Amazon, çalışanlarının motivasyonunu oyunla artıracak

ABD'li e-ticaret devi Amazon, çalışanlarının iş motivasyonunu artırmak amacıyla video oyunları devreye aldı.

Dünyanın  en büyük E-ticaret şirketi Amazon, depo bölümünde çalışan personelin motivasyon sorununu geliştirdiği "PicksInSpace", "Mission Racer" ve "CastleCrafter" isimli  video Oyunlarla çözmeyi planlıyor.

Personelin çalışma alanlarına oyun oynamaları için ekranlar  yerleştiren şirket, çalışanlar arasında oyunlar üzerinden bir rekabet ortamı  yaratarak işi daha az sıkıcı hale getirmeyi ve üretkenliği artırmayı hedefliyor.

Şirketin geliştirdiği oyun sistemi, ABD ve Birleşik Krallık'taki 5  depoda aktif şekilde kullanılıyor. Oyunlarda yüksek skor alan çalışanlar  ödüllendiriliyor.

Oyunlaştırma, iş yaşamında verimi artırma amacıyla şirketler  tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Örneğin, sürücülerine yönelik belli  hedefler içeren bir Yarışma sistemi oluşturan Uber, bu sayede sürücülerin uzun  saatler çalışmasını sağlamıştı.

Oyunlaştırma yönteminin çalışanlar üzerinde güçlü etkileri oluyor

Uzmanlar, bu tür oyunlaştırma ve ödüllendirme yöntemlerinin psikolojik  olarak çalışanlar üzerinde güçlü etkilerinin olduğunu savunuyor. Oyunlaştırma  sayesinde işçi görevlerinin anlamlı ve ilgi çekici görünmesinin sağlandığı ve  çalışanların davranışlarının iyi yönde şekillendiği düşünülüyor.

Bazı uzmanlar da oyunlaştırmanın ilk süreçte eğlenceli olabileceğini  ancak uzun vadede üretkenliğe olan olumlu etkisini yitireceğini ileri sürüyor.

Depolarında yüz binlerce insanın çalıştığı Amazon, iş operasyonlarını  otomatikleştirmek amacıyla çok sayıda robot ve makineyi devreye sokmuştu.