Pazar

03.12.2017 - 01:30

Alan Yau’dan yeni girişim

Sitene Ekle
Son durum  |  Çağdaş Ertuna cagdas.ertuna@milliyet.com.tr Tüm Yazıları »

Marka 2017’nin konuşmacılarından; Wagamama, Hakkasan markalarının yaratıcısı Alan Yau, yeni teknoloji platformu Softchow’la yemek teknolojisine geçişini anlatacak

Geçen pazar Marka Konferansı’nın hazırlıkları vesilesiyle B.J. Cunningham’ın Alan Yau’yla yapacağı “Restorancılıktan Yemek Teknolojisine Geçiş” seansının provasına konuk oldum. Alan Yau; Hakkasan, Wagamama, Park Chinois gibi restoranların yaratıcısı.

Şimdi Londra’da yeni açtığı Yamabahçe adlı pop-up pideci ile pideyi dünyaya yayıyor. Yamabahçe açılır açılmaz dolup taşmaya başladı, Yamabahçe’deki lahmacunu bırakın Londra’yı İstanbul’da hiçbir yerde yiyemezsiniz. Tatbak’la yarışacak ayarda.

Gastronominin bir ülkeyi pazarlamada en etkili araç olduğunu düşünüyor Alan Yau. Bunun için de Yamabahçe ile büyük bir misyonu var.

Restorancılık hikayesi son derece ilginç başlıyor. Babası şef olduğu için restoran sektörünü iyi biliyor ve çok zor olduğu için nefret ediyor başta, yemek yemeyi çok sevse de. Sonra iyi bir restoran konsepti yaratmak istiyor, fast food ilgisini çekiyor. Kentucky Fried Chicken’ın bir yöneticisinin mentörlüğünde önce Hong Kong’a gidiyor, McDonald’s’ta çalışıyor 1988’de; Hong Kong McDonald’s en çok ciro yapan McDonald’s’lardan olduğu için. Daha sonra fast food’un 3  temel maddeden oluşması gerektiğini görüyor: Tek ürün, üç malzeme ve tabii kolay taşınabilir olması...

Daha sonra Londra’da kız kardeşinin bir arkadaşı sayesinde noodle çorbası ramen’le tanışıyor. İşte böylece bugün dünyanın en büyük Uzakdoğu zincirlerinden biri olan Wagamama doğuyor. Wagamama’da John Pawson ve David Chipperfield gibi iki efsane mimarla çalışıyor. Wagamama sadece ramen’i dünyaya yaymakla kalmıyor, aynı zamanda paylaşımlı masa konseptini de restorancılığa kazandırıyor. Bugün Wagamama 800 milyon,  Hakkasan ise 1.16 milyar dolar değerinde. Park Chinois’yı açtığı günlerde ise Jonathan Ive’la sohbet sırasında Ive’ın da cesaretlendirmesiyle yemek teknolojisiyle ilgilenmeye başlıyor.

Yau geniş bir kitleye ulaşmak istiyor

Four Square, Trip Advisor, Yelp gibi portalların doğru değerlendirme yapamadığını düşünüyor. “Bir restoran hakkında yazılan yorumları kimin yazdığını, damak tadı olup olmadığını bilmiyorsunuz” diyor. Bunun için de kendi platformunu, Softchow’ı yaratmaya karar veriyor. Her seyahatte çevresindeki herkese tavsiyeler listesi hazırlamasının da sonucu bu aslında. Şimdi Softchow ile gerçekten damak tadına güvenebileceğiniz seçilmiş kişilerle tavsiyeler hazırlıyor. Çok daha ileri de gidiyor, blok zinciriyle kripto para birimini yaratacak kadar. Alan Yau’yu teknolojide en çok heyecanlandıran şey geniş bir kitleye ulaşabilmek. Ne kadar büyük bir zincir haline gelirseniz gelin bu kadar insana ulaşmak mümkün değil tabii.

Softchow, 2018 Nisan’ında lanse edilecek. “Daha az yaratıcı olsaydım, milyarder olurdum” diyor Alan Yau, çünkü o bir seri girişimci. Efsane restoranları yaratıp, büyütüp devredip yeni konseptlere çalışmaya başlıyor. Şimdiye kadar yaptığı hiçbir restoranda daha fazla kalmanın kendisini daha fazla  heyecanlandırmayacağı için ayrıldığını anlatıyor. Softchow için ise farklı hissediyor, ilk teknoloji girişiminde her zaman yönetimde kalmak istediğini anlatıyor. Zamanı kıymetli, 55 yaşında, artık sadece kendisini heyecanlandıracak projeler yapmak istediğini anlatıyor.

©Copyright 2017 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.