İzmir giderek ‘AVM’leşirken buralara yeni mekânları yerleştirmeye başladı. Bu işe ilk soyunan Gaziemir Optimum oldu; Hayal Kahvesi markasıyla müşteriye sürpriz yaptı. Yemekli ve büyük sahnesiyle iddialı... 200 bin kişinin giriş-çıkış yaptığı bir alışveriş merkezinden Hayal Kahvesi’ne büyük bir pay düşeceğinden ümitli, işletmeci Tolgahan Demirbağ. Ziyaretimiz, Redd’in konseri vesilesiyle oldu.
Sahne güzel
Mekânın sahnesi büyük, izleyici hali yerinde. Tıka basa 900 kişi alıyor. Konseri doldurduk ile mekânı doldurduk arasında fark vardır. Rahat izlemek, izlerken bir şeyler içmek, bunu yapacak servisin rahat olması önemlidir. ‘Hayal Kahvesi Optimum’da keyifli ve kalabalık ortam, 650 ile ifade edilebilir. Buna yakın bir kitle vardı Redd konserinde. Tabii bir de ses düzeni... Ben şahsen doyurucu buldum. Ama dış cephenin cam olması, akustik sorun yaratıyor. Uygun perdelerle bu sorunu çözeceklerini söylediler. Bir de AVM’nin içinde oldukları için, provalarda dışarıya çok ses gitmesi konusunda da rahatsızlığı gidermek uğraşındalar.
Eski Redd-yeni Redd
Müzik yazılarını her daim okuduğum, Milliyet’ten Mehmet Tez, Redd’in yeni albümü ‘Mükemmel Boşluk’u şöyle yorumlamış: “Redd, pop/rock/elektronik/dans ortak kümesinde dolanmakta. Giderek daha net, daha oturmuş bir müzik, giderek netleşen, az lafla çok şey anlatabilen sözler. Sanatçıların bu ‘yalınlaşma’ hali, yaşamakla, bilgi ve tecrübeyle oluyor. Zihin netleştikçe, dil de onu izliyor.”