1) Acı kırmızı pul biberi sıklıkla kullanmaya çalışın. Eğer bir mide rahatsızlığınız yoksa acı kırmızı pul biberin içerisinde bulunan kapsaisin metabolizmanıza hız kazandırmaya yardımcı olur. Öğünle birlikte tüketilen 3 gr  (1 çay kaşığından biraz fazla) acı biber sosunun takip eden birkaç saat içinde metabolizma hızını %25’lere kadar arttırabildiği yapılan araştırmalarda ortaya konulmuştur. Fakat mide yaralanmalarını engellemek adına çok yoğun kullanımdan kaçınılmalıdır.
 
2) Günlük beslenmenizde hindistan cevizi yağına yer açın. Sabah saatlerinde tüketilen 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı metabolizmanın ortalama 120 kalori daha hızlı çalışmasına destek olur ve metabolizma hızı ortalama %5 oranında artar. Fakat doymuş yağ asitleri içerdiği ve kalori değerinin de yüksek olduğu unutulmadan günlük 1 tatlı kaşığı ölçüsünü geçmemekte fayda var. 
 
3) Spor öncesi 1 fincan türk kahvesi için. Türk kahvesi pişirme tekniği ile diğer kahvelerden farklı olarak antioksidan kapasitesi oldukça yüksek bir kahvedir. Japonya'da yapılan son araştırmalara göre egzersiz öncesi en az 5 gr kahve tüketen insanlarda hiç tüketmeyenlere göre kan dolaşımında %30 artış sağlanmıştır. Artan döngü ile birlikte egzersiz performansı ve doku oksijenlenmesi de artış gösterir. Spordan en fazla yarım saat önce tüketeceğiniz 1 fincan türk kahvesi metabolizmanıza hız kazandırmaya yardımcı olacaktır.
 
4) Süt veya yoğurt içeren bir ara öğün yapın. Özellikle öğle ve akşam yemeği arasında yer alan uzun zaman dilimi hem metabolizmanızı hızlandırmak hem de iştahınızı doğru yönetebilmek adına çok önemli. Süt, yoğurt, ayran, kefir gibi kalsiyum ve protein kalitesi yüksek gıdalar özellikle bu ara öğünde metabolizmanıza hız kazandırmaya yardımcı olacaktır.
 
5) Yeterli uyku metabolizma hızına oldukça yardımcı. Yapılan çalışmalar 6-8 saatlilk bir uyku sürecini yakalayamayan kişilerde metabolizma hızının düştüğüne işaret ediyor. Metabolizmaya hız kazandırmak adına özellikle melatonin salgısının arttığı 23:00-02:00 saatleri arasında derin uykuda olmak oldukça önemli. 
 
 
  • Bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir, sadece koruyucu önlemlerdir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız.