Bu reklamdan sonra 10 bin takipçi kaybettiler

Hollandalı erkek giyim firması SuitSupply, iki erkeğin öpüştüğü bir reklam yayınladı. Sırf bu yüzden, kampanyanın başlamasından bu yana şirket 10 binin üzerinde Instagram takipçisi kaybetti.
 

Bu reklamdan sonra 10 bin takipçi kaybettiler

Reklamcılık hakkında pek bir şey bilmiyorum ama şöyle bir etrafıma baktığımda saçmasapan reklamlar gördüğümü söyleyebilirim. Özellikle moda ve parfüm reklamları bi' acayip oluyor. Hedef kitleye iyi olduğunuzu, sağlam olduğunuzu veya iyi kokuyor olduğunuzu söyleyebileceğiniz milyonlarca yaratıcı yol bulunabilir gibi geliyor.

En fenaları da, erkekleri hedefleyen reklamlar... Her türlü güzellik ve temizlik ürününü ultra maskülen göstermek istedikleri için aşırı saçmalıyorlar. Bu reklamların birkaç ortak özelliği var.

 

 

Birincisi, içlerinde ya cinsellik ya da romantizm öğeleri bulunuyor. Dior reklamını hatırlayın... Bir adam gözlerini dikmiş karşısındaki kadının yürüyüşünü izliyordu. Calvin Klein reklamına bakın... Bir erkek ve bir kadın çılgıncasına sarılıyorlardı. Yıl olmuş 2018, bırakın artık bu klişeleri! Erkeklere bir şey satabilmenin tek yolu, "Aldığınız bu ürün kadınları etkileyecek" mesajı vermek mi? Bu kadar mı sığsınız? Peki bu yolla, homoseksüelleri dışlamış olmuyor musunuz? Kadınlardan etkilenmeyen erkekler ne olacak? 

Bir Hollandalı erkek giyim firması olan SuitSupply de benim gibi düşünüyor. Birkaç ay önce, iki erkeğin öpüştüğü bir reklam yayınladılar. Sırf bu yüzden, kampanyanın başlamasından bu yana şirket 10 binin üzerinde Instagram takipçisi kaybetti. (Neden reklamcı olmadığımı şu an anladım.)

 

 

SuitSupply'ın CEO'su Fokke De Jong şöyle demiş:

"İnsanlar arasındaki tutku, moda reklamcılığının önemli bir parçası. Erkekler arasındaki ilişkiyi anlatan bir kampanya yapmakta geciktik. Ciddi satışlar yaptığımız bazı ülkelerin bu konuda bizim gibi düşünmediğini, çelişen görüşlere sahip olduğunu ve bunun bize olumsuz etki edeceğini biliyordum."

CEO'nun bu açıklaması nedeniyle, öpüşen erkeklerin fotoğrafları bazı şirketler tarafından gösterimden kaldırıldı.

CEO Jong, Birleşik Arap Emirlikleri ve Rusya gibi LGBTİ hakları konusunda negatif bakış açısına sahip olan ülkelerin, bu görüntülere yasak getirmeleri durumunda imajlarının zorlanacağına inanıyor. Sizce de öyle mi? Bu fotoğrafların 2018 dünyasında ne gibi bir zararı olabilir ki?

Bu makaleye ifade bırak