Aylin Coşkun ve Hande Yener düetinden çıkan 'Manzara'

Aylin Coşkun'un 'Sinsirella'sı geçtiğimiz yıl birçok kişinin dikkatini çekmeyi başarmıştı. Daha öncesinde de pek çok şarkı yayınlayan Coşkun'un 'Sinsirella'yla akılda kalıcı bir işe imza atması elbette sürpriz değildi. Hande Yener'in desteğini alan Coşkun bu kez Yener'le bir düete imza attı. 'Manzara' adlı şarkısı son günlerin en çok konuşulan işlerinden biri oldu...

Aylin Coşkun ve Hande Yener düetinden çıkan 'Manzara'

Melodisiyle dikkat çekmişti

Melodisiyle dikkat çekmişti

Avrupa Yakası'nın Dilber Hala'sından çıkan 'Sinsirella' lafından yola çıkılan Ersay Üner şarkısı, özellikle klibiyle ve melodisiyle dikkat çekmeyi başarmıştı. 

44 milyonu geçti

Geçen yılın son günlerinde yayınlanan şarkı şu ana kadar tam 44 milyon kez izlenmiş durumda. 'Sinsirella'nın bir diğer başarısı da elbette Ozan Bayraşa imzalı aranjesiydi.

Yıllar sonra tekrar 'Sinsirella'

Yıllar sonra tekrar 'Sinsirella'

Aylin Coşkun'un kısıtlı vokal performansına rağmen şarkı eğlenceli ve trend bulunmuştu. 'Sinsirella' gibi bir tabirin Türkçe pop şarkılarında kullanılmamış olmaması zaten bu zamana kadar bir kayıptı. Bu şarkıyla 'bir görev daha başarıyla tamamlandı' durumu olmuştu.

Klibin yönetmeni oldu

Klibin yönetmeni oldu

Coşkun'un geçen ay çıkan albümünde Hande Yener'le arkadaşlığının meyvesi olarak görülen 'Manzara' şarkısı ilk etapta keşfedilmişti. Şaşırtıcı bir şey olmadı ve Hande Yener düeti 'Manzara' kliplendi. Klibin yönetmenliğini ise Hande Yener üstlendi.

Söz-müzik Mert Ekren'in

Şarkının sözü ve müziği tıpkı son dönemde 'Mor' ve 'Naber' gibi pek çok hit olmuş Hande Yener şarkısında parmağı olan yılların bestecisi, müzisyeni Mert Ekren'e ait.

Yener'le 'altın çağ'da

Yener'le 'altın çağ'da

Mert Ekren'in 90'larda şarkıcılıkla başlayan, 2000'li yıllarda besteleriyle devam eden başarısı Hande Yener'le 'altın çağ' mertebesine erişmiş durumda.

'Manzara'dan başkası olamazdı

'Manzara'dan başkası olamazdı

Düzenlemesi Devrim Karaoğlu tarafından yapılan 'Manzara' Türkçe pop'a büyük bir yenilik getirmese de trend bir iş olduğunu belirtmek gerekiyor. "Hande Yener ve Aylin Coşkun eğer bir şarkıyı birlikte söyleyecekse bu şarkı 'Manzara'dan başkası olamazdı" diyesi geliyor dinleyicinin.

Hande Yener ve dominant olmak

Hande Yener ve dominant olmak

Şarkının video klibine özellikle değinmek gerekiyor. Hande Yener'in himayesi altında bir Aylin Coşkun görüyoruz. 'Kırmızı rujlar' ile adeta PembeNar kadınları gibiler. Hande Yener öylesine baskın ve dominant ki sanki Yener'in bir şarkısını dinliyoruz ya da bir videosunu izliyoruz. Hatta ve hatta sanki Hande Yener kendisiyle düet yapmış gibi!

Tarzı artık oturuyor

Tarzı artık oturuyor

Peki bundan ne sonuç çıkıyor? Elbette Hande Yener'in yıllardır bir türlü istikrara kavuşmayan tarzının yavaş yavaş oturmaya başladığını görüyoruz. Artık bir video klibin Hande Yener imzası taşıyıp taşımadığını anlayabiliyoruz. Bu önemli bir başarı.

Fırtınalı geçmişi

Fırtınalı geçmişi

'Bakkal şarkıları' tartışmaları, elektronik müzik dönemleri ve elbette birçok hayranı tarafından yerden yere vurulan Sinan Akçıl dönemleri Hande Yener'in bir türlü istikrarı yakalayamamasında etkili olmuştu.

'Ya Ya Ya Ya' ile başladı

'Ya Ya Ya Ya' ile başladı

Önce Berksan'ın 'Ya Ya Ya Ya' şarkısıyla başlayan daha sonra ise özellikle Mert Ekren şarkılarıyla kendi tarzında benzer ama bir yandan da farklı tatlar verebilen şarkılar söylemeye başlayan Hande Yener, hayatında ilk kez bu kadar istikrarlı ilerliyor son dönemde.

Polemik konusu olmuştu

Polemik konusu olmuştu

Bu istikrarı ona geçtiğimiz yıl 'radyolarda en çok dinlenen şarkıcı' başarısını da getirmiş, hatta bu başarı magazinsel bir polemik konusu haline dönüşmüştü. (Ki o konunun bu kadar büyümesinde Hande Yener'in hırçın tavrının da etkisi ne yazık ki vardı)

Antipatik bulunmazdı

Antipatik bulunmazdı

Eğer Hande Yener o dönemde eski cool'luğunu koruyabilseydi son dönemdeki istikrarı ve başarısı çok daha rahat anlaşılabilirdi. Yener dinleyicisi olmayan kitlelerin gereksiz antipatisini topladı ve buna gerek yoktu.

Büyük adımlar atmak lazım

Büyük adımlar atmak lazım

Hande Yener yavaş yavaş tarzını oluşturmuş durumda. Daha da önemlisi Aylin Coşkun gibi bir ismin elinden tutacak kadar işin prodüktörlük boyutuna geçiş kısmında. Hepimiz gayet iyi biliyoruz ki yerinde sayan büyüyemez, her zaman ileriye gitmek, büyük adımlar atmak lazım. 

Daha sakin ve olgun olmalı

Daha sakin ve olgun olmalı

Geçmişinde 100'ün üstünde şarkı kaydeden Hande Yener'in yine yenilikçi ama bu kez daha büyük, olgun, sakin ve cool adımlar atmasının zamanı geldi de geçiyor...

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr
 

Bu makaleye ifade bırak