Ankara Ankara Marka Festivali Tanıtım Toplantısı

Ankara Marka Festivali Tanıtım Toplantısı

29.11.2017 - 13:08 | Son Güncellenme:

ATO Başkanı Baran: "Ülkemizin ekonomik ve sosyal açıdan güçlenerek, uluslararası alanda rekabet edebilmesinin yolu küresel marka yaratmasından geçiyor" "Ankara'nın yerli markalar çıkartan bir şehir olmasını hedefliyoruz"

Ankara Marka Festivali Tanıtım Toplantısı

ANKARA (AA) - Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, "Ülkemizin ekonomik ve sosyal açıdan güçlenerek, uluslararası alanda rekabet edebilmesinin yolu küresel marka yaratmasından geçiyor." dedi.

Haberin Devamı

Baran, ATO tarafından, 13-15 Aralık'ta gerçekleştirilecek 3. Ankara Marka Festivali'nin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, dünya genelinde küresel marka yaratmış ülke ekonomilerinin daha güçlü olduğunu söyledi.

Her türlü tehdide rağmen Türkiye'nin dünyanın en gözde ülkelerinden biri olduğuna işaret eden Baran, "Genç nüfusumuz var. Güç ekonomiden geliyor. Ekonomi de markadan geliyor. 'Ankara'yı nasıl marka yaparız' onun gayreti içindeyiz. Ülkemizin ekonomik ve sosyal açıdan güçlenerek, uluslararası alanda rekabet edebilmesinin yolu küresel marka yaratmasından geçiyor." diye konuştu.

Ankara Marka Festivali'nin kendileri için önemli olduğunu vurgulayan Baran, dünyada markalaşmanın öneminin arttığını ve Türkiye'nin başkenti olarak Ankara'nın bunun gerisinde kalmaması gerektiğini bildirdi.

Haberin Devamı

Baran, Ankara'nın yerli markalar çıkartan bir şehir olmasını hedeflediklerini belirterek, şöyle devam etti:

"Bu hedefle başkentimize fuar merkezi kurmak istiyoruz. Ankara, sağlık turizminde de dünyanın en önemli merkezlerinden birisi. Ankara'nın medikal üs olması için çalışmalarımız var. Ankara, ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN ve TAI burada olması nedeniyle savunma sanayisinde de marka oldu. Bunlar Ankara'ya değer katan markalar. Ankara'dan yurt dışına ve yurt dışından Ankara'ya direkt uçuşların sayısının artması için de çalışmalarımız sürüyor."

Türkiye'nin, ülke olarak tüketim toplumu haline geldiğini savunan Baran, cep telefonuna son 10 yılda 21 milyar dolar para ödendiğini ve bu parayla bir nükleer tesis kurulabileceğini söyledi.

Baran, geçen yıl Ankara Marka Festivali'nin 15 bin izleyiciye ulaştığını hatırlatarak, "Bu yıl daha fazla bir katılım bekliyoruz. Kendi alanında marka olmuş pek çok ismi Ankaralılar ve üyelerimizle buluşturacağız." diye konuştu.

- "Türkiye'nin en büyük marka organizasyonu"

ATO Reklam, Marka ve Pazar Geliştirme Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu da Türkiye'nin en büyük 5 organizasyonun birinden bahsettiklerini anımsatarak, "Festivali artık numaralandırıyoruz ve 3. Ankara Marka Festivali diyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Haberin Devamı

Festivalin Türkiye'nin en büyük marka organizasyonu olduğunu dile getiren Hacıosmanoğlu, "Türkiye, dar yollardan geçerken, siyasi ve ekonomik iç ve dış saldırılara maruz kalırken, ülkemize yeni bir yol gösteriyoruz, milletimize yeni bir yönden bahsediyoruz. Gençliğimize yeni bir yöntem alternatifi sunuyoruz." dedi.

Hacıosmanoğlu, festival kapsamında, Ankaralı 20 kuruluşa "Ankara'nın En Değerli Markaları" ödülü vereceklerini, "Ankara'ya Değer Katanlar" kategorisi altında da 15 marka ve kuruluşa şükran ödülleri takdim edeceklerini bildirdi.