Diyabet Hastalığı, halk arasındaki adıyla Şeker Hastalığı! 
Diyabet, insülin eksikliği ya da insülin etkisindeki defektler nedeniyle organizmanın karbonhidrat, yağ ve proteinlerden yeterince yararlanamadığı, sürekli tıbbi bakım gerektiren, kronik bir metabolizma hastalığıdır. Vücutta enerji için gerekli olan ve fazla alınan besin öğelerinin depolanmasını sağlayan pankreasın ß-hücrelerinden salgılanan insülinin, diyabetlilerde üretilememesi ya da vücudun insuline yanıt verememesi söz konusudur. İnsülinin etkili olmaması ile kan şekerinin yükselmesi, diyabetlilerde kısa ve uzun süreli komplikasyonların oluşmasına neden olur
 
Diyabette beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi; kan şekerinizin normale yakın seviyede tutulmasını, hiperglisemi ve hipogliseminin oluşmamasını, kısa/uzun dönemde komplikasyonların ortaya çıkmamasını, sağlıklı kilonuza ulaşabilmenizi ve koruyabilmenizi, çocukluk çağındakilerin yeterli büyüme ve gelişmelerini, gebelik döneminde yeterli ve dengeli beslenebilmeleri ile sağlayacağını unutmayın.
 
Ah Şekerim Vah Şekerim Acaba Ben Ne Yemeliyim?
Kişiye özel hazırlanmış bir beslenme programı diyabetlilerin sağlıklı ve kaliteli bir yaşam tarzı gösterebilmeleri için tedavinin temelini oluşturur. Diyabetliler için hazırlanmış olan tek bir çeşit diyet yoktur. Özellikle Tip 2 diyabetliler için hazırlanmış iyi bir beslenme planı kan şeker seviyelerini normal düzeylerde tutmaları için çok önemlidir. Beslenme planı, diyabetli kişinin vücut ağırlığını korumaya yönelik(eğer aksi bir durum söz konusu değilse) olmalıdır. Kısaca; diyabette beslenme planlaması, doğru besinleri gerektiği kadar ve zamanında yiyebilmektir. Fakat gün içinde yemeniz gereken besinler ve zamanlaması diyabetinizin tipine, aldığınız medikal tedaviye, fiziksel aktivite düzeyinize ve kan şekeri düzeyinize bağlı olarak değişir.
 
Öğün Düzeni Neden Önemlidir?
Beslenmenizde en çok dikkat etmeniz gereken konulardan biri de öğün düzeninizdir. Diyabeti olan kişi öğün atlamamalıdır! Neden mi? Öğün atlamak bir sonraki öğünde daha fazla besin tüketmenize, böylece daha fazla enerji almanıza ve de kan şekerinizin daha fazla yükselmesine neden olur. Besinlerin 3 ana 3 ara öğünde tüketilmesi kan glikoz düzeyinin normal sınırlarda tutulması için önemlidir. Böylelikle insülin veya ilaç kullanımı daha dengeli olacak, insüline veya ilaca olan gereksinimiz azalacaktır.
 
Hareketlerle Direnci Kırmaya Ne Dersiniz? 
Planlanmış egzersiz programları tedavi planınızın önemli kısmını oluşturduğunu unutmayın. Nedeni ise; vücut hücrelerinin insüline duyarlılığını arttırması; kilo vermeyi ve olması gereken kiloda kalmanızı sağlaması; egzersiz ve kaslarda glikozun kullanılmasını arttırarak kan glikoz düzeyini düşürür ve insülin kullanımını arttırır. Kan basıncını düşürerek kardiyovasküler risk faktörlerini azaltır.
 
Kısaca, diyabet hastalarında yaşam şekli değişikliğinin önemli bir parçası olan tıbbi beslenme tedavisi önemli bir rol oynamaktadır. Doğru ve etkin planlanmış bir beslenme tedavisi ile hastalığınızın seyrinde iyileşme sağlanarak, yaşam kalitenizi arttırabilirsiniz.