Dijital dönüşümde Türk müziği
Önce MP3 teknolojisi ve daha sonra da streaming (yasal online dinleme) platformları nedeniyle CD satışları büyük bir düşüş sürecinde. Öte yandan Amerika ve İngiltere gibi ülkelerde plak satışları da CD satışlarını tehdit ediyor. Türkiye, plak satışlarında olmasa da streaming platformları bazında epey gelişmiş bir pazar. Streaming'e fena halde alıştık. Fiyatlar makul, verilen hizmet makul.
Müzik dinlemek için ücret ödemek istemeyenler ise YouTube'da buluşuyor. Bir klibin YouTube izlenmesi, albüm satışı kadar önemli bir veri haline gelmeye başladı.
Müzisyenlerimiz de bu değişime ayak uydurmak zorunda kaldı. 2 yıllarını bir albüme harcayıp sonunda basılı albüm satışlarından yeterli geliri elde edememek yerine zamana yayılan single'ları tercih etmeye başladılar. Tıpkı Türkiye'de uzunçalar fiyatların maliyetleri nedeniyle 45'lik plaklara yönelmeyi tercih eden müzisyenler gibi. Tarih, farklı fiziksel araçlarla tekerrür ediyor.