SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Strese "Dur" Demek İstiyorum

.

Milliyet Haber

Her insan, strese farklı şekilde tepki verir. Stresin kapsama alanı bayağı geniştir. Stres duygularımızı, davranışlarımızı, düşünce kalitemizi, fiziksel sağlığımızı kısaca hayatımızın her alanını etkiler.

Stresin en bilinen belirtilerinden biri öfkedir. Strese bağlı öfke, stresin duygu ve düşüncelerimiz üzerinde yarattığı dengesizlikten ötürü ortaya çıkar. Öfke ortaya çıktığında kontrolü kaybederiz, zihin sakinleşmekte zorlanır, hatta kendimizi değersiz bile hissedebiliriz. Stresin öfke dışında daha birçok belirtisi vardır. Mesela çevremizdeki insanlardan uzak kalmayı seçebiliriz. Bedenimizde ağrılar olabilir. Ağrıların sebebini bulmak için doktora gittiğinizde bir dizi tahlil, röntgen, MR sonrasında doktorlar ağrının sebebini bir türlü bulamadık derler. Bu sefer de Acaba bende ne tür bir bozukluk var? düşüncesi, stres yaratır. Stres çoğalarak artar.

Bana göre stresle başa çıkılamamasının en önemli sebeplerinden biri, stres belirtilerinin normal ya da kaçınılmaz olduğunu düşünmektir. Bu yüzden de çoğu insan stresi ortadan kaldırmak için pek bir şey yapmaz. Halbuki stres hayatımızın her alanında an ve an sürekli terör estirir. Duygu ve düşüncelerimizin içine öyle sinsice sızar ki gerçeği görmenizi engeller, dışarısını gerçekte olduğundan farklı negatif olarak algılatır. Bu tarz bir algı, hayatımızdaki düşmanların sayısını arttırır. Sizin de düşmanlar grubunuz varsa grubu oluşturan insanların ortak noktasının bir zamanlar size çok yakın olan insanlardan oluştuğunu fark edersiniz. Uzağınızdaki kişilerin adı üstünde uzakta olduklarından düşman olma ihtimalleri çok zayıftır.

Stresi azaltmak için bu konuda uzman bir doktora başvurabilir, nefes ve meditasyon gibi alternatif yöntemleri deneyebilirsiniz. Stresle baş edebilmek için sadece nefes ve meditasyon tekniğini uygulamak yetmez. Aklı da kullanmak gerekir. Nefes ve meditasyon aklınızı kullanmanız konusunda sizi desteklese de özgür irade ya da niyet denilen şey her şeyden daha güçlüdür. Üst üste unlu şekerli şeyler yediğinizde bedeninizin alarm vermesini beklemeden nasıl ayarlama yapıyorsanız zihinsel aktiviteler için de aynısını yapabilirsiniz.

Zaman zaman şu tarz sorular gelir. Sizden hap gibi tek bir nefes seans alsam sonra kendim devam etsem olur mu? Ben de onlara yıllarca stresin belirtilerinin normal ya da kaçınılmaz olduğuna inanarak geçirdiğiniz için tek seansla tüm bu yapıyı yıkamazsınız derim. Zira zihin yani akıl çok güçlüdür. Onu eğitmek için çok güçlü bir niyet ve sabır gerekir.

Bir sonraki yazımda sinsice hayatınıza giren stresi ortaya çıkmaması için aklınızı nasıl kullanabileceğinize dair birkaç öneri paylaşacağım. Bir sonraki haftaya kadar hayatınızda olduğu halde normal olarak gördüğünüz stres veren durumları ve hayatınızda yarattıkları konusunda farkındalık geliştirmeye ne dersiniz?

Her Daim Sevgi ve Işıkla

Sibel KAVUNOĞLU

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Zihnin İçinde Dönen Dolaplar
  2. Şiddete Son
  3. %100 Korkusuz Olmak İçin
  4. Basit Ama Önemli
  5. Eylemleri Saflaştırma
  6. Bayram Havasından Faydalan
  7. Strese "Dur" Demek İstiyorum
  8. Ayrımcılığa Son Vermenin Yolu
  9. Duygu ve Düşüncelerin Mekaniği
  10. Hiç Kolay Değil

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.