SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Peynirde üçüncü kuşak etkisi

Elçin Ekici Öztürk, temeli 1950 yılında atılan Ekici Peynir’in kuşak yöneticisi. Öztürk, 215 milyon lira cirolu şirketi beş yılda, pazardaki en iyi peynir markası haline getirmeyi hedefliyor

Perakende - Eylem Türk

Temeli 1950 yılında atılan Ekici Peynir’in Pazarlama Direktörü Elçin Ekici Öztürk, şirketin üçüncü kuşak yöneticisi. Hedeflerinin beş yılda pazardaki en iyi peynir markası haline gelmek olduğunu söyleyen Öztürk, “Bugün günlük 400 ton süt işleme kapasitesine sahip olan Ekici, toplam 42 bin metrekarelik alanda, kaliteli, hijyenik ve lezzetli pek çok peynir çeşidi üretir hale geldi. Bizim işimiz peynir. Peynirle ilerleyeceğiz, başka ürünlere girmeyeceğiz. Çünkü peynir uzmanlık isteyen, yeni segmentlere açık bir ürün” diye konuştu.
İlk ürettikleri peynir olan Lokum’un hala en çok satan ürünleri olduğuna da değinen Öztürk, satışlarında beyaz peynirin yüzde 60 civarında payı olduğunu anlattı. Türkiye’de ise beyaz peynir oranının yüzde 55 olduğunu kaydeden Ekici Öztürk, ikinci sırada kaşar, üçüncü sırada ise süzme peynirin geldiğini vurguladı.

Tam otomasyon üretim yolda
Elçin Ekici Öztürk, amcasının hobisi olarak başlayan keçi çiftliğinde Saanen cinsi 1.000’in üzerinde keçileri olduğunu anlattı. Ekici Öztürk, “Çiftlik Burdur’da. Üniversite ile işbirliği yaptık. Saf bir ırk yaratıp yüksek süt verimliliğini yakalamak istiyoruz. Devamında keçi peyniri üretme planımız da bulunuyor” dedi.
20’den fazla peynir çeşidiyle kısa sürede 5.5 milyar TL’lik büyüklüğü olan markalı peynir pazarında yüzde 5.5 paya ulaştıklarını anlatan Öztürk, şöyle devam etti: “2014 yılında 215 milyon lira ciroya ulaştık. Beyaz peynir üretim sürecinde tam otomasyona geçiyoruz. Bugüne kadar geleneksel yöntemlerle üretilen tüm beyaz peynir çeşitleri artık el değmeden üretilecek.”

‘Türkiye, en hızlı ilk üç pazardan birisi’
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu Türkiye’nin P&G’nin en hızlı büyüyen ilk üç pazarından birisi olduğunu söyleyerek, geçen yılı çift haneli büyümeyle kapattıklarını belirtti. Üretimlerinin yüzde 55’ini, 25 ülkeye ihraç ettiklerini kaydeden Turnaoğlu, Ar-Ge çalışmalarına her yıl 2 milyar doların üzerinde kaynak ayırdıklarını dile getirdi
Ariel’in yeni sıvı deterjanınını tüketicilerle buluşturduklarını söyleyen Turnaoğlu, “Ariel Sıvı Deterjan, giysileri hem temizlemek hem de korumak için geliştirildi” dedi. P&G Avrupa Kumaş Bakım Kategorisi Direktör Yardımcısı Regis d’Hardemare ise, her yıl dünyada yaklaşık 100 ülkede 5 milyondan fazla tüketiciyle görüştüklerini ifade ederek, “Yılda 20 bin araştırma yapıyoruz” dedi.

Dünyanın dört tarafına davul fırın ihraç ediyor
Elektrikli Ev Aletleri, Türkiye’nin en eski davul fırın markası Akel’i modernize ederek yeniden tüketiciyle buluşturdu. Akel markasıyla Türkiye’nin yanı sıra yurtdışına da davul fırın satmaya başlayan kuruluş, talebe bağlı olarak kapasitesini artırdı. Akel Elektrikli Ev Aletleri Genel Müdür Yardımcısı Yaşar Gümüşoluk, “Bugün fırın, ocak, ısıtıcı ve ızgara-barbekü olmak üzere dört grupta üretim yapıyoruz. Fırın grubunda yıllık 300 bin adet üretim gerçekleştiriyoruz” dedi. Ocak grubunda 400 bin adet, barbekü ve ızgara grubunda ise 600 bin adetlik üretimleri bulunduğunu kaydeden Gümüşoluk, “Bu yıl elektrikli ısıtıcı grubunda ise yıllık 300 bin adet satış hedefliyoruz. 2015 yılında yurtiçi ve yurtdışı toplam satışlarımızın 45 milyon liraya ulaşmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

‘Fanatikleri var’
Ürün portföyünde davul fırının yanı sıra elektrikli ızgara, barbekü, elektrikli katmer sacı, midi fırın ve elektrikli ocağın da yer aldığını belirten Yaşar Gümüşoluk, “14 farklı modeli bulunan Davul fırının fanatikleri var. Şu anda Rusya, Fransa, Hollanda, Almanya, Mısır ve İsviçre gibi ülkelere ihracat yapıyoruz” dedi.

Kısa kısa
ABD’de görücüye çıktı

ABD’nin Orlando kentinde düzenlenen Coverings 2015 seramik fuarında Türk firması olan Yüksel Seramik, dünya lansmanına çıktı. Yüksel Seramik fuarda, İtalyan tasarımcıların imzasını taşıyan yeni koleksiyonlarını sergiliyor.

Aydınlatma buluşması
Ortadoğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa’nın aydınlatma sektöründe ki buluşma noktası İstanbulLight Aydınlatma Fuarı, 2.5 milyar doları bulan sektörün rekabet gücünü artıracak etkinliklerle kapılarını açtı.

Finale iki AVM kaldı
AVM Partners tarafından yönetilen Palladium Ataşehir ve Palladium Antakya, Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi tarafından düzenlenen ICSC Solal Marketing Awards 2015’te finalde yarışacak.

Robot tasarlatacaklar
Kentplaza AVM’de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı haftası, özel etkinliklerle kutlanacak. 18 - 23 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek etkinliklerden birisi de çocukların robot tasarlayacağı ‘Roboland’ olacak.

Kemal Tanca’da atama
38 ilde 130 mağazası bulunan Kemal Tanca, bünyesine iş dünyasının deneyimli isimlerini katmaya devam ediyor. 37 yıl Vakko’da üst düzey yöneticilik pozisyonlarında bulunan Ahmet Özgen, Kemal Tanca’nın CEO’su oldu.

Diğer Haberler

  1. Turizmdeki rekorlar sektörü sevindirdi
  2. İlk yerli ve milli baz istasyonu 750 sahada hizmette!
  3. Silahlı drone Songar 'bomba atar' kuşandı
  4. Bakanlıklara yatırımcı dostu birimler geliyor
  5. Bakan Pekcan'dan okul alışverişi öncesi velilere uyarı
  6. Yatırımları 11 yılda 1 milyar euro’yu aştı
  7. Özel sektör afetler için işbirliğine hazır
  8. İşçiyi mumla arıyorlar...
  9. Ticaret savaşı iyice kızıştı
  10. İnternette en çok ‘Despacito’ izleniyor

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.