Geri Dön
Amblem ve logo arasındaki fark nedir?

Amblem ve logo arasındaki fark nedir?

Amblem ve logo kelimelerini günlük hayatta sıkça kullanıyoruz. Peki anlamlarını biliyor muyuz? Amblem ve logo arasındaki farklar nelerdir? İşte cevapları...

Mayk Şişman
Mayk Şişman

Logo nedir?

Logo, bir kurumun kendisini tanıtmak, öteki markalardan ayırmak için tasarladığı ürünlerin üzerine de yerleştirebildiği özel işaret ya da harflere denir. Ticaretin gelişmesiyle birlikte logonun da önemi arttı. Günümüzde neredeyse her firmanın, kendisine ait olan bir logosu var. Tarihte bilinen ilk logo ise, Stella Artois adlı bir içecek markasına ait.

Logo neden gerekli?

Logo, ticaret hayatında rakip olan şirketleri temsil ediyor. Şirketler ufak bir logo sayesinde tüketicinin kendilerini fark etmesini sağlıyor. Böylelikle tüketiciyle arasında bir bağ oluşuyor. Günümüzde neredeyse her gün sayısız markanın ortaya çıkmasıyla bu rekabet ortamı daha da kızıştı. Dolayısıyla logo da ihtiyaç haline geldi.

Amblem nedir?

Amblem, bir kuruma kimlik kazandıran, görüntü ve sembollerle oluşturulan simgelerdir. Bir firmanın imajını, pozisyonunu yansıtır. Tek bir harften ya da birçok harften oluşabilir. Amblem kullanılırken sembollere de başvurulur. Kurumun ismiyle bütünleşen bir sembol kullanımı yaygındır. Örneğin bir kediyi çağrıştıran marka, ambleminde kedi sembolünü kullanmayı tercih eder. Görsellikle yakalanan bütünlük sayesinde amblemin etkisi artırılır.

Amblem ve logo arasındaki benzerlikler nelerdir?

Markalar, logo ve amblem sayesinde kendilerini uzun uzun ifade etmekten kurtuluyor. Sembol ve amblemin en önemli benzerliği söz konusu kuruluşu temsil etmesinde kullanılan bir araç olmaları. Her ikisi de markaların ve ürünlerin kolay hatırlanabilmesi, diğerlerinden ayırt edilebilmesi için kullanılması zorunlu olan, markalaşmaya yardımcı kurumsal kimlik öğeleri.

Amblem ve logo arasındaki farklar nelerdir?

Amblem ve logo kavramları birbirlerine yakın olsalar da farkları da var. Logo, bir kurumun adını yansıtır. Amblem ise bir anlam içeren şekil ya da sembollerden oluşur. Logolar harflerden, kelimelerden oluşur. Amblemde ise şekiller vardır. Örneğin Google'ın, harflerden oluşan bir logosu varken; Apple 'ısırılmış elma' amblemiyle ünlü.

Benzer İçerikler