Ekonomi 500 milyonluk deniz sefası!

500 milyonluk deniz sefası!

21.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mayo, bikini ve plaj kıyafetinde satışlar hız kesmiyor. Bu sezon 15 milyon parçalık ürün satışıyla sektör 500 milyon TL’lik ciro elde etmeyi hedefliyor. Mayo ve bikini tercihleri bölgeye göre farklılık gösteriyor

500 milyonluk deniz sefası

Turist sayılarındaki düşüşe ve sezonun geç açılmasına karşın mayo, bikini ve plaj kıyafeti satışları hız kesmiyor. Haziran ayının yağışlı geçmesi nedeniyle sezonu biraz geç açan sektör, bu dönem 15 milyon parçalık satış bekliyor. Bunun cirosal karşılığının 500 milyon TL’ye yakın olduğu hesaplanıyor. Bu yıl da neon ve fosforlu renkler, mayokiniler moda.

Haberin Devamı

Plaj elbisesi revaçta

Sunset Yönetim Kurulu Üyesi Levent Güneş, geçen yıla göre sektörde işlerin iyi gittiğini belirterek, yağışlı havalar nedeniyle sezon biraz geç başlasa da hedeflerini tutturacaklarını söyledi. Türkiye’nin bir tatil ülkesi olduğunu ve herkesin bir şekilde tatile bütçe ayırdığını dile getiren Güneş, “Bu yıl sadece mayo ve bikinide sektörde 10 milyondan fazla adetlik satış olur. Ülkemiz turizm endeksli bir ülke ve bilinçli tatil yapan bir kitle var.

Kimse tatilinden ödün vermek istemiyor. Turizm de geçen yıla göre daha iyi. Biz satışlarımızda geçen yıla göre yüzde 10’luk bir artış yaşıyoruz” dedi. Sunset de 2016’ya göre yüzde 10 büyüdü. Sadece tek başına 250 bin parçalık satış hedefliyor.

Haberin Devamı

Levent Güneş, Kurban Bayramı’yla beraber eylül ve ekim ayının da sektör için iyi geçeceğini ifade ederek, şu anda 2018 yılı koleksiyonu üzerinde çalıştıklarını aktardı. Trendlere de değinen Güneş, “Türkiye’nin her bölgesinin tercihi farklı. Bir bölgede düz renkler diğerinde desenli moda olabiliyor. Ama genel olarak plajda neon ve fosforlu renkler tercih ediliyor.

Bodrum, Alaçatı, Çeşme gibi yerlerde farklılık yaratmak isteyenler mayokinileri tercih ediyor. Tek alt ve üstler de ilgi görüyor. Ortalama ürün fiyatları 70-200 TL arasında değişiyor” bilgisini verdi.

Plaj kıyafetinin de ayrı bir kategori olduğunu ve her geçen yıl geliştiğini dile getiren Güneş, kendilerinin sadece pareo ürettiğini ancak sandaletten şapkaya, plaj elbisesine kadar ciddi bir alan olduğunu kaydetti.

Çorapla tanınan ancak son dönemde plaj giyimine de giren Penti’nin Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo da, sezonun çok iyi geçtiğini vurgulayarak, “Okulların kapanışının Ramazana gelmesi biraz etkiledi. Ama haziran ayının ortasından itibaren ciddi artış yaşadık.

Yüzde 15’lik artış

Özellikle bayram öncesi satışlar patladı. Bayramdan sonraki üç hafta da bayram haftası gibi kuvvetli devam etti. Bizim için sezon gayet iyi gidiyor. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 yukarıdayız” diye konuştu.

Havaların kötü gitmesinin alışverişi etkilemediğine de değinen Kariyo, tatile çıkacakların ve denize girmek isteyenlerin bir şekilde bu alışverişlerini ertelemediğini vurguladı.

Haberin Devamı

Kariyo, sadece kendilerinin bu sezon plaj kıyafeti dahil 3 milyon parça ürün satacağını aktararak, “Toplamda Türkiye genelinde satılan ürün sayısı 15 milyon adeti bulur. Bunun da cirosal değeri 500 milyon TL civarında” diye konuştu.

Çeşme’de mayokini Akdeniz’de bikini...

Türkiye’de plaj kıyafeti satışlarının yüzde 40’ını bikiniler, yüzde 60’lık kısmını ise mayolar oluşturuyor.

Genç yaş grubundakiler bikini, orta yaştakiler ise mayoyu tercih ediyor.

Türkler özellikle desen ve renklere önem veriyor.

Tatil bölgeleri olan Çeşme, Alaçatı, Bodrum’da ise mayo ve bikini karışımı olan mayokiniler öne çıkıyor.

Farklı renklerdeki alt ve üstler de ilgi görüyor.

Özellikle plaj ürünlerinde parlak ve içinde birkaç rengin bir arada kullanıldığı tasarımlar daha çok ilgi çekiyor.

Neon ve fosforlu renkler seviliyor.

Boyundan bağlı ve tek omuzlu modeller öne çıkıyor.

Haberin Devamı

Ege ve Akdeniz’de bikini, mayokini tercihi hakim.

Doğuda klasik mayo ve toparlayıcı mayolar.

Marmara Bölgesi’nde ise her türlü model ilgi görüyor. Ama bikiniler öne çıkıyor.

Karadeniz ve İç Anadolu’da da daha klasik ve karışık bir tercih var.

Plaj modasını çantalar, şapkalar ve terlikler tamamlıyor.