Ankara ÖĞRENCİLER ÇANAKKALE ŞEHİTLİĞİNE UĞURLANDI

ÖĞRENCİLER ÇANAKKALE ŞEHİTLİĞİNE UĞURLANDI

24.04.2014 - 12:50 | Son Güncellenme:

.

ÖĞRENCİLER ÇANAKKALE ŞEHİTLİĞİNE UĞURLANDI

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Çanakkale Şehitliğine gidecek olan öğrencilere “Çanakkale Şehitlikleri bizim en anlamlı dersliğimizdir” dedi.
Milli Eğitim Bakan Avcı, Ankara Ticaret Odası (ATO), tarafından düzenlenen ve bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen Çanakkale Şehitliği’ne 3 bin öğrencinin ilk etap uğurlama törenine katıldı. Ankara Ticaret Odası Meclis Salonu’nda gerçekleşen törende konuşmalardan önce öğrenciler Bakan Avcı ve ATO Başkanı Salih Bezci’ye temsili top mermisi ve Türk bayrağı ve çiçek takdim ettiler. Bakan Avcı, burada yaptığı konuşmada Çanakkale Şehitlerine ve Gazilerine rahmet dileyerek, ATO’ya ve Milli Eğitim Müdürlüğüne teşekkür etti.
Avcı, “Biz son 12 yılda yüzbinlerce yeni dershane yaptık ama bir derslik var ki bu yüzbinlercesine bedel o da Çanakkale Şehitlikleridir. Çanakkale Şehitlikleri bizim en anlamlı dersliğimizdir. Orada bu büyük coğrafyanın insanlarını nasıl omuz omuza birlikte savaştıklarını, şehit olduklarını, gazi olduklarını ve bütün bunların niye olduğunu öğretmenleriniz sizlere anlatacak” diye konuştu.
“ORADA GÖZÜNÜZÜ VE GÖNLÜNÜZÜ AÇIK TUTMANIZI RİCA EDİYORUM”
Şehadetname terimine değinen Avcı, konuşmasına şöyle devam etti:
“İlkokul diploması için şehadetname tabiri kullanılırdı. Şehadetnamesi var mı? Yani ilkokulu bitirdi mi diye sorarlardı. Yani şehadetname eskiden diploma yerine kullanılırdı. Bizim tarihi liselerimizin pek çoğunun kayıtlarına baktığımız zaman, İstanbul Erkek Lisesi’nin, Kabataş Lisesi’nin, Kastamonu Lisesi’nin, Erzurum Lisesi’nin kayıtlarına batığımız zaman orada şöyle bir not görürsünüz, 1915 yılına ait şöyle bir not vardı; 'Bu yıl mektebimiz Harbi Umumi sebebiyle mezun verememiştir.' Yani bu liselerimizden binlerce gencimiz o yıl okullarını bırakıp Çanakkale’ye gitmişlerdir ve orada şehit olmuşlardır. Yani onlar şehadetnamelerini Çanakkale’de almışlardır. Milli Eğitim Bakanlığımız bugüne kadar bu kadar değerli anlamlı diploma vermemiştir. Siz şimdi onları ziyaret edeceksiniz. Orada gözünüzü ve gönlünüzü açık tutmanızı rica ediyorum. Bizimde selamlarımızı götürün, bizimde dualarımızı götürün.”
“ÇANAKKALE ZAFERİ’Nİ İYİ ANLAMANIZ İÇİN SİZLERİ ÇANAKKALE’YE GÖNDERİYORUZ”
ATO Başkanı Bezci, Çanakkale gezisinin bu yıl 10’uncusunun düzenlendiğini bildirerek, “Bugüne kadar toplam 18 binin üzerinde öğrencimizin, Çanakkale Şehitliğini görmesine vesile olduk. Bu yılda 3 bin öğrencimizi Çanakkale’ye gönderiyoruz” dedi.
Çanakkale Zaferi’nin önemine değinen Bezci, “Çanakkale Savaşları bir milletin tarihini değiştireceğini dünyaya göstermiştir. Çoğunluğu daha lise çağında olan gönüllü Türk ordusu midelerini imanlarıyla doldurarak düşmanları Çanakkale’den geçirmemiştir. Çanakkale Zaferi’nden geriye sadece bir zafer başarısı kalmamıştır. Bir milletin kendisini işgale gelen askerleri bağrına nasıl basabileceğini dünyaya göstermiştir. Ne kadar yazılırsa yazılsın, ne kadar anlatılırsa anlatılsın hiçbir şey görmek kadar etkili olamaz. Çanakkale Zaferi’ni iyi anlamanız için sizleri Çanakkale’ye gönderiyoruz. Çıktığınız seyahat çok anlamlı bir seyahattir” ifadelerini kullandı.
Ankara İl Milli Eğitim Müdürü Erol Bozkurt ise eğitimin sadece sınıf ortamlarında yapılamayacağını kaydederek, “Gezi gözlem vasıtasıyla da yapılan en önemli eğitimde bu. Gençlerimizi kendi tarihiyle, kendi değerleriyle buluşturmak Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bizim en önemli görevlerimiz arasındadır. ATO, 2005-2006 yılından itibaren bu yana Ankara’nın farklı ilçelerinden 19 bin civarındaki öğrencimizi ve 950 bin öğretmenimizi bütün masraflarıyla birlikte Çanakkale’ye götürdü ve çocuklarımızın oradaki değerleriyle buluşmasına vesile oldular” değerlendirmesini yaptı.
Konuşmaların ardından Bakan Avcı ve Bezci çocuklara İngilizce-Türkçe sözlük ve kitap armağan ettiler. Öğrenciler, ATO bahçesindeki otobüslere binmeden önce Bakan Avcı ve ATO Başkanı ile sohbet edip, fotoğraf çektirdiler. Avcı ve Bezci otobüse binen öğrencilere el salladılar.