Ekonomi ALIŞVERİŞTE TREND X-RAY’SİZ AVM’LER

ALIŞVERİŞTE TREND X-RAY’SİZ AVM’LER

26.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ortak alan giderleri içinde ciddi bir paya sahip X-ray cihazları AVM’lerden yavaş yavaş kalkmaya başladı... KDM’nin kurucu ortağı Murat İzci, Ankara ve Bursa’da birkaç AVM’nin X-ray cihazlarını kaldırmaya başladığını ve bu trendin diğer AVM’lere de sıçramasını beklediklerini söyledi.

ALIŞVERİŞTE TREND X-RAY’SİZ AVM’LER

Alışveriş merkezlerinin ortak alan giderleri zaman mağaza sahiplerinin en büyük şikayetlerinin başında geliyor. Mağaza kiraları ve çalışan masraflarına ek olarak ortak alan giderleri ile sıkıntıya giren mağazalara iyi haber!
Ortak alan giderleri içinde ciddi bir paya sahip X-ray cihazları AVM’lerden yavaş yavaş kalkıyor. Kale Outlet Center için düzenlenen toplantıda konuşan KDM’nin kurucu ortağı Murat İzci, Ankara ve Bursa’da birkaç AVM’nin X-ray cihazlarını kaldırmaya başladığını ve bu trendin diğer AVM’lere de sıçramasını beklediklerini söyledi.

2008’de kuruldu
İş hayatına Komili’de başlayan Murat İzci, 1992- 1999 yılları arasında Beltaş, Makro Süper Center’da görev aldı.
1999 yılında İstanbul’un ilk Outlet Center’ı olan Olivium Outlet Center’a Genel Müdür olarak transfer olan İzci, Kasım 2008’de KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.
KDM olarak bugüne kadar 40’ın üzerinde projeye hizmet verdiklerini söyleyen Murat İzci, kiralama yaptıkları AVM’ler arasında Kent Meydanı, Festiva Outlet, Grosmall, Perlavista Margi Outlet ve Plato AVM’nin bulunduğunu belirtti.

Yönetim danışmanlığı
Alışveriş merkezi yatırım projelerinin geliştirilmesi, yönetimi, yönetim danışmanlığı, kiralanması ve konsept geliştirme alanında hizmet verdiklerini söyleyen Murat İzci, şöyle devam etti:
“Faaliyetimiz kapsamında yatırım ve proje yönetimi, bölgesel fizibilite çalışmaları, müşteri yapısı ve alışkanlıkları, ekonomik ve sosyal durum, bölgeye ulaşım gibi faktörleri değerlendiriyoruz. Konsept oluşturma, doğru marka karması ve kiralama, yönetim ve pazarlama danışmanlığını bir bütün halinde koordine ediyoruz.”

Haberin Devamı

İnternetten ‘taze’ mevye-sebze satıyor
Tazemasa.com, üreticilerden, çiftlik ve tarlalardan taze ürünleri evlere taşımak amacıyla kurulmuş. ‘Mevsiminde, yöresinden Türkiye lezzetlerini en taze ve uygun fiyatlarla kapınıza kadar getiriyoruz’ sloganıyla faaliyet gösteren tazemasa.com’un kurucuları arasında ise telekomünikasyon sektörünün yakından tanıdığı bir isim var. Nokia Siemens ve Nortel Netaş’ta üst düzey yöneticilik yapan Fahir Özcan, tazemasa.com’u arkadaşlarıyla birlikte geçen yıl hayata geçirmiş.
Özcan, tazemasa.com’un kuruluş öyküsünü şöyle anlatıyor: “Çok uzun süre Nokia Siemens, Nortel Netaş gibi uluslararası firmalarda yöneticilik yaptıktan sonra iki ortağımla birlikte www.tazemasa.com’u kurduk. Amacımız, sağlığına ve yediğine önem veren kişilere mevsiminde ve yöresinden ürünleri internetten sunarak evlere taşımak.”
Sepet aboneliği...
Mevsiminde yetişen meyve, sebze ve diğer ürünleri tüketiciye sunan bir adres olan tazemasa, ürünlerinin büyük çoğunluğunu aracılardan ziyade doğrudan üretici, çiftlik ve tarlalardan temin ediyor. Muz dışında ithalat ürünü satmayan site, tüketicisine günlük alışveriş veya haftalık abonelik sepet hizmeti veriyor.

Haberin Devamı

15 dakika arayla iki otomobil çıktı
AVM’lerde değişmeye başlayan kalemlerden biri de kampanyalar. Genellikle noter huzurunda yapılan ve müşterilerin doldurdukları formlarla başvurdukları çekiliş kampanyaları boyut değiştirdi. Öyle ki Kale Outlet Center’da kameralar önünde anında otomobil verildi. Ancak kampanyada hiç beklenmeyen bir durum yaşandı.
Alışveriş rakamı 50 TL’ye çıkarıldı
AVM’nin yönetim danışmanlığını yapan İzci, şöyle devam etti:
“İlk defa böyle bir kampanyayı hayata geçirdik. Bir kutunun içine arabanın kilidini açan anahtarın da bulunduğu 1000 adet anahtar koyduk. Sesli kameraların önünde 25 liralık alışveriş yapan müşteri elindeki faturanın değeri karşılığında anahtarı kutudan alıp otomobilleri açmayı denedi. Ancak hiç beklemediğimiz bir durumla karşılaştık. 15 dakika arayla iki müşterimiz kutudan aldıkları anahtarlarla otomobilleri açtılar. Kampanyayı çok uzamadan bitirmek zorunda kaldık” diye konuştu.
Önceki gün başlattıkları otomobil kampanyasında ise anahtar sayısını 5 bine alışveriş rakamını da 50 liraya çıkardıklarını dile getiren Murat İzci, “Bunların hepsi 30 bin liralık otomobiller. O yüzden şartları biraz daha zorlaştırdık.”

Haberin Devamı

MUTFAK-EV BAKIM

İki bölmeli jel
Henkel, güçlü yağ çözücü formüllü yeni Pril Multi-Perfect Jel’i piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Pril Multi-Perfect Jel, kalıntı bırakmıyor, desenleri koruyor, bardakları çizmiyor. İki bölmesi olan sıvı bulaşık makinesi deterjanı Pril Multi-Perfect Jel, tuz ve parlatıcı kullanmaya gerek bırakmıyor” diyor.

Lavantalı çöp torbası
Koroplast’ın yeni lavanta kokulu mini çöp torbası raflardaki yerini aldı. Vanilyalı, limonlu ve bahar kokulu çöp torbalarının ardından piyasaya sunuyan lavanta kokulu çöp torbası mor renge sahip. Marka yetkilileri, yeni çöp torbasının sadece Migros mağazalarında satışa sunulduğunu söylüyor.

Haberin Devamı

100 limon gücünde
Yeni formüllü Sunlight Cif, satışa sunuldu. Marka yetkilileri, “Sunlight Cif, İstanbul Üniversitesi tarafından dermatolojik olarak test edildi. Formülüyle 100 limonun yağ çözme gücündeki Sunlight Cif, yeni formülüyle daha çok bulaşığın daha kısa sürede yıkanmasına yardımcı oluyor” diyor.

Geniş yüzeylere...
Scotch-Brite’ın en yeni ürünü desenli tüy toplayıcı piyasaya sunuldu. Marka yetkilileri, “Yeni tüy toplayıcı, güçlü yapışkanlı kâğıdı ile evcil hayvan sahiplerinin sıkıntısı olan tüylerin temizliğinde yardımcı oluyor. Ayrıca giysiler, koltuk, kanepe, araba döşemesi gibi geniş yüzeyleri de temizliyor” diyor.

Suda bekletme etkisi
P&G, yeni Fairy Platinum elde yıkama bulaşık deterjanını satışa sundu. Marka yetkilileri, “Gece boyu suda bekletme etkisini yakalamak için, zorlu yağ içeren bulaşıkları Fairy Platinum ile ovalayıp 5 dakika bekletmek yeterli. Orjinal ve limon kokulu iki seçeneği bulunan Fairy’nin, Platinum bulaşık makinesi tabletleri de bulunuyor” diyor.

Haberin Devamı

11 markayla yüzde 30’a yakın büyüme hedefliyor

Kozmoklinik olarak şu anda 11 farklı marka ile çalıştıklarını söyleyen Kozmoklinik Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Özmen, “Ürünlerimiz ağırlıklı olarak eczanelerde ve Sevil, Boyner ve Sephora gibi zincirlerde satışa sunuluyor” dedi.
Bunun yanı sıra Watsons, Gratis, Rossman ve kuaför kanallarıyla da çalıştıklarını belirten Özmen, “Kozmoklinik olarak da 2013 yılında yüzde 28’in üzerinde büyümeyi hedefledik” diye konuştu.
Distribütörlüğünü yaptıkları markaların kendi segmentlerinde öncü markalar olduğunu kaydeden Özmen, “Aynı zamanda Ar-Ge yatırımları çok güçlü” dedi.
‘Türk kadını araştırıyor’
Özmen, pazarda en çok talep gören ürünleriyle ilgili olarak da şu bilgileri verdi:
“Cilt problemlerine hızlı ve etkili çözümler sunduğu için Murad yıllardır en çok talep gören markamız. Bunun yanı sıra Sally Hansen ve John Frieda’da tüketiciler tarafından en yaygın bilinen ve tercih edilen markalarımızdan. Ancak yeni markalarımıza da çok güzel tepkiler alıyoruz. Örneğin Burt’s Bees ve Bio-Oil çok yeni lanse edilmiş olmasına rağmen beklediğimizin üzerinde bir talep gördü. Bu da aslında Türk kadının satın almadan önce ne kadar iyi araştırdığına ve ne kadar bilinçli tercihlerde bulunduğuna dair önemli bir işaret.”
Kozmetikte karar kıldı
2001 yılı ekonomik krizi sonrası Türkiye’deki yatırım fırsatların oluştuğu sektörleri incelediğini söyleyen Ünal Özmen, Kozmoklinik’in kuruluş öyküsünü şöyle anlattı:
“Bunlar arasında kozmetik en dikkat çeken sektörlerden biriydi. Bu nedenle kişisel bakım alanına girmeye karar verdim. Çalışacağımız markaları özenle ve Türk kadınının ihtiyaçlarına yönelik seçerek Türkiye operasyonlarını başlattık.”

1 TL’lik bağış
Başta eczaneler olmak üzere tüm satış noktalarına yaptıkları yatırımlara devam edeceklerini ifade eden Ünal Özmen, “Bizim için en başından beri en büyük ve önemli strateji eğitim” dedi.
Özmen, şöyle devam etti:
“Markalarımız global markalar olduğu için dünyanın birçok ülkesinde sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyorlar. Türkiye’de ise 2013 ve 2014 yıllarında hayat geçireceğimiz sosyal sorumluluk projesi üzerinde çalışıyoruz. Örneğin, Murad ve Bliss markalarımız üzerine 1 TL’lik bağış stickerları koymayı planlıyoruz. Eczanelerdeki kumbaralarda toplanacak bu bağışlar ilgili vakıf yetkililerine teslim edilecek. Bu konu ile ilgili yasal süreci başlattık.”

İpekyol’dan Kuveyt’e yeni mağaza
Yurtiçinde 140 mağazaya ulaşan Ayaydın-Miroglio Grup, markaları Ipekyol ve Twist ile yurtdışı operasyonlarına hız verdi.
Son olarak Kuveyt’de Ipekyol mağazası açan grup Ortadoğu pazarı için hedefi büyüttü. Nisan ayı itibariyle 10 mağazasıyla Kuveyt, Kazakistan, Bahreyn, Kuzey Irak ve Kuzey Kıbrıs’ta konumlanan grup yeni yatırımları içinde yine Ortadoğu’da çalışmalarına devam ediyor.
Kuveyt’in en büyük ve en prestijli Alışveriş Merkezi olan Avvenues’da hizmete giren Ipekyol mağazası, “The Mall” diye adlandırılan ve lüks markaların konumlandığı bölümde bulunuyor.

İşbir, yatağı kişiselleştirdi
İşbir Yatak, ViscoAir ile ‘yatak sertliğini’ ayarlama imkânı sunuyor. İşbir ViscoAir, özel kumandasıyla kitap okurken, televizyon seyrederken özel olarak ayarlanabiliyor. Marka yetkilileri, “Uyku ortamını kişiselleştirmeyi sağlayan ViscoAir, baş, gövde ve bacak bölgelerinde sertlik ve yumuşaklık seviyesini ayarlayabiliyor. Hatta çift kişilik yataklarda iki ayrı kumandayla çiftlerin tercihlerine göre özel sertlik ayarı sunuyor. ViscoAir’ın üst yüzeyinde kullanılan basınç indirgeyici viskoelastik malzeme, ısıya ve basınca duyarlı olarak hareketleniyor” diyor.

Kanz’dan yaza özel temalar
1949 yılından beri çocuk modası alanında faaliyet gösteren ve Türkiye’de 90’dan fazla mağazası bulunan Kanz, 2013 ilkbahar/yaz koleksiyonuyla 0-12 yaş arası minikler için özel ürünler sunuyor. Birbiriyle uyumlu ve kolay kombinlenebilen Kanz’ın yeni sezon temalarında farklı öyküler, renkler ve stiller bulunuyor. Yaza özel denizci temasının işlendiği Paper Boat ve Preppy, bu sezonun temalarından birkaçı.