Anıl Piyancı: Rap'in içinin boşaltıldığını söyleyenler bizi görmezden geldi

Spotify Türkiye listelerinin ilk 5'inden eksik olmayan hitleriyle, konser salonlarını doldurduğu performanslarıyla, Ezhel ve Dj. Artz gibi önemli isimlerle yaptığı başarılı işlerle Anıl Piyancı, Türkiye'nin sayılı rapçileri arasında çoktan yerini aldı. Peki Anıl Piyancı aslında kimdir, rap müzikle nasıl tanıştı, rap dünyasında hedefleri ve hayalleri neler? Birlikte Molatik olduk!

Anıl Piyancı: Rap'in içinin boşaltıldığını söyleyenler bizi görmezden geldi

Anıl Piyancı kimdir?

<p><strong>Anıl Piyancı kimdir?</strong></p>

İzmir’de doğdum, Karşıyakalıyım. Teknolojinin çok fazla hayatımızda olmadığı, kasetlerden müzik dinlediğimiz, çok fazla şarkının olmadığı ama müziğin keyifli olduğu dönemde; kuzenlerimle sokaklarda  saklambaç oynayarak, ağaçlardan erik toplayarak, İzmir kültürüyle büyüdüm. Her coğrafyanın kendine özgü bir özelliği var. İzmir’in de benim karakterimde yarattığı farklılıklar oldu. Genele göre daha pozitif bir adamım. Ege’nin etkisi, müzik tarzıma da yansıyor. 

Rap ile nasıl tanıştın? Ne zamandır rap yapıyorsun?

<strong>Rap ile nasıl tanıştın? Ne zamandır rap yapıyorsun?</strong>

Çocukken bütün müzik türlerini dinliyor ve kendi kendime dans ediyormuşum ancak rap müzikle tanışmam Cartel ile oldu. 5 yaşımdayken Cartel çıktı. Rap müzik bilinçaltıma onunla yerleşti.

Ortaokul dönemimde Eminem çok popülerdi. Daha sonra Türkçe rap’i keşfetmeye başladım. Ceza, Fuat derken; İzmir yeraltına kadar indim. İlk orijinal CD’m Biggie’nin albümüydü. İlk kaydımı orta ikide denedim. Bir arkadaşımın (kendisi şu anki menajerim) babası TRT’de çalışıyordu, onda ekipman vardı.

Sonra lise birde tekrar rap şarkılar yazmaya başladım. Kafam dağınıktı o sıralar, bir şeyler karalıyordum. Hip hop kültürüne grafiti ile giriş yaptım. Ondan sonra MC olmak istediğime karar verdim. Lise ikide stüdyo kurmaya başladım, para biriktirip kendime ekipman aldım. Ticarete başlamam da böyle oldu. Kayıtlar için para alıyordum, böylece bir daha garsonluk yapmak zorunda kalmadım. Sonra işler yolunda gitti.

Senin için rap müzik ne ifade ediyor?

<p><strong>Senin i&ccedil;in rap m&uuml;zik ne ifade ediyor?</strong></p>

Bu benim hayatım. Çok başarılı bir öğrenci değildim; ne yapacağımı ne olacağımı bilmiyordum. Hayatımı kurtaran şey rap müzik aslında. Rap’i çok seviyorum ama bununla birlikte beni maddi ve manevi  olarak kurtardı. Ailemin dağıldığı bir dönemde, sorunlu bir ergenlik döneminde başka bir yola sapmamı, kötü şeyler yapmamı engelledi.

Bulunduğun noktadan memnun musun? Yapmak istediklerinin ne kadarını gerçekleştirdin?

<p><strong>Bulunduğun noktadan memnun musun? Yapmak istediklerinin ne kadarını ger&ccedil;ekleştirdin?</strong></p>

Müziğe başladığımda düşündüğüm her şeyi gerçekleştirdim. Tabii ki o zaman bu kadar büyüğünü hayal edemiyorsunuz. O zamanlar Ferrari’sini Satan Bilge diye bir kitap vardı, onu okuduktan sonra sahile çıkıp bir bankta oturup kulaklıklarımı takıp nerede olmak istediğimi hayal etmiştim. Hayal ettiğim şey konserlerdi, bir grup insanın şarkılarımı dinlediğini, bu işten para kazandığımı, belki bir araba ve ev aldığımı hayal ediyordum. Bunların hepsi gerçekleşti. Şimdi şimdi yeni hedeflerim var.



İşin gerçeği insan doyumsuz, hayallerin sonu yok. Geldiğim noktadan, olduğum kişiden, Türkçe rap’in içinde bulunduğum pozisyondan memnunum. Şimdi daha büyük şeyler hayal ediyorum. Belki yurt dışıyla ilgili. Çok küçük bir Almanya düetiyle başladım. Almanya piyasası büyük ve bunun içinde Türkçe söyleyerek ilk 50’ye girmeyi başardım. Sanırım bu bir ilk oldu. Geri dönüşler de çok iyi oldu. Avrupalı şirketlerle görüşmeye başladım. Sürpriz işler olabilir.

Rap müzik artık her yerde. Bu durum rap kültürünü nasıl etkiliyor? Zarar veriyor mu?

<p><strong>Rap m&uuml;zik artık&nbsp;her yerde. Bu durum rap k&uuml;lt&uuml;r&uuml;n&uuml; nasıl etkiliyor? Zarar veriyor mu?</strong></p>

Duygusal yaklaşırsan kültüre zarar verdiğini söyleyebilirsin ama bu nasıl bir zarar ki, herkes rap müzik dinliyor... Bu katlanılabilir bir zarar. Rap müziğin içinin boşaltıldığını söyleyenler yıllarca bizi görmezden geldi. Yıllarca inanılmaz içerikler yazdık ama aç kaldık. Biz rap müziği sevdiğimiz için yapıyoruz. Ne kadar popüler olursak, içeriği dolu şeyler yazdığımızda o kadar çok kişiye ulaşır. Popüler olmadan içeriği dolu şarkıları kimseye ulaştıramıyorduk. Popüler olmak bu anlamda önemli.

Öte yandan eğlenceye yönelik yazılmış popüler bazı şarkılar da var. Onlar da olacak tabii, insanların eğlenmeye ihtiyacı var. Sürekli bir mesaj veremeyiz, biz siyasetçi değiliz. Bu doğru değil. İçinden geliyorsa günlük hayatını anlatırsın, içinden geliyorsa bir dünya meselesini anlatırsın veya bir kulüpte bir kızla tanıştığını anlatırsın. Güzel tarafı bu zaten. “Şöyle olmalı, böyle olmalı” demek manasız. Yıllara göre bile rapçilerin yazdığı şeyler değişir. Her albümde yeni bir ben çıkabilir. Çünkü ben de değişiyorum, farklı farklı şeyler yaşıyorum.

Pek çok rapçiyle ses getiren işler yaptın. Birlikte çalışmaktan en keyif aldığın isimler kimler oldu?

<strong>Pek &ccedil;ok rap&ccedil;iyle ses getiren işler yaptın. Birlikte &ccedil;alışmaktan en keyif aldığın isimler kimler oldu?</strong>

Bir çoğuyla çalışmaktan keyif alıyorum ama dirsek dirseğe gittiğim bazı isimler var. Ezhel’le 7 yıldır tanışıyoruz ve müzik yapıyoruz. Rap dünyasında ilk tanıştığım kişilerden biri. Hiç kopmadık birbirimizden, 2 yıl kadar birlikte yaşadık. Ezhel’le bir şeyler yapmak bana çok şey katıyor ve onunla enerjimiz çok tutuyor. Sahnede çok eğleniyoruz, birbirimizin enerjisini alıp başka bir moda giriyoruz.

Rap dünyasında var olabilmek için hangi özelliklere sahip olmak gerekiyor?

<p><strong>Rap d&uuml;nyasında var olabilmek i&ccedil;in hangi &ouml;zelliklere sahip olmak gerekiyor?</strong></p>

Belli kuralları var mı bilmiyorum ama gördüğüm kadarıyla üretken olmak önemli. Ne kadar üretirsen o kadar karşılığını alıyorsun. Yüzde 100 geçerli olmasa da yüzde 90 geçerli bu. Müzik yapmadığında unutuluyorsun. Onun dışında “illa şöyle olmalı, böyle olmalı” diyemem.

Rapçiler arasındaki memleket savaşlarının sebebi nedir? Rapçilerin birbirleriyle derdi ne?

<p><strong>Rap&ccedil;iler arasındaki memleket savaşlarının sebebi nedir? Rap&ccedil;ilerin birbirleriyle derdi ne?</strong></p>

Herkes herhalde kendi kültürünü göstermeyi seviyor. Çok savaşlık bir durum yok aslında. Herkes her yerde artık. Farklı şehirlere gittiğimizde o kültür farkı iyi bile geliyor. Ben bunu savaş olarak görmüyorum. Bunu vurguluyorsak şehrimizi sevdiğimiz, gurur duyduğumuz, kültürümüzü yansıtmak istediğimiz için. Bunlar karakterimizi oluşturduğu için şarkılarımızda bahsediyoruz. Vatan sevgisi gibi bir şey... Dünyanın birçok farklı şehrini gördüm ama İzmir’de ölmek isterim.

Bundan 5 yıl sonra kendini nerede görüyorsun?

<p><strong>Bundan 5 yıl sonra kendini nerede g&ouml;r&uuml;yorsun?</strong></p>

Şu an olduğum noktanın 5 katı üstünde olmak isterim. Konserime gelen insanlar olsun, şarkılarımın dinlenmesi olsun… 5 yıl sonra aynı noktada olursam ilerlemiş saymam kendimi. Bir iş büyümüyorsa küçülüyordur. Bugün 100 bin dinleniyorsam, yarın 200 bin dinlenmek isterim.

Müziğe ayırdığın vaktin dışında neler yapıyorsun?

<p><strong>M&uuml;ziğe ayırdığın vaktin dışında neler yapıyorsun?</strong></p>

Bu ara ciddi bir Netflix sıkıntım var. Dizileri parçalamış durumdayım. Çok fazla dizi, komedi şovları ve belgesel izliyorum. Onun dışında oyun konsolu sevdiğim şeylerden biri. Arkadaşlarımla akşamları dışarı çıkıp bir şeyler içiyorum. Herkesin yaptığı klasik şeyler. Müzik, konserler, yolculuklar çok vakit alıyor zaten. Aileyle de vakit geçiriyoruz. Geriye fazla zaman kalmıyor.

Röportaj: Duygu Bay
İletişim:
duygu.bay@milliyet.com.tr
Fotoğraflar: Leo Xandre

Bu makaleye ifade bırak