SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Izgara Levrek

.

Milliyet Haber

Merhaba,

Bolca protein ve fosfor kaynağı olan balık, sağlıklı yaşam için önem taşıyan bir besindir. Balığı genelde kızartmaktan kaçınırım. Çünkü yağ çeker ve dolayısıyla kalorisi artar. Oysa ızgara yapıldığı zaman hem daha hafif olur, ayrıca besin kaybına da yol açmaz.

Bir de balıkta az bulunan C vitaminini, yanında muhakkak yeşil salata yiyerek vitamin skalanızı genişletin derim.:)

MALZEMELER:
2 adet Levrek
Limon dilimleri

YAPILIŞI :
Levrekler balıklçıda temizletilip, evde yıkanır. Fırın kağıdı serilmiş tepsiye konur. İri balık olduğu için yağlamaya hiç gerek yok. Zaten pişerken kendisi yağını salıyor. Üzerine kesilmiş limon dilimleri ve seviyorsanız soğan dilimleri dizilir.

Önceden ısıtılmış fırının ızgara kısmında 220 derecede 20-25 dakika pişirilir. Pişirme işlemi balıkların ebatlarıyla ilgilidir. Şayet daha küçük ise pişirme süresini daha az tutabilirsiniz. Önemli olan balıkları kurutmadan yağıyla kalacak şekilde pişirmektir. Hatta pişerken bir bıçakla kemik kısmına kadar batırıp çiğ eti gözükmüyorsa pişmiş olduğunu anlarsınız.

Piştikten sonra levreği özenle servis tabağına alıp, roka ve turp kombinasyonu ile sosyal çevresini renklendirebilirsiniz.:)

Afiyet olsun.


İnstagram adresim: http://www.instagram.com/gurmedengecme

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Semizotu Yemeği
  2. Mantar Çorbası
  3. Kremalı Poğaça
  4. Pırasalı Yufka Böreği
  5. Levrek Marin
  6. Brokoli Salatası
  7. Ezogelin Çorbası
  8. Pancar Salatası
  9. Tekir Tava
  10. Cevizli Erişte

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.