Akdeniz diyetinin sağlığa faydaları

Çoğunluğunu taze meyve ve sebzeler, fıstık, balık ve zeytinyağı gibi sağlıklı besinlerin oluşturduğu bu diyet hem fiziksel hem de zihinsel sağlık sorunlarınızı azaltmanıza yardımcı olur.

Şeker hastalığından korur

Akdenizdiyeti lif açışından zengin ve yavaş sindirilen besinlerden oluşur. Lifli besinler kan şekerindeki hızlı dalgalanmaları önleyerek sağlıklı kilo vermenize yardımcı olur.

Sağlıklı ve uzun ömür

Akdeniz diyetiyle kalp rahatsızlığı ve kanser hastalıkları riskinizi azaltır. Bu hastalıklara bağlı ölüm riskinizi Akdeniz diyeti sayesinde %20 oranında azaltabilirsiniz.

Alzheimer riskini azaltır

Araştırmalar Akdeniz diyetinin kolesterolü, kan şekeri düzeyini ve kan damarı sağlığını iyileştirebileceğini ortaya koyuyor. Bu da Alzheimer hastalığı veya demans riskini azaltabileceğiniz anlamına geliyor.

Akdeniz diyeti nasıl yapılır?

Yemek yeme alışkanlıklarınızı Akdeniz diyetine göre düzenlemeniz gerekir.Akdeniz diyeti diyetten daha çok bir yaşam biçimi şeklinde uygulanmaktadır. Bu yüzden normal diyetlerden daha kolay uygulanılabilir.

Haftada iki kez deniz ürünleri yiyin.

Levrek, somon, istavrit, palamut ve sardalye gibi balıklar Omega-3 ve yağ asitleri açısından zengindir. Haftada en az iki öğün deniz ürünleri tüketin.

İyi yağlar kullanın

Katı yağlar yerine zeytinyağı, fındık yağı gibi daha sağlıklı yağlar kullanmaya özen gösterin. Hem yemeklerinizde hem salatlarınız da tercihiniz bu sağlıklı yağlardan yana olsun.

Tatlı olarak, taze meyve yiyin.

Dondurma, kek veya diğer yüksek kalorili tatlılar yerine, çilek, taze incir, üzüm veya elma tercih edin. Tatlı krizlerinde meyveler en büyük destekçiniz olacaktır.

Her zaman kahvaltı yapın

Diyetlerde yapılan en büyük hataların başında kahvaltıyı atlamak gelir. Akdenizdiyetinde her sabah düzenli kahvaltı ilk kurallardandır. Güne kepekli tahıllar ve zengin lifli yiyecekler ile yapacağınız bir kahvaltıyla başlayın. Bu sizi öğle saatlerine kadar tok ve zinde tutacaktır.