27.01.2009 - 00:16 | Son Güncelleme: 27.01.2009-0:19 A-A+

5 günde ikinci kurban

Metrobüs hattında 5 gün sonra ikinci feci kaza meydana geldi. Metrobüsün çelik halatlı bariyerine çarpan bir motosiklet sürücüsünün kafası koptu



ŞAKİR AYDIN, ELVAN EZBER İstanbul

5 günde ikinci kurban

İstanbul’da trafiği rahatlatmak amacıyla yapılan metrobüs hattının çevresindeki çelik halatlardan oluşan bariyerler, beş günde iki motosiklet sürücüsünün kafalarının koparak feci şekilde can vermesine neden oldu. İncirli’de hayatını kaybeden Onur Sual’in ardından önceki akşam kadın kuaförü Uğur Ezer’in de (26) motosikletiyle çarptığı bariyerlerde kafası koptu.
Motosiklet kulübü yetkilileri ve uzmanlar, Avrupa’da pek kullanılmayan çelik halatların değiştirilmesini veya arasındaki boşlukların azaltılması gerektiğini söyledi. Onur Sual’ın da kafası, çelik bariyerlere çarpınca kopmuştu. 

Bariyerler giyotin gibi...
İkinci kaza, önceki gün saat 23.00 sıralarında E-5 Karayolu Cevizlibağ mevkii Haliç Köprüsü istikametinde meydana geldi. Uğur Ezer (26), amcasının oğlu Cemal Armağan Ezer’le (26) yaklaşık bir ay önce aldığı 34 BH 8087 plakalı Honda marka motosikletle dolaşmaya çıktı.  Aşırı hız yaptığı öne sürülen Ezer, havanın da yağışlı olması nedeniyle motosikletin hakimiyetini kaybederek otoyol ile metrobüs hattını ayıran bariyerlere çarptı.
Çarpmanın etkisiyle bariyerler Ezer’in kafasını giyotin gibi kesti. Sürücünün arkasında oturan Cemal Ezer ise kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Uğur Ezer’in boşandığı ve iki çocuğunun olduğu bildirildi.
İki feci ölüm, gözleri çelik bariyerlere çevirdi. Avrupa’nın birçok ülkesinde çelik bariyer yerine, daha çok bir karış yüksekliğe sahip ara refüjler yapılıyor.
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, bariyerden geçen çelik halatların sayısının çoğaltılarak buradaki riskin azaltılabileceğini söyledi.
Gökçe, “Motosiklet sürücüleri kaza yapıp şiddetle bariyerlere çarptığında, bariyerin arasından geçiyorlar. Bu sırada bariyerlerdeki çelik halat kafalarını kopartıyor” dedi. Gökçe, bir diğer alternatifinin ise, bu halatların metal bariyerlerle desteklenerek aralarının kapatılması olduğunu söyledi.
İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Ergun Gedizoğlu ise, metrobüsün tersten gelip gitmesi nedeniyle her zaman için yoldan çıkma ihtimalinin bulunduğunu, bariyer kullanmamanın daha büyük riskler taşıdığını söyledi.


Motorcular: Bariyerler büyük tehlike
Türkiye genelinde bini aşkın üyesi bulunan FazerTürkiye Motosiklet Kulübü Başkanı Aşkın Kaymaz, kazalardaki ciddi yaralanmaların önüne geçilmesi için, bariyerlerin değiştirilmesi gerektiğinin belirtti. Kaymaz şunları söyledi: “Sadece metrobüs yolundaki bariyerler değil, normal karayollarında kullanılan bariyerler de büyük tehlike yaratıyor. Bariyerlerin ya tamamen beton malzemeden ya da yola kadar inecek şekilde olması gerekir. Bariyerin altındaki boşluk bir karışı geçmemeli.  Bu şekilde motosiklet sürücüsü kazayı kırıklarla atlatabilir.”  Kaymaz, motosiklet kulüp ve dernekleri olarak büyükşehir belediyesi yetkililerine sıkıntılarını ileteceklerini söyledi.







Korku yolu!
MenderesÖzel
İlk günlerinden bu yana sürücüler için ülkenin en tehlikeli güzergahı olan İstanbul’u bir ucundan diğerine kateden D100 (E5) karayolunda bir hafta içinde meydana gelen iki motosiklet kazası, hattı motosikletçiler için adeta bir “korku yolu”na çevirdi.
Metrobüs yolu için onlarca kilometre boyunca daraltılarak adeta bisiklet yoluna çevrilen şeritler ve kaldırılan emniyet şeridi, güzergahı zaten yeterince tehlikeli kılmıştı.
Metrobüs hattını, yolun kalanından ayıran çelik halatlı bariyerler motosikletçiler için büyük bir tehlike... Bir haftada meydana gelen iki motosiklet kazasında, çelik bariyerlerin kesmesi sonucu sürücülerin başlarının kopması, tüm motosiklet camiasını dehşete düşürdü.
Motosiklet forumlarında bu konu sayfalar boyunca tartışılırken, motosiklete özenen birçok insan da bu korkunç kazalardan irkildi. Online motosiklet dergisi MotoAktüel’in yayın yönetmeni Gürkan Anbarlı, motosiklet.net forumundaki yazısında, çelik bariyerleri motosikletçi için büyük bir tehlike olarak tanımlıyor ve motosikletçiler için yollarda hiçbir düzenleme yapılmamasından yakınıyor.
Anbarlı, “Çelikten veya sertleştirilmiş kalın saçtan üretilen altı açık bariyerlerle, gerilmiş çelik halattan yapılmış bariyerler giyotinden farksızdır. Bariyerlerde motosikletçilerin yerde sürüklenme ihtimali düşünülmüyor” diyor.
Oysa, Avrupa’da durum çok farklı. Avrupa Standardizasyon Komitesi, geçen yıl, motosiklet kazalarında yaralanmaları azaltmak amacıyla güvenlik bariyerleri standartlarının geliştirilmesiyle ilgili bir çalışmayı onayladı.
Yönümüz Avrupa’ysa, yolumuz da Avrupa’ya uygun olmalıdır. Türkiye yollarında motosikletçiye özel hiçbir iyileştirme, hiçbir çalışma yapılmıyor. O halde yasaklansın motosiklet, biz de kurtulalım, ailelerimiz de kurtulsun... 

Etiketler
YORUMLAR
()
Bilgi YarışmasıPentagram grubunun yurt dışında kullandığı ad hangisidir?
Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
©Copyright 2015 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.