Siyaset Bürokrasi azalması için 111 adım

Bürokrasi azalması için 111 adım

12.07.2019 - 11:45 | Son Güncellenme:

Cumhurbaşkanlığı tarafından bürokrasinin azaltılmasına ilişkin yürütülen çalışmalar kapsamında önceki akşam önemli bir adım atılarak 111 bürokratik süreçte kolaylaştırmaya gidildi.

Bürokrasi azalması için 111 adım

Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik ve tebliğler ile birçok bakanlıktaki tarım işlerinden, burs başvurularına yapı denetimlerinden tapu başvurularına kadar bürokraside uzun süren işlemler kolaylaştırıldı. Sadece tapuda yapılan kolaylık ile vatandaşın üzerinden 159 milyonluk yük kalktı.

Haberin Devamı

Resmi Gazete'nin hafta başında yayınlanan sayısındaki 41 yönetmelik ile 13 tebliğde yapılan değişiklik ile 111 bürokratik süreç kolaylaştırıldı. Diyanet İşleri Başkanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın çeşitli yönetmelik ve tebliğlerinde değişiklikler yapıldı. Dijital Türkiye hedefi doğrultusunda Cumhurbaşkanı Yardımcılığının başkanlığında yürütülen çalışmalar, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi ile Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda ve ilgili kurum ve kuruluşların katkılarıyla yapıldı. Bu kapsamda iş, burs, izin, lisans, ruhsat ile yeterlik, yetki, faaliyet belgesi gibi başvuruların tümüyle Dijital Türkiye (e-devlet) üzerinden yapılmasına imkan sağlayan ve fiziki olarak istenen belgeleri azaltan düzenlemeler mevzuat paketi haline getirildi.

Haberin Devamı

Tapuda kolaylaştırma

Düzenleme ile tapu sicil müdürlüklerince yıllık ortalama 3 milyon adet düzenlenen resmi senetlerin üzerine fotoğraf yapıştırılması şartı kaldırıldı. Böylece vatandaş üzerindeki önemli miktarda bürokratik yük azaltıldı. Yapı Denetim Kuruluşu İzin Belgesi başvurularında çoğu noter onaylı olmak üzere çok sayıda belge azaltılarak başvuru süreci kolaylaştırıldı. "Diplomasının veya yerine geçen belgenin aslı veya ibraz edilen asıllarının Bakanlık merkez veya taşra teşkilatı veya belgelerin verildiği ilgili kurum tarafından tasdikli sureti" koşulu yerine "Mimar veya ilgili mühendis olması" getirildi. Yönetmelikteki, "Kamu kuruluşunda çalışmakta olan mimar ve mühendisler için diploma, T.C. kimlik numarası, sabıka kaydı olmadığına dair beyanı ve sağlık raporu istenmez. Kamu kuruluşlarından emekli olanlardan ise bu bilgi ve belgeler istenir" ibaresi kaldırıldı.

Mali yük azaldı

Cumhurbaşkanlığı Dijital dönüşüm Ofisi'nin çalışmasına göre sicil müdürlüklerince düzenlenen resmî senetlerin üzerine fotoğraf yapıştırılması şartının kaldırılmasıyla, vatandaş üzerindeki önemli miktarda bürokratik yük azaltıldı. 2018 yılında 2.877.805 kez düzenlenen bu resmi senette yapılan idari basitleştirmenin etkileriyle toplam 158.279.275 TL’lik bürokratik yük vatandaş üzerinden kaldırılmış olduğu belirtildi. Ürün İthalatında Kontrol Belgesi başvurusunda vatandaştan istenmeyecek 3 belge sayesinde azaltılan bürokratik yük, toplam 28.388.250 TL’lik yük; "İzin ve Lisans Yönetmeliği" kapsamında verilen Geçici Faaliyet Belgesi başvurularında toplamda 46 belgenin Bakanlık tarafından vatandaştan istenmek yerine ilgili kamu kurumlarından sistem üzerinden temin edilmesiyle azaltılan 8.439.750 TL’lik bürokratik yük vatandaşın üzerinden kaldırıldı. Kuran Kurslarına kayıt başvurusunun,internetten yapılması ile yıllık olarak 2.377.696 saat zaman tasarrufu sağlandı.

Haberin Devamı

İnternetten başvuru

Yapılan bazı düzenlemeler şöyle:

*Tapu Sicil Müdürlüklerince yıllık ortalama 3 milyon adet düzenlenen resmî senetlerin üzerine fotoğraf yapıştırılması şartının kaldırılmasıyla, vatandaş üzerindeki önemli miktarda bürokratik yük azaltıldı.
evre İzin ve Lisans Yönetmeliği kapsamında verilen Geçici Faaliyet Belgesi başvurularında toplamda 46 belgeyi Bakanlık vatandaştan istemek yerine ilgili kamu kurumlarından Dijital Türkiye (e-devlet) üzerinden temin etmesi sağlandı.
*Yapı Denetim Kuruluşu İzin Belgesi ve Atık Taşıma Firma Lisansı başvurularında çoğu noter onaylı olmak üzere çok sayıda belge azaltılarak, başvuru süreci kolaylaştırıldı.
*Çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarının personel alım yarışma sınavı başvurularında internet üzerinden başvuru imkânı getirildi.
*Çevresel Etki Değerlendirilmesi sürecinde istenen belgeler daha da azaltılmıştır.
*Bitki Koruma Ürünü Reçete Yazma Yetki Belgesi, Yetkili Bitki Koruma Ofisi Belgesi ve Bitki Koruma Ürünleri Uygulama Belgesi ile gıda işletmelerinin kayıt ve onay işlemlerine internet üzerinden başvuru imkânı getirildi.
*Tohum yetiştirici, tohum üretici, tohum işleyici, fidan üretici ve fide üretici belgesi gibi belgelerin başvuruları kolaylaştırıldı.
*Veteriner Hekim Muayenehane ve poliklinik açma süreci kolaylaştırıldı.
*İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelik kapsamında yetkilendirme, kontrolörlük ve sertifikerlik başvuruları e-Devletten yapılması imkânı getirildi.
*Kur’an kurslarına kayıt başvurusu online hale getirildi.