Ekonomi Ülker çay işinden çıktı

Ülker çay işinden çıktı

08.01.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ülker, 2005 yılında girdiği çay pazarından çıkma kararı aldı. Grup, Tadım Çay'daki hisselerini Kopuz Şirketler Grubu'na sattı

Ülker çay işinden çıktı

axeko012.jpg Ülker, Kasım 2005'te Kopuz Şirketler Grubu'na ait Tadım Çay'ın yarısını satın alarak çay pazarına adım atmıştı. Kopuz Grubu'na ait Doruk Gıda şirketi, Ülker'e ait Yıldız Holding ile birleşme kararı almış ve böylece Doruk Gıda'ya ait Tadım Çay hisseleri Yıldız Holding'e geçmişti. Sermayesi 1 milyon YTL olan Tadım Çay'ın yüzde 50'sine sahip olan Ülker, Tadım Çay'ın İstanbul ve Rize'deki fabrikalarında 'Ülker Natura', 'Halk Çay' ve 'Bizden Biri' markaları altında çay üretmeye başlamıştı. Ülker'in siyah çayı ve bitki çayları piyasaya sürülmüştü. Ülker Grup Sözcüsü ve İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, çay sektörüne girmelerinin ardından, çayın zor bir pazar olduğunu belirterek, "Pazarda ciddi olmayan bir miktarda varız. Ama bu pazarı tanımak için yapmış olduğumuz bir çalışma. Biraz daha inceleme halindeyiz. Özellikle ev dışı tüketimde bir beklentimiz var, o yüzden çay işine girdik" demişti. Ülker, Ekim 2006'da sermaye artırımına giden ve sermayesi 7 milyon YTL'ye çıkan Tadım Çay'daki yüzde 50'lik hissesini 2007'nin son günlerinde aldığı bir kararla, Kopuz'a geri verdi.1978 yılında kurulan ve gıda, perakende, inşaat, tekstil ve sigortacılık alanında faaliyet gösteren Kopuz Şirketler Grubu, Tadım Çay'ın tekrar yüzde 100'ünün sahibi oldu. Yıldız Holding'in sahibi olduğu hisseler, Kopuzlar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kemal Kopuz, Şemsi Kopuz, Mustafa Kopuz, Ekrem Kopuz, Hakan Kopuz, Şemsi Kopuz ve İzet Kopuz'a dağıtıldı. Türkiye'nin en kalabalık ailelerinden olan Rizeli Kopuzlar, ailenin tümünü bir araya getirme çabasıyla Kopuzlar Vakfı'nı kurmasıyla da tanınıyor. Kopuz ailesi mensuplarının Türkiye genelinde sayılarının 30 bini bulduğu belirtiliyor.Ülker, Uno'nun yüzde 50'sini aldıÜlker Bisküvi'nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda, Unmaş Unlu Mamuller Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Uno Ekmek) ve Doruk Unlu Mamuller Sanayi ve Perakende Hizmetler A.Ş. (Komşu Fırın) şirketlerinin yüzde 50'şer oranındaki hisselerini satın aldı. Ülker Bisküvi tarafından yapılan açıklamada, satın alma işleminde her iki şirketin toplam değerinin 75 milyon dolar üzerinden hesaplandığı belirtildi.Bu alımda Uno markasının gücü, ambalajlı ekmek üretim ve dağıtım teşkilatının, şirketin inovatif büyüme stratejisinin Ülker'in dağıtım ağı ve inovasyon anlayışıyla örtüşmesinin önemli bir rol oynadığı ifade edilen açıklamada, "Uno, ambalajlı ekmek pazarının yüzde 75'ine hakim. 50'den fazla ilde dağıtım yapıyor. Dudullu'da bir fabrikası bulunan Uno, 2008 sonunda Ankara'daki fabrikasını da hizmete alacak. 35 bin ton üretim kapasitesi olan Uno, Ankara'daki fabrikayla üretimini 50 bin tona çıkaracak" denildi. Dünyaca ünlü Godiva markasını satın alarak çikolata pazarında uluslararası bir oyuncu haline gelen Ülker, çay pazarında ise aradığını bulamadı. Reklamlarında "Ülker'siz çay saati düşünülemez" sloganını da kullanan grup, 2005 sonunda girdiği çay pazarından sessiz sedasız çıktı.