Antalya Antalya Belediyesinden Chp Lideri Kılıçdaroğlu'na Cevap

Antalya Belediyesinden Chp Lideri Kılıçdaroğlu'na Cevap

21.06.2018 - 17:54 | Son Güncellenme:

Antalya Büyükşehir Belediyesi: "İzmir tramvay projesiyle Antalya üçüncü aşama hafif raylı sistem projesini karşılaştırmak abesle iştigaldir. Kötü niyetli, kirli siyaset yapmak ve matematik bilmemektir"

Antalya Belediyesinden Chp Lideri Kılıçdaroğluna Cevap

ANTALYA (AA) - Antalya Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, "İzmir tramvay projesiyle Antalya üçüncü aşama hafif raylı sistem projesini karşılaştırmak abesle iştigaldir. Kötü niyetli, kirli siyaset yapmak ve matematik bilmemektir." denildi.

Haberin Devamı

Antalya Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, Türkiye seçime giderken, bazı siyasetçilerin yine başarısız olacaklarını, yine hüsrana uğrayacaklarını fark ederek telaşa kapıldıkları ve son çare olarak kirli siyasete yöneldiklerinin esefle görüldüğü kaydedildi.

Seçimlere 3 gün kala CHP Genel Başkanının katıldığı bir televizyon programında, kendi partilerine ait bir belediyenin projesiyle hiç kıyas edilmeyecek farklılıkta ve büyüklükteki Antalya üçüncü aşama raylı sistem projesini kıyaslıyormuş gibi yapıp halkı kandırmaya, halkın kafasını karıştırmaya sarf ettiği ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Konuyla ilgili doğru bilgiler vermeyen Kılıçdaroğlu kamuoyunu yanıltarak şunları söylemişti, 'Antalya'da 23 kilometrelik tramvay 697 milyon liraya mal oldu. İçinde araç alımı yok. İzmir 20 kilometrelik tramvayı araç alımı dahil 392 milyon liraya yaptı. Aradaki bu fark nereye gitti?' Antalya Büyükşehir Belediyesi, AK Parti iktidarında, yıllarca CHP döneminde tek çivisi dahi çakılmamış, hayal dahi edilmemiş raylı sistem projelerini dünya rekoru kırarak çok kısa sürelerde bitirip halkın hizmetine sunmuştur. AK Parti Belediyesi olarak 2007 yılında başladığı hafif raylı sistem atağına bu yeni dönemde ikinci etabı da eklemiş ve şimdi de 8 Haziran 2018 günü 3'üncü etabın temelini atmıştır. Bu başarı ve bu hız anlaşılıyor ki siyasi kıskançlık yaratmıştır. İzmir tramvay projesi ile Antalya üçüncü aşama hafif raylı sistem projesini karşılaştırmak abesle iştigaldir. Kötü niyetli, kirli siyaset yapmak ve matematik bilmemektir. İzmir projesinin toplam uzunluğunun 22,3 kilometredir. Tamamı hemzeminden giden cadde tramvayı tarzında ve hattının bir kısmı da çift hat değil tek hat olarak ihale edilmiştir. Ancak daha yapım başlama aşamasında ikmal ihalesi ya da ihaleleri yapıldığı bilinmektedir. Bu sistemde araçlar çift dizi çalışamaz. Duraklar 48 metre uzunluğundadır, 35 adet durak bulunmaktadır."

Haberin Devamı

Antalya üçüncü aşama hafif raylı sisteminin ise 24,9 kilometre uzunluğunda, tamamı çift hat, 38 yer üstü, bir adet de yer altı durağı olan, araçları çift dizi çalışacak 94 metre uzunluğunda peron yapısında durakları olan, 5 kilometrelik nostaljik tramvay sisteminin tamamen sökülerek yenileneceği ve kendisine ayrılmış alanda işleyecek çok daha ileri teknik özellikleri olan hafif raylı sistem olduğu belirtilen açıklamada, "Dört adet üst geçit, bir adet karayolu alt geçidi, ilk iki aşama ile sinyalizasyon ve elektrifikasyon entegrasyonu da ihalesine dahil olan çok daha büyük bir projedir."

Haberin Devamı

Antalya'da açık ihale usulüyle gerçekleştirilen ihalenin, en düşük fiyatı veren istekli üzerinde kaldığı, her iş ve işlemin hukuka uygun ve açık olduğu vurgulanan açıklamada, İzmir ihalesinin yapıldığı 26 Şubat 2014 tarihinde avro 3,0326 lirayken, Antalya'da projenin ihale tarihinde kurun 4,9414 lira olduğuna dikkati çekildi.

- Yanlış ve kötü niyetli bir karşılaştırma

Hat uzunlukları, durak sayıları, durakların boyları, tünel, aç kapa tünel yapıları, yeraltı istasyonu, trafo sayıları başta olmak üzere birçok farklı kapsam ve içerikten dolayı Antalya ve İzmir ihalelerinin karşılaştırılmasının "tamamen kötü niyetli bir yaklaşım" olduğu ifade edilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

Haberin Devamı

"Esas hesabı sorulması gereken husus şudur, 26 Şubat 2014'te yapılan İzmir ihalesi kapsamında 38 vagon ve yedek parçaları için toplam 69 milyon 153 bin 255 avro. Bu tutar araç başı 1 milyon 819 bin 822 avrodur. Buna karşılık, Antalya'da bu tarihten 18 ay sonra ikinci aşama için temin edilen birebir ayni kapsam ve özelliklerdeki tramvay araçları ve yedek parça için ödenen para araç başı 1 milyon 634 bin 915 avrodur. Yani Antalya 18 ay sonra ayni özelliklerdeki aracı araç başı 184 bin 907 avro daha ucuza temin etmiştir. İzmir, ayni araca toplamda 7 milyon 26 bin 485 avro fazla ödeme yapmıştır. Bu bedelin İzmir ihalesi tarihindeki kur karşılığı ise 21 milyon 308 bin 518 liradır. O tarihte bile zaten bu miktar fazla bir ödemeyken günümüz şartları değerlendirildiğinde fazla ödeme yapılan rakam çok daha artmaktadır. Her iki yapım ihalesine katılan Gülerman A.Ş, ihalesi 26 Şubat 2014 tarihinde gerçekleştirilen Konak- Karşıyaka tramvayları yapım işi için 182 milyon 144 bin 261 lira ve araç temini içinde 69 milyon 153 bin 255,15 avro teklif etmiş iken, aynı firma güncel piyasa koşullarına göre, ihalesi 27 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen Antalya üçüncü aşama raylı sistem hatları yapım işine 829 milyon 712 bin 453,57 lira teklif vermiştir. Ancak ilgili kanunlar çerçevesinde uluslararası açık ihale yöntemi ile ekonomik ve mali açıdan en uygun teklif olan 696 milyon 831 bin 470,77 liraya ihale edilmiştir."

Haberin Devamı

Açıklamada ayrıca, Kılıçdaroğlu'na en kısa zamanda tazminat davası açılacağı belirtildi.