Ankara Ankara Marka Festivali 2. Gününde "Marka İsimleri" Ağırladı

Ankara Marka Festivali 2. Gününde "Marka İsimleri" Ağırladı

16.12.2016 - 12:10 | Son Güncellenme:

.

Ankara Marka Festivali 2. Gününde Marka İsimleri Ağırladı

Ankara Ticaret Odasının (ATO) markalaşma bilinci oluşturmak amacıyla bu yıl ikincisini düzenlediği Ankara Marka Festivali (AMF), ikinci gününde kendi alanında marka olmuş isimleri ağırladı.
ATO Congresium’daki festivalde ünlü oyuncu Demet Akbağ, tiyatrocu Cem Davran’ın moderatörlüğünü yaptığı “Bir Demet Muhabbet” isimli yeni gösterisiyle Ankara Marka Festivali izleyicisinin karşısına çıktı. Akbağ, çocukluğundan başlayarak fotoğraflar ve kısa videolar eşliğinde sanat yaşamını anlattığı gösterinin sonunda, “Marka insan olmak için kendiniz olmanız gerek” diye konuştu.
Festivalin ilgi çeken konuklarından biri de müzisyen Murat Dalkılıç oldu. “Enerjik notalar” isimli oturumda Dalkılıç, kariyerine gecede 10 TL’ye kafelerde şarkı söyleyerek başladığını ve uzun süre İstanbul’a gitme hayali kurmadığını anlattı. 20’li yaşlarında Ankara’da bir mekanda çalmaya başladığını belirten Dalkılıç, geceleri çalışıp gündüz konservatuar okuduğundan bahsetti. Kariyerinde her şeyin çorap söküğü gibi geldiğini anlatan Dalkılıç, “Sahnede daha mantıklı davranmak adına tiyatro okudum ve bana çok şey kattığını düşünüyorum. Sonra sinema TV bölümünde master yaptım. Başka amaçlarla devam etmek istiyorum. Hikayesini kendi yazdığım animasyon projem var ve bu projenin müzikleri de bana ait olacak” diye konuştu.
Dalkılıç, gençlere hayallerine olan inançlarını asla yitirmemeleri tavsiyesinde bulundu. Konuşmasının ardından seyirciyi kırmayan Dalkılıç birkaç şarkısını söyledi.

“Sanatçıların marka stratejisine ihtiyacı var"
Manga Grubu’nun solisti ve 06 Records Genel Müdürü Ferman Akgül ile Impact34 CEO’su ve 06 Records Pazarlama Müdürü Bettina Kuperman, “15 Dakikalık Ünün Hayat Boyu Sürmesini Nasıl Sağlarız?” konulu oturumda izleyici karşısına çıktılar. Müzik ve markalar konusunun ele alındığı oturumda Kuperman, müzik sektöründe en yetenekli, vizyoner, disiplinli, iş zekası olan ve benzersiz sanatçıların ayakta kalacağını söyledi. Sanatçıların marka stratejilerine ihtiyacı olduğunu belirten Kuperman, zirveye ulaşmak isteyenlere, “Kendini tanımla, doğru stili seç, iyi müzik yap, işini kontrol et, global düşün ve unutulmaz anlar yarat” öğüdünü verdi.
Ferman Akgül ise 2001 yılında çıktıkları bir TV programında ünlü olduklarını ancak ilk albümlerini iki yıllık bir emek ve kariyer planlamasının ardından çıkarabildiklerini anlattı. Oturumun sonunda Akgül, “Anlatacağım Tanrıma” isimli şarkısını söyledi.
“Siyaset ve Marka Şampiyonu Olmak” başlıklı oturumda ise Çankaya Üniversitesi Öğretim Üyesi ve AK Parti Genel Başkan Danışmanı Doç. Dr. Zeynep Karahan Uslu, AK Parti örneği üzerinden siyasette marka geliştirmenin olmazsa olmaz koşullarını anlattı. “Tesadüfi başarı ve şans yoktur, doğru yerde doğru atılmış adımlar vardır” diyen Uslu, AK Parti’nin bilgi odaklı, herkese dokunan, seçmeniyle çok güçlü ilişki kuran, medyayı kullanmakla birlikte yüz yüze iletişimi de sürdüren, 7/24 kesintisiz ve güçlü bir iletişim kuran, değer kavgası veren, gündemi yöneten, rakiplerini iyi tanıyan, kriz yönetimini başarabilen bir parti olduğu için siyasette marka şampiyonu olduğunu söyledi. Bir markanın önce dürüst olması gerektiğini ifade eden Uslu, siyasette marka olmak için de “Yapabileceğini vaat et, vaat ettiğini yap” prensibine uyulması gerektiğini bildirdi.
Amerikalı bir anne ile Türk babanın dört çocuğundan biri olan iş adamı Saadettin Saran ise gençliğinde yüzme sporu yaptığını ve rekorları bulunduğunu anlattı. Makine mühendisi olan Saran, sporun iş yaşamına büyük katkısı olduğunu belirterek, “Sporda disiplin, hedef belirleme, motivasyon, takımdaşlık ve fedakarlık yapma var. Bunlar iş hayatında da gereken şeyler” dedi.
Türkiye’de spor endüstrisinin gelişeceğini öngörerek bu alanda yatırımlar yaptığını anlatan Saran, Ocak ayında zengin içerikli bir spor kanalını hizmete sunacaklarını açıkladı. Saran, Fenerbahçe başkanlığı konusundaki bir soru üzerine, fark yaratabileceğine ve Fenerbahçe’yi daha iyi yerlere götürebileceğine inandığı için başkan olmak istediğini belirtti. Fenerbahçe dışında da çok güzel, dolu dolu bir hayatı olduğunu, ailesini, işini ve çalışma arkadaşlarını sevdiğini, spor yaptığını anlatan Saran, “Fenerbahçe olmazsa hayatım devam eder” dedi.

Şeyda Coşkun: “Rakiplerin uyurken çalış”
Sağlıklı Yaşam Koçu Şeyda Coşkun ise, Be Light Kitchen markasını oluşturmak için 10 yıl uğraştığını belirterek, “Marka yaratmanın birinci kuralı rakiplerin uyurken çalışmaktır. Kendini yataktan çıkaramıyorsan marka olamazsın” mesajını verdi. Kendisinden sonra sağlıklı yaşam koçlarının ortaya çıktığını söyleyen Coşkun, “Taklit ediliyorsanız markasınız demektir” diye konuştu. Coşkun, spor yaparak sağlıklı kilo vermek konusunda da bilgiler paylaştı.
“Magazinin Mutfağını Konuşalım” başlıklı oturumda da Show TV Magazin Haber Müdürü Ömür Sabuncuoğlu, Kanal D, Magazin D ve Renkli Sayfalar Haber Müdürü Mert Doğan, Sabah’la Günaydın Köşe Yazarı, Kültür Sanat Editörü ve Magazin Muhabiri İlker Gezici, HT Magazin Haber Müdürü Mehmet Çalışkan ve TV8 Magazin İstihbarat Şefi Boğaçhan Kaplan, magazin gazeteciliği üzerine sohbet ettiler. Oturumun moderatörlüğünü yapan Posta Gazetesi Köşe Yazarı Şirin Sever’in sorularını yanıtlayan gazeteciler, sanatçıların sosyal medya aracılığıyla takipçileriyle ilişki kurmasının magazin gazeteciliği açısından avantaj ve dezavantajlarını anlattılar.
Wired UK dergisinin Eylül ayında “teknolojiye yön veren global 100 isim”den biri olarak gösterdiği Seri Girişimci Hakan Baş, teknoloji alanındaki çalışmalarını anlattı. Peak Games adlı sosyal oyun şirketinin ve Türkiye’nin önde gelen moda e-ticaret sitelerinden Lidyana.com’un kurucusu olan Baş, eSpor alanındaki çalışmalarından da söz ettiği konuşmasında, “Fikir herkeste var ama uygulamak önemli, markalaşmak önemli” diye konuştu.
STAGE İletişim Ajans Başkanı ve Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) 2014 Dünya Başkanı Dr. Zehra Güngör, “Devletlerin Algı Yönetimindeki Yol Haritası” başlıklı oturumda olumlu algının ülkelerin markalarına da olumlu anlam kattığını söyledi. Güngör, konuşmasında algı yönetiminin önemine değindi.
Marka Festivali’nde Sabah Ankara Yayın Yönetmeni ve Yazar Osman Altınışık, 15 Temmuz darbe gecesini anlattığı “246” isimli kitabını okurları için imzaladı. 102 habercinin 15 Temmuz gecesi yaşadıklarını anlattığı “Kalkışma 102” kitabı için de imza günü düzenlendi.
Ankara Marka Festivali, Çalık Holding’in ana sponsorluğunda, TEMACC organizasyonunda ve Marketing Türkiye’nin içerik yönetimiyle gerçekleşiyor.