gibi çalışmalar yapılacak.
 
Oyun ve fiziki etkinlikler, müzik ve görsel sanatlar etkinlikleri bir  uyum ve hazırlık sürecini kapsadığından ders saatlerini bire bir doldurmak yerine  öğrencilerin oynayarak, ritim tutarak, çizgi çalışmaları ve boyama yaparak  kısacası eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak etkinlikler bütünü şeklinde  tasarlandı.
 
Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Müzik ve Görsel Sanatlar derslerine yönelik  etkinlikler olduğu gibi bu derslerin içerikleri şeklinde planlanmadı, kimi zaman  Türkçe ders saatlerinde kimi zaman ise Matematik dersinde alındı. Bu dersler  kapsamında tasarlanan etkinliklerle küçük ve büyük kasların geliştirilmesi,  eğlenme, olumlu iletişim becerilerinin geliştirilmesi, el göz koordinasyonu,  dikkat becerilerinin geliştirilmesi, renklerin uyumu ve yaratıcılık, sesleri  tanıma, ritmi tanıma ve ritim tutma gibi becerilerin tümünün oyun, fiziksel ve  zihinsel etkinliklerle geliştirilmesi sağlanacak.
         
Birinci sınıfların ilk gün kaygılarını azaltma
Öğretmen Kılavuz kitabında, ilkokul 1. sınıf öğrencileri için okulun ilk  günlerinde onların kaygılarını azaltmak için yapılması gerekenler de sıralandı.
 
Oryantasyon haftası süresince öğrencilere, teneffüsün ders arası  olduğunu; oynama, tuvalete gitme, burun silme, su içme, bir şeyler yeme gibi  ihtiyaçları karşılamak için gerektiğini; zille başlayıp ve zille bittiğinin  açıklanması, teneffüs bitiminde sınıflarını bulabilmeleri veya teneffüse  çıkmaları için başlangıçta öğretmenin, okul ziliyle eş zamanlı olarak şarkı  söyleyebileceği öneriliyor.
 
Bu sürede, öğrencilere boyama ve müzik etkinlikleri yaptırılacak, ”Kutu  Kutu Pense, Çömel Kurtul, Yuvarlanan Toptan Kaç, Salyangoz Oyunu” gibi oyunlar  oynatılacak.
 
Öğretmen kılavuz kitabında iki farklı tür etkinlik bulunuyor. Birinci tür  etkinlikler yalnızca kılavuz kitapta açıklanıyor. İkinci tür ise açıklamaları  kılavuz kitapta, uygulamaları ise öğrenci çalışma kitaplarında yer alan  etkinlikleri kapsıyor.
 
Öğretmen kılavuz kitabında ve öğrenci çalışma kitabında bulunan  etkinliklerin tamamı okul öncesi ile ilkokul birinci sınıf öğretim programlarının  kesişim noktası ele alınıyor.
 
Etkinliklerin kolaydan zora, basitten karmaşığa, yakından uzağa öğrenme  ilkelerine göre tasarlandığı ancak yine de bazılarının öğrencilere kolay,  bazılarının ise zorlayıcı gelebileceği belirtilen kılavuz kitapta, bu durumda  öğretmenlerin etkinlikleri öğrencilerin gelişim özelliklerine, okul veya sınıfın  olanaklarına göre değiştirebileceği belirtiliyor.
 
Kitaba göre, matematik etkinlikleri, hem matematiğin doğal yapısı hem de  çocukların gelişim düzeylerine uygun  olarak ”oyun” teması dikkate alınarak  tasarlandı.
 
Okuma çalışmaları öğretmenlerin belirleyeceği metinler ve kitaplar  aracılığıyla yapılacak. Kitap ve metin seçiminde öğrencilerin ilgi alanlarının  göz önünde bulundurulması, öykü, masal, şiir, tekerleme gibi türlerin bu yaş  düzeyindeki çocukların ilgilerini çekebilecek şekilde seçilmesi öneriliyor.
 
Etkinlik süreleri tahmini 40 dakika olarak belirlendi ancak zaman  planlamasının istenildiği gibi yapılabileceği de belirtildi.
 
Öğretmenler çocuklara kalem tutma, kağıt pozisyonu ve oturuş şekli gibi  konuları da öğretecek.
         
Cin Ali’nin yerini ”Bilge” aldı
Öğrenciler için hazırlanan kitaplarda boyama, çizgi birleştirme,  eşleştirme, resimler arası farkları bulma gibi oyunların yanı sıra yalnızca ”a”  ve ”e” harfleri öğretilecek. Bu etkinlikler ve matematik etkinlikleri ”Bilge” adlı karakter üzerinden düzenlendi.
 
Kitaplarda geçen diğer isimler de günümüzde yaygın kullanılan isimlerden  seçildi. Kitaplarda, yaygın olarak kullanılan ”Bilge” karakterinin yanı sıra  ”Emel, Efe, Arda, Ege, Ela” gibi isimlerdeki karakterler de yer alıyor.

Bu meslekler çok kazandırıyor!

Yorum Yazın
Gönder
©Copyright 2014 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX