Özay Şendir

Özay Şendir

ozay.sendir@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Terör örgütü PKK’ya bağlı bir sürü internet sitesi var.

Bunlardan birinde, operasyonlarda öldürülen PKK militanlarına dair bilgilere yer veriliyor.

Eskiden militanlarının doğum yılı ve örgüte katılım tarihine dair bilgileri de paylaşırdı terör örgütü, son beş yıldır o bilgileri paylaşmıyor.

Diyarbakır’da çocuklarını örgütten geri isteyen annelere dair neler yazılıp çizildiğine bakarken, neden acaba sorusu düştü aklıma.

Sonra, yıl yıl, bilgileri ve isimleri kontrol etmeye başladım, cevap karşımda duruyordu.

Terör örgütü, operasyonlarda kaybettiği militanların doğum tarihlerini paylaşmıyor zira o zaman kandırılan ya da kaçırılan çocukların eline silah verip, onları küçük yaşta ölüme yolladığı ortaya çıkıyor.

Örgüte katılım tarihlerinin saklanması kararı da benzer bir kaygıdan kaynaklanmış.

Terör örgütü neyi değiştirdi..



Katılım tarihi verildiğinde, örgüte katılan militanların, genellikle 3-4 yıl hayatta kalabildiği ortaya çıkıyor.

Çoğunluk bu aralıkta yaşamış ama bir sene sonra ölen de var, 8-9 sene sonra da...

Türkiye’ye dair yazdığı raporları çok da sevmediğimiz Human Rights Watch, Aralık 2016’da yayımladığı bir raporda terör örgütünün 9 yaşındaki çocukları da kullandığını yazmıştı.

Karşımızda “tabanım” dediği insanlara yönelik yaptığı yayınlarda bile bilgi saklamaya başlayan bir terör örgütü var.

O yüzden, Diyarbakır’da, evlatlarını isteyen geri isteyen annelerin kazanma şansı bugün geçmişten çok daha fazla...

MANİSA NASIL KAZANDI?

VW, Türkiye’de yılda 400 bin araç üreteceği bir fabrika kurma kararı aldı, üretimin 2022’de başlaması planlanıyor.

Fabrikanın kurulacağı Manisa, istihdam, diğer yabancı yatırımlar açısından da teşvik edici olduğu için sonuçta Türkiye bu işten kârlı çıkacak.
Peki, Türkiye bu büyük yatırımı nasıl kazandı derseniz, üç sebebi var.

Birincisi, siyaset bu yatırımın arkasında durdu, yatırımın diğer aday Bulgaristan değil Türkiye’ye gelmesi için çok çaba sarf etti.

İkincisi, asgari ücret Türkiye’de 420 euro seviyesinde, Bulgaristan’da maliyet çok daha fazla.

Üçüncü sebep, Türkiye’de yetişmiş iş gücü kapasitesinin yüksek, pazarın genişlemeye açık olması.

Bu sebepleri hemen herkes biliyor ama az bilinen sebebi de yazayım:

Bursa’da Avrupa otomotiv devlerinin ihtiyaç duyduğu parçaları üreten bir sürü tedarikçi var ve bir yatırım yaparken her zaman tedarikçiye yakın olmak istersiniz...

BOĞAZINIZDA KALSIN...

New York’ta tıkamaz, Londra, Paris, Roma’da tıkamaz ama İstanbul’da tıkar.

Maslak’tan tutun da Kanyon’un önüne, Poligon’dan tutun da Kadıköy’e kadar bir sürü yerde, trafiğin en civcivli olduğu saatlerde, adam yolun bir şeridini kapatıyor, korna çalıp, istediği simit sayısını söylüyor hatta zaman zaman para üstü de bekliyor.

Trafikte, arabaların arasında satılan simit ya da su, bu halden daha az tıkıyordu aslında trafiği.

Simitçilere bir lafım yok ama arabasından inip iki dakika yürümemek adına trafiği tıkayanlara çok lafım var.

Bunlardan en basiti: “Boğazınızda kalsın.”