MODA
GÜZELLİK
AİLE
SAĞLIK

Göbek Eriten Chia Tohumlu Yoğurt Kürü

Karın bölgesindeki yağlanma şikayeti en sık karşılaşılan problemlerden biridir. Düzenli

beslenmek, ara öğün tüketimine dikkat etmek, su içmeyi ihmal etmemek ve düzenli fiziksel aktivite yapmak ideal kilograma inmenin temel kurallarından bazılarıdır.

Tüketilen bazı besinler de metabolizmanın ve yağ yakımının hızlanmasında etkili olur. Aynı zamanda kan şekerinin dengede kalmasını sağlar ve tokluk hissini uzatarak kalori kontrolünün yapılmasını sağlar.Bu besinlerden biri kullanımı gittikçe artan chia tohumudur. Chia tohumu antioksidandan, vitamin ve mineralden zengin olan bir tohum çeşididir. Özellikle omega-3 yağ asidinden ve liften zengin olması sayesinde besin değeri de yüksektir.

Chia tohumunun tok tutma özelliği su, süt, ayran veya yoğurt gibi sıvı özellikte olan besinler ile karıştırıldığında hacminin artmasından ve jelleşmesinden kaynaklanır. Bu sayede midede de hacmi artar ve daha fazla tokluk verir. Ancak chia tohumu günde 2 yemek kaşığından fazla tüketilmemelidir.

Karın bölgesindeki yağların yakımını aktifleştiren ve yeni yağ yapımını baskılayan bir diğer etmen ise kalsiyum kaynağı besinlerdir. Kalsiyum kaynağı besinlerden biri olan yoğurt da karın bölgesindeki yağ yakımında etkili olan en önemli besindir. Bu yüzden zayıflama kürlerinde sıklıkla yer almaktadır.

Chia Tohumlu Yoğurt Kürü İçin Malzemeler:

Kürün Hazırlanışı:

Bütün malzemeleri yoğurdun içerisinde karıştırıp 2-3 saat buzdolabında bekletebilirsiniz. Buzdolabında bekletilip chia tohumlarının hacmi arttıktan sonra 1 hafta akşam öğünü yerine tüketebilirsiniz.

Ayrıca, tüm karın düzleştiren yoğurt kürü tariflerime buradan bakabilirsiniz:

https://aysetugbasengel.com/gobek-eriten-yogurt-kuru-tarifleri/

Yazının devamı...

Ödem Atmak için 5 Yol


Salamura, konserve, aşırı tuzlu, baharatlı veya yağlı besinlerin tüketilmesi; terleme yoluyla kaybedilen suyun geri alınmaması; ideal kilonun üstünde olan yağ kilogramı ve ve sıcak havanın etkisi gibi birçok faktör vücutta ödem oluşumunda etkilidir. Vücuttaki fazla ödem; kilo artışına, şişlik, hareket azlığı gibi fiziksel sorunlara neden olabilir. Vücuttan ödem atımının sağlanması için beslenme düzenine dikkat edilmeli ve fiziksel aktivite artırılmalıdır.

1- Yeterli su tüketimi vücutta ödem oluşumunun önlenmesinde en etkili yöntemdir. Günlük ortalama 2-2,5 litre su tüketimi vücuttan fazla suyun atılması, sindirim sistemi sorunlarının önlenmesi ve vücuttan toksin atımının sağlanmasında etkili olur.

2- Salatalık, ananas, karpuz, maydanoz gibi bazı besinler içeriğinde ki su ve lif sayesinde ödem atımına yardımcı olur ve toksin atımını destekler. Ancak karpuz ve ananas gibi meyve çeşitlerinin tüketiminde porsiyon ölçüsüne dikkat edilmelidir.

3- Kiraz sapı, biberiye, mısır püskülü gibi bitkilerin çaylarından da yararlanılabilir. Bu bitki çaylarının gün içerisinde 1-2 fincan tüketilmesi ödem atımını destekler. Aynı zamanda yeşil çay, beyaz çay gibi hazır bitki çaylarından da yararlanılabilir.

4- Tuz tüketiminin fazla olması vücutta ödem artışına neden olan önemli etkenlerden biridir. Turşu, konserve, dondurulmuş ürünler, salamura, salça ve şarküteri ürünleri tuz içeriği yüksek besinlerdir, bu yüzden tüketilen miktara dikkat edilmelidir. Aşırı tuz tüketimi vücutta su tutulmasına neden olur ve bunun sonucuda ödem artışı görülebilir. Günlük tüketilmesi gereken tuz miktarının en fazla 5-6 gram olması gerektiği unutulmamalıdır.

5- Egzersiz vücuttan terleme yoluyla su atımında etkili olan bir yöntemdir. Fiziksel aktivite aynı zamanda vücut dolaşımının hızlanması ve metabolizma hızının artmasında da etkili olur. Gün içerisinde 1 saat tempolu yürüyüş yapılması ödem atımında etkili olacaktır.

Ayrıca, tüm detayları Ödem Atmak için 5 Yol youtube videom'da izleyebilirsiniz.

Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel

Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Youtube

Instagram

Facebook

Yazının devamı...

Zayıflamak için Kinoa Ne Kadar Kullanılır?

Herkes çok soruyor: Kinoa Zayıflatır Mı ? Özellikle son 10 yıldır dünya genelinde tüketimi hızla yaygınlaşmıştır; 2013 yılının kinoa yılı ilan edilmesinden sonra, çok yaygın tüketilmeye başladı. Uzmanlar hem besin değerinden hem de yetiştirmesi kolay olduğundan kinoanın dünyadaki açlık sorununa çare olabilceğini bile düşünmektedir.

Kinoa, ot ailesinin bir üyesi olduğu için yalancı tahıl olarak bilinir. Protein, kalsiyum, demir mineralleri, E ve B vitaminlerinin kaynağıdır. Kinoa, yağ oranı düşüktür; ancak tahıllardan zengin bir içeriğe sahiptir. Bu nedenle kolesterol içermeyen bir besindir. Ayrıca kinoa glüten içermez ve çölyak hastaları için iyi bir besin kaynağıdır. İnsanlarda doku onarımı için gerekli 8 aminoasiti içerir. Kinoa, özellikle lisin, sistein ve methionin aminoasitlerinden zengindir. Bu yüzden kinoa iyi bir protein kaynağıdır. Kinoa; buğday, darı mısırı, çavdar, yulaf ve pirinçten daha fazla protein içerir. Özellikle vejeteryan beslenmesinde veganların protein ve karbonhidrat ihtiyaçlarının karşılanması için günlük planlarına eklenebilir.

Diğer tahıl çeşitlerine göre yaklaşık 2 kat daha fazla lif içerir. Sindirim sisteminin çalışmasına katkı sağlayarak kabızlık şikayetine karşı tüketilebilir. Kinoa protein içeriği sayesinde uzun süre tokluk hissi yaratır, içeriğindeki diyet lifi ise kan şekerinin dengede kalmasını sağlar. Bu sayede kinoanın kilo vermeye de etkisi olabilir.

Gündemde olan ve çok sorulan sorulardan biri de Kinoa zayıflatır mı? Kinoa ile zayıflamak isteyenler için kinoa’nın faydaları şu şekildedir:

Kinoa günün her öğününe uyarlanarak tüketilebilir. Bulgur ve pirinç gibi pilav olarak ana yemeklerin yanında tercih edilebilir, haşlandıktan sonra salatalara eklenebilir, un haline getirilerek kek, krep, ekmek gibi besinlerin yapımında kullanılabilir. Ancak kinoa kalorisi yüksek bir besindir, bu yüzden tüketirken porsiyon miktarına dikkat edilmelidir. 3 çorba kaşığı kinoa yaklaşık 75 kaloridir, tüketirken miktarının ayarlanarak tüketilmesi kalorinin daha dengeli olmasını sağlar.

Kinoa’nın protein içeriği yüksek olduğu için, tokluk hissi yaratır. Ayrıca, metabolizmayı hızlandırıcı zengin kalsiyum içeriğine sahiptir. Spor yapanlara enerji verir, diyet yapanlar ise kilo, yaş ve sağlık durumlarına göre miktarını ayarladıklarında kilo aldırmadan birçok besin ihtiyacını Kinoa ile karşılayabilirler.

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel

Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel

Youtube

Instagram

Facebook

Yazının devamı...

Zayıflama Yöntemleri - En iyi 20 Bilimsel Tavsiye

Günümüzde pek çok kişi aldığı diyet kitapları ve beslenme eğitimi kursları sayesinde insanları diyetisyen gibi sağlıklı beslenme, kilo verme, zayıflama yöntemleri ile ilgili yönlendirebileceğini düşünmektedir.

Oysa beslenme davranışı kişinin fiziksel, psikolojik ve sosyal hayatını önemli ölçüde etkilemektedir. Tüketilen besinler, vücudun yağ, kas ve su oranı insan sağlığını etkileyen önemli etkenlerdir. Bu konuda söz sahibi olması ve insanları yönlendirmesi gereken doğru kişiler beslenme uzmanları yani Diyetisyen’lerdir.

Diyetisyen’ler yaygın olarak kilo alma ve kilo vermede danışmanlık hizmeti vermektedir. Zayıflama sürecindeki amaç vücutta bulunan fazla yağların verilmesidir. Yetersiz besin içeriğine sahip ve kişiye özgü hazırlanmayan diyet planları veya diyet listesi ile uygulanan zayıflama yöntemi vücutta yağ kaybından çok kas ve su kaybına neden olabilir.

Bu şekilde verilen kilolar kolayca geri alınabilir ve kişide halsizlik yaratabilir. Bu dengenin sağlanması ise diyetisyenin görevidir. Her yerden kolayca ulaşılabilen diyet listeleri kısa sürede kilo vermeyi sağlayabilir; fakat ilerleyen zamanlarda sağlık sorunlarına da görülmesini tetikleyebilir. Şu bir gerçek ki, kolay zayıflamanın yolları her zaman ilgi çekmekte ve popüler olmaktadır. Unutmamak gerekir ki kişi sağlığını kaybederse bir daha kazanamayabilir.

Ayrıca, günümüzde popülerleşen detoks yani şok diyet uygulamaları da diyetisyen gözetiminde olmalıdır. Detoks planları vücudu arındırma ve toksik atma amaçlı uygulanır. Besin içeriğinin normal beslenme planından farklı ve kısıtlı olmasından dolayı uygulanacak diyet planını diyetisyen hazırlamalıdır.

Diyetisyen ile Zayıflama Yöntemleri – En iyi 20 Bilimsel Tavsiye

1. İdeal kiloya inmek beden sağlığı ve psikolojik durum için önemlidir.

2. Öncelikle ilk hedefinizi belirleyin ve kararlılıkla programınızı uygulayın.

3. Kişiye özel beslenme planın uygulanması gerekir.

4. Diyet listeleri, diyetisyen gözetiminde uygulanmalıdır.

5. Diyetisyene başvurmadan önce kan tahlili yaptırılmalıdır.

6. Metabolizmanın hızlı çalışması kilo vermeyi kolaylaştırır

7. Bilinçsiz uygulanan şok diyetlerden uzak durulmalıdır.

8. Diyette karbonhidrat, yağ ve protein değerleri dengeli olmalıdır.

9. Ana ve ara öğünlerin tüketimi atlanmamalıdır.

10. Gün içinde 2-2,5 litre su tüketilmelidir.

11. Sindirim sisteminin düzgün çalışması çok önemlidir.

12. Beyaz şeker tüketiminden uzak durulmalıdır.

13. Aşırı tuz tüketiminden kaçınılmalıdır.

14. Beyaz ekmek yerine esmer ekmek çeşitleri tercih edilmelidir.

15. Şerbetli tatlılar, hamur işleri ve kızartmalardan uzak durulmalıdır.

16. Paketli ürün tüketimi yerine evde hazırlanmış besinler tercih edin

17. Her hangi bir sağlık problemi yoksa yeşil çay, beyaz çay gibi bitki çayları tüketilmelidir.

18. Kafein içeren kahve, asitli içecek ve çay aşırı miktarda tüketilmemelidir.

19. Günde 40-45 dakika yürüyüş yapılmalıdır.

20. İdeal kiloya inildikten sonra vücudun sıkılaşması ve kas artışı için düzenli egzersiz programları uygulanabilir.

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel
Cebinizdeki Uzman, Diyetisyen


Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Zayıflama Yöntemleri

Youtube

Instagram

Facebook

Yazının devamı...

10 kilo zayıflamak için 10 öneri

Sağlıklı diyet programları ile 10 kilo zayıflamak çok kolay. Diyetisyen olarak önerilerimi videodan seyredebilir, önemli noktaları aşağıda bulabilirsiniz:

10 zayıflama önerisi

1• Her gün uyanınca su için.

2• Kahvaltınızı sabah 8.00 - 8.30 arası yapın.

3• Protein ağırlıklı kahvaltı tercih edin. Örneğin 1 yumurta, az yağlı beyaz peynir, yeşillik ve 1 dilim esmek ekmek tercih edebilirsiniz.

4• Kuşluk saatinde ara öğün yapın. Ara öğünde 2 hurma ve 2 adet ceviz tercih edebilirsiniz.

5• Öğle yemeğinden yarım saat önce 2 bardak su içmeyi unutmayın.

6• Öğlen yemeğiniz protein ağırlıklı olsun. Örneğin yaklaşık 100gr yağsız pişirilen et / balık ya da tavuk tercih edebilirsiniz. Yanına yeşil salata, 1 kase yoğurt ya da 2 bardak ayran tercih edebilirsiniz

7• İkindi ara öğününde 1 kase yoğurt veya 1 porsiyon meyve tercih edebilirsiniz.

8• Her saat başında 2 bardak su içmeyi unutmayın. Günde yaklaşık 2 litre su tüketmeye özen gösterin.

9• Akşam yemeğinde sebze tercih edin. 10 kaşık sebze yemeğinin yanında 1 kase yoğurt tüketebilirsiniz.

10• Akşam yemeğinden sonra şekersiz bitki çayı tercih edebilirsiniz.

Video: Diyet ile 10 Kilo Zayıflama Önerileri

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel
Cebinizdeki Uzman, Diyetisyen


Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Site: http://aysetugbasengel.com/
Youtube
Instagram
Facebook

Yazının devamı...

Açıkta satılan, organik diye aldığımız çaylar kanser yapar mı?

Bitki ve meyve çayları sağlıklı yaşam biçiminin yaygınlaşması ile beslenme düzenimizin de bir parçası oldu. Çay antioksidan ve termojenik özellikleri olan çok ayrıcalıklı bir süper besin.

Peki aktarlardan organik diye aldığımız çaylar ne kadar sağlıklı?

Rezeneden yeşil çaya, ekinezyadan kuşburnu çayına, kiraz sapından beyaz çaya kadar birçok bitki çayı türünü gün içinde tüketmeye başladığımızı belirten Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel açıkta satılan bitki çaylarında dikkat etmemiz gereken noktaları özetledi.

Çayın kalitesi sağlığınız için önemli!

"Çayın, metabolizma hızının arttırılmasından bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine kadar vücut için çeşitli faydaları vardır. Ancak açıkta satılan çay aflatoksin içerebilir.

Bitki çaylarının yarardan çok zararının olmaması için dikkat edilmesi gereken unsurlar var. Bitki çaylarından istenilen faydanın sağlanabilmesi için çayların bilinçli hazırlanması ve tüketilmesi gerekir. Uygun olmayan şekilde hazırlanan ya da nereden toplandığı bilinmeyen ve açıkta satılan bitki çayları aflatoksin içerebilir ve sağlığa yarardan çok zararı olabilir.

Özellikle kış aylarında bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için açıkta satılan bitki çayları tercih edilmektedir. Bitki çaylarının vücuda yararlı olabilmesi için öncelikle kalitesine dikkat edilmelidir. Bitki çaylarının yabancı maddelere maruz kalıp kalmadığı sağlık açısından çok önemlidir. Kullanılan bitkilerin; tarım ilaçları, çevresel toksinleri, çinko, kurşun gibi ağır metalleri, endüstriyel atıkları, küf, aflatoksin ve hayvansal atık gibi maddeleri içermediğine dikkat edilmelidir.

Aflatoksin karaciğer kanserine neden olabilir

Açıkta satılan bitki çaylarında oksijenin etkisiyle meydana gelen aflatoksin ile insanlarda çeşitli sağlık sorunları görülebilir. Toksik etkili küf mantarı olan aflatoksin; karın bölgesinde ağrı, ruhsal bozukluk, kusma gibi sağlık problemlerine neden olabilir. Aflatoksinin insan vücuduna uzun vadedeki etkisinde ise karaciğer kanserine kadar giden karaciğer sağlık sorunları görülebilmektedir.

Bu tür sağlık sorunlarında kaçınmak için mutlaka güvenilir marka, kaliteli ve ambalajlı ürünlerin kullanılması önemlidir. Açıkta satılan bitkisel çaylar zararlı bakterilere maruz kaldıklarından fayda yerine zarar oluşturacaklarından satın alınmamalıdır. Satın alınan ambalajlı ürünlerin hava geçirmez olmasına dikkat edilmelidir.

Çay hazırlama önerileri:

Bitki çayı tüketiminde bir diğer önemli unsur ise çayın dokusuna göre hazırlanış şeklidir. Eğer çay nane, kekik, biberiye, adaçayı gibi yapraksı dokuda ise demleme usulü ile; zencefil, tarçın, zerdeçal gibi sert dokulu ise kaynatma usulü ile hazırlanmalıdır. Yapraksı dokulu bitkiler kaynatma yoluyla hazırlanırsa bitkideki istenmeyen maddeler çaya geçebilir ve sağlığa faydadan çok zararı olabilir.

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel
Cebinizdeki Uzman, Diyetisyen


Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Site: http://aysetugbasengel.com/
Youtube
Instagram
Facebook

Yazının devamı...

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.